Jalbum.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Jalbum.

Indlægaf Snowman36 » tors dec 21, 2006 15:07

Hej.

Jeg vil gerne se antal billeder i Jalbum.

http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/index.html

Tryk på Alpe d´Huez, derefter kan i se en ramme i bunden hvor der står 22 billeder og det er sådan det skal være, det er den første jeg har lavet.

Tryk på Heste, står der ingen antal billeder, det er det sidste jeg har lavet.

Det undrer jeg mig over og jeg har været alle menuer i Jalbum for at tjekke om der skal et flueben i et sted i Jalbum.

Måske har i et bud på hvad der skal til så man kan se antal billeder?.

Jeg kan være heldig, der sidder en Jalbum-ekspert, som lige ved hvad der skal til.

Hilsen Thomas.
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Jalbum.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 21, 2006 16:13

Prøv i første omgang at lave det pågældende album forfra. Altså uden at benytte de eksisterende filer som JAlbum har lavet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Jalbum

Indlægaf Snowman36 » tors dec 21, 2006 21:30

Det har jeg prøvet, først slettede jeg mappen med heste og startede forfra + jeg lavede en ny mappe med 50 billeder, stadigvæk kommer der ingen antal billeder.

Jeg skal lige sige at jeg forleden afinstallere Jalbum, genstartede og geninstallere for at se om det hjalp, men nej.

Jeg kan godt leve med det, men det undrer mig bare lidt at jeg med de første mapper kunne se antal billeder og med de sidste mapper kan jeg ikke.

Jeg har været inde i alle menuer i Jalbum for at tjekke, hvor man kunne sætte et flueben i menuen eks. `vis antal billeder` men den er der ikke.

Mvh. Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Jalbum

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 21, 2006 21:40

Snowman36 skrev:Jeg har været inde i alle menuer i Jalbum for at tjekke, hvor man kunne sætte et flueben i menuen eks. `vis antal billeder` men den er der ikke.


Hvis der er en indstilling et sted, så er det i indstillingerne for det specifikke tema. Og hvis der heller ikke er indstillinger der, så skal man ind i selve skabelonen til temaet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Jalbum

Indlægaf Snowman36 » tors dec 21, 2006 22:00

Jeg tror det spiller ind, men jeg er ikke sikker.

Tjek denne links: http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/Alpe%20d`Huez/index.html Læg mærke til %20, det viser antal billeder i denne side!!

Tjek denne links: http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/Heste/index.html
Her er der ingen % 20, det viser ingen antal. Jeg ser lidt sammenhæng i det, måske tager jeg fejl?

Lige nu kan jeg ikke se hvad jeg skal gøre?

___________

Mvh. Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Jalbum

Indlægaf Snowman36 » tors dec 21, 2006 22:01

UPS prøver igen. http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/Alpe%20d`Huez/index.html
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Jalbum

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 21, 2006 22:29

Snowman36 skrev:Jeg tror det spiller ind, men jeg er ikke sikker.

Tjek denne links: http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/Alpe%20d`Huez/index.html Læg mærke til %20, det viser antal billeder i denne side!!


Nej, "%20" er et mellemrum. Reelt kan man ikke bruge mellemrum i hjemmesideadresser, så browseren indsætter en kode i stedet. Det samme gælder med de specielle danske tegn, fx vises "æ" som "%E6". Så fejlen må ligge et andet sted.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Jalbum

Indlægaf Snowman36 » tors dec 21, 2006 23:03

Tak for rådet.

Alt det andet virker perfekt, og det er jo det vigtigste.

_______________

Mvh. Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Jalbum

Indlægaf Snowman36 » fre dec 22, 2006 17:09

Hej Kim.

Jeg har et nyt spørgsmål igen om Jalbum, men denne er det om filmklip.

Jeg har lagt 3 filmklip i Jalbum, og jeg kunne godt tænke mig at få lagt musik på, især kitesurferen, der er en frygtelig vindstøj på.

http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/index.html

Der er 3 filmklip, klik på den til højre, der ser du kitesurfer, inden du starter hold dig for ører eller skru ned:o)

Nederst til højre er der en trekant med pil ned, der har jeg forsøgt at lægge musik på, men det lykkes ikke. Måske du har et bud?

______________

Mvh.

Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Jalbum

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 22, 2006 19:59

Snowman36 skrev:Nederst til højre er der en trekant med pil ned, der har jeg forsøgt at lægge musik på, men det lykkes ikke.


Jeg vidste slet ikke, at JAlbum kan arbejde med videofilm, smart!

Jeg kan ikke finde en trekant med pil ned. Er det denne side, du mener:
http://www.thomasstahl.dk/fotoalbum/sli ... M1446.html

Så vidt jeg kan se, linker siden direkte til en videofilm (i en iframe). Umiddelbart vil jeg tro, at den eneste måde, du kan ændre lyden på, er ved at lægge den nye lyd på selve filmen i et videoredigeringsprogram.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Jalbum.

Indlægaf Snowman36 » lør dec 23, 2006 0:53

Ja, det er den.

Der gik også et stk tid før jeg fandt ud af det.

Det er hel sikker jeg vil bruge det tit.

Det har jeg aldrig prøvet at lægge lyd på.

Er der et program du vil anbefale og helst på dansk?

______________

Mvh.
Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Jalbum.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 23, 2006 1:04

Snowman36 skrev:Er der et program du vil anbefale og helst på dansk?


Desværre, jeg har ikke leget ret meget med video. Jeg kender kun Virtualdub, og det er nørdet og vist ikke oversat til dansk. Til gengæld er det gratis.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Jalbum.

Indlægaf Snowman36 » lør dec 23, 2006 1:17

Okay, jeg får fat i min niece, hun kender lidt til det, så måske har jeg heldet med mig.

God jul.

___________

Mvh.
Thomas
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Indlægaf pkpedersen » lør dec 23, 2006 23:59

Hej.

Undskyld jeg blander mig i en andes indlæg.

Men jeg har hentet Jalbum, og det hele virker fint nok. Men når jeg klikker på et billede for a gøre det lidt størrer, så vises billedet ikke.

Skal billederne have en bestemt størrelse. For at kunne vises i stor størrelse. ??
Mvh
Preben K. Pedersen
pkpedersen
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: tirs nov 21, 2006 13:21
Geografisk sted: Kerteminde (FYN)

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 24, 2006 0:06

pkpedersen skrev:Men jeg har hentet Jalbum, og det hele virker fint nok. Men når jeg klikker på et billede for a gøre det lidt størrer, så vises billedet ikke.

Skal billederne have en bestemt størrelse. For at kunne vises i stor størrelse. ??


Nej, måske der er opstået en fejl, da du overførte albummet. Har du et link til siden, så kan jeg prøve at se, om jeg kan finde ud af, hvad der er gået galt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron