kan ikke sende email

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kan ikke sende email

Indlægaf thor » man jan 15, 2007 14:49

Har oprettet en bruger konto på xp.Så der er 2 bruger
Problemet er med thunderbird,at man ikke få lov at sende email fra "bruger konti" skriver at den ikke kan få lov at skrive til temp.

Hvordan får jeg lov til at sende?
thor
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jan 15, 2007 14:30

Re: kan ikke sende email

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 15, 2007 15:17

thor skrev:Har oprettet en bruger konto på xp.Så der er 2 bruger
Problemet er med thunderbird,at man ikke få lov at sende email fra "bruger konti" skriver at den ikke kan få lov at skrive til temp.


Er det når du bruger Thunderbird fra begge konti i XP eller kun den ene?

Jeg må erkende, at jeg ikke har den store erfaring med at bruge Thunderbird fra forskellige konti i XP, du får sandsynligvis bedre hjælp i Mozilladanmarks Thunderbird-forum:
http://forum.mozilladanmark.dk//viewforum.php?f=2
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

kan ikke sende email

Indlægaf thor » man jan 15, 2007 15:39

Hej tak for hurtig svar
Ja det er kun når logger på som "bruger" den er galt
Hvis du kunne fortælle hvor dens "temp" gemmer sig,så kan jeg bare ændre thunderbird fil elller mappe bruger rettighed
thor
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jan 15, 2007 14:30

Re: kan ikke sende email

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 15, 2007 15:57

thor skrev:Ja det er kun når logger på som "bruger" den er galt
Hvis du kunne fortælle hvor dens "temp" gemmer sig,så kan jeg bare ændre thunderbird fil elller mappe bruger rettighed


Jeg ved ikke, om det er muligt at dele den samme Thunderbirdprofil/-konto fra to forskellige XP-konti. Jeg tror i hvert fald ikke, at du kan have dem begge kørende på samme tid. Du kan prøve nedenstående. Men det er gæt fra min side - hvis du ikke har lyst til at eksperimentere, så spørg i stedet i Mozilladanmarks forum.

Lav allerførst en backup af Thunderbirds profilmappe via den XP-konto, hvor det virker:

Sørg for at Thunderbird er lukket => Startknappen => Søg => skriv: %appdata%\thunderbird\profiles => OK => lav en kopi af mappen "tilfældigetegn".default og gem den et andet sted.

Opsætning til at bruge samme konto:
Skift til den anden bruger => åbn Thunderbird => menupunktet Funktioner => Kontoindstilinger => find kontonavnet i kontooversigten til venstre, og marker punktet Serverindstillinger => klik på knappen Gennemse nederst til højre => find og marker mappen med mailkontoen (det vil måske være en god ide at gøre dette først i den virkende Thunderbird, så du kender mappens placering)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

kan ikke sende email

Indlægaf thor » man jan 15, 2007 17:31

Mening er at jeg kun vil kører som (begrænset bruger) og der er det ikke tilladt installe eller skrive på disken.

Kan godt modtage mails men ikke sende med mindre at man bruger (kør som) admin

Har læst et sted at thunderbird 2.0 ville undestøtte vistas (begrænset bruger) kører nemlig thunderbird 2.0 beta 1

Prøver i mozilla forumet
mvh thor
thor
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jan 15, 2007 14:30

Indlægaf Jan Krag » man jan 15, 2007 17:34

Man kan bruge "profil manager" til at oprette en ny bruger, og lade denne nye bruger "bruge kopi'en af profilmappen" som du lige har lavet.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Gæst » ons jan 17, 2007 13:28

Har fundet et andet mail program (sylpheed)
Da det kan kører som "begrænset bruger" (non-admin)
Så må jeg vente på at Thunderbird bliver klar

Mvh thor
Gæst
 

Indlægaf thor » ons feb 14, 2007 14:11

Har løst det

postet på http://mozilladanmark.dk/
I thunderbird forum

Mvh thor
thor
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jan 15, 2007 14:30


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron