installation af udvidelser til Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 13:04

Hej :D
Jeg er ny Thunderbird/Firefox bruger. Sidder nu og er ved at installere diverse udvidelsemuduler, fx. 'Contacts Sidebar'. Jeg har fulgt trin-for- trin vejledningen, men får (hele tiden) meddelsen [i] Contacts Sidebar bliver installeret, når TB genstartes - men intet sker....

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Charlotte[/i][/i]
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 31, 2006 13:14

Charlotte skrev:Contacts Sidebar bliver installeret, når TB genstartes - men intet sker....


Du har genstartet Thunderbird? Vær opmærksom på, at alle programmets vinduer skal lukkes, dvs. både selve programvinduet og udvidelsesvinduet, inden du genstarter.

Efter genstarten skulle du kunne åbne sidebaren via menupunktet Vis => Layout => Contacts Sidebar (eller via genvejstasten F4). Har du det menupunkt?

Hvis du ikke har menupunktet, så prøv at åbne udvidelsesvinduet og se, om Contacts Sidebar ligger der, og hvad der står under navnet. Står der stadig, at den installeres efter genstart?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 13:24

Hej
Jeps har lukket alle vinduer - sågar genstartet min computer! Når jeg åbner udvidelsesvinduet, ligger CS der stadig og samme tekst (installeres efter genstart). Øv!

Mvh. Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 31, 2006 13:29

Charlotte skrev:Når jeg åbner udvidelsesvinduet, ligger CS der stadig og samme tekst (installeres efter genstart). Øv!


Jeg er aldrig stødt på det problem før. Hvilken version er din Thunderbird, og hvilken version er CS?

Du kan evt. prøve at afinstallere CS. Genstart Thunderbird og tjek, at den er væk fra udvidelsesvinduet, og prøv så at installere den igen. Jeg har dog på fornemmelsen, at det ikke vil gøre nogen forskel.

Lige en helt anden ting: Har du bedt om e-mail, når dit indlæg bliver besvaret? Og får du i så fald tilsendt en mail?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 14:12

Det var da mærkeligt!!! Tror du har helt ret i, det ikke hjælper af afinstallere CS......hva' gør jeg så? (Thunderbird, version: 1.5.0.5. )

Ja, har bedt om mail, når indlæg bli'r besvaret MEN får ikke mail....hmmmm'

Mvh. Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 31, 2006 14:25

Charlotte skrev:(Thunderbird, version: 1.5.0.5. )


Hvilken version af CS? Jeg vil så senere i dag prøve, om jeg kan genskabe problemet.

Charlotte skrev:Ja, har bedt om mail, når indlæg bli'r besvaret MEN får ikke mail....hmmmm'


Tak. Der er en fejl i systemet, men jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvor det går galt. Hvis jeg beder om mail, så kommer den. Forskellen skyldes sikkert et rettighedsproblem af en slags, og når jeg får mails, er det nok fordi min mailserver ligger på samme computer som forummet.

Indtil videre er det en fordel, hvis man ikke beder om en mail. Det udløser nemlig en fejlmeddelelse hos dem der besvarer indlægget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 15:09

Hvilken version af CS? Jeg vil så senere i dag prøve, om jeg kan genskabe problemet.

Version CS 0.6 (vil lige tilføje, jeg har forsøgt at installere andre moduler, men samme problem opstår).

Indtil videre er det en fordel, hvis man ikke beder om en mail.
Hermed gjort ;-)


Mvh. Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 31, 2006 15:18

Charlotte skrev:Version CS 0.6 (vil lige tilføje, jeg har forsøgt at installere andre moduler, men samme problem opstår).


Ok, så er der ingen grund til at jeg prøver. Du får slet ingen advarsler eller fejlmeddelelser, når du prøver at installere udvidelserne?

Hvis du ikke får nogen meddelelser ud over teksten i udvidelsesvinduet, så prøv at afinstallere thunderbird. Hent en ny version af programmet fra http://mozilla.com og installer den.

Du vil ikke miste dine indstillinger og mails ved dette. De ligger i en mappe helt for sig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 16:02

Okay, det vil jeg prøve (i øvrigt, mystisk 'man' ikke får meddelse vedr. ny version af TB automatisk). Hvis det viser sig fortsat at være 'bøvlet', overvejer jeg at droppe TB.

En anden ting: Sy's jeg, det virker netop 'bøvlet' at man selv skal ind og undersøge hvilke muligheder, der findes for såkaldte udvidelses moduler
Især fordi der ingen beskrivelse er af funktioner - kun en overskrift. (meget tidskrævende).
Blot min personlige mening :wink:
Mvh. Charlotte

PS: ØV ØV, hjælper ikke får samme meddelse!
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 31, 2006 16:39

Charlotte skrev:i øvrigt, mystisk 'man' ikke får meddelse vedr. ny version af TB automatisk.


Det skulle du da gerne få. Den skulle endda også blive hentet og installeret automatisk, hvis du ikke har ændret i indstillingerne. Der kan dog godt gå nogle dage fra udsendelsen af den nye version, til den installeres hos de enkelte brugere.

Charlotte skrev:En anden ting: Sy's jeg, det virker netop 'bøvlet' at man selv skal ind og undersøge hvilke muligheder, der findes for såkaldte udvidelses moduler


Der er planer om at tilføje nogle sider med forslag og oplysninger om forskellige udvidelser på Mozilladanmarks hjemmeside (http://mozilladanmark). Samtidig vil de omtalte udvidelser blive oversat til dansk, hvis de ikke allerede findes på dansk. Jeg vil tro, siderne kommer op i løbet af vinteren.

Charlotte skrev:PS: ØV ØV, hjælper ikke får samme meddelse!


Jeg må indrømme, at jeg er helt blank. Havde du så bare fået en fejlmeddelelse eller lignende, så man havde noget at arbejde ud fra. Du kan evt. prøve at spørge i Mozilladanmarks forum (http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2), oversætteren af Thunderbird (og andre, der holder til derovre) har rimeligt godt styr på programmet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: installation af udvidelser til Thunderbird

Indlægaf Charlotte » man jul 31, 2006 16:48

Som sagt, overvejer jeg så at finde en anden løsning (læs: TB=bøvlet). Men tusinde tusinde tak for at du 'gad' forsøge at hjælpe!

Fortsat god sommer!

Mvh. Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man jul 31, 2006 12:39

Indlægaf epe2612 » man dec 18, 2006 21:28

Hej!
Vedr. Thunderbird Tray: Hvis man bruger gmail gennem Thunderbird samt wireless DHCP er TT hurtigere end DHCP og der kommer en fejlmeddelelse at kontakt til pop.gmail.com ikke er mulig. Sæt TT til en forsinkelse på 20000ms så slipper man for at klikke "ok" på fjelmeddelelsen. (Det virkede for mig) :x
Mvh. epe
epe2612
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man dec 18, 2006 21:18

Indlægaf epe2612 » man dec 18, 2006 21:32

Hvordan importerer jeg kontaktpersoner til Thunderbird fra gmail.csv.
Får en fejlmeddelelse at nogle oplysninger ikke er importeret. Forkert! Alle oplysninger er ikke importeret undtagen et ny tomt bibliotek der hedder Gmail. Ville være yderst taknemmelig hvis der er hjælp at hente. På forhånd tak!
Mvh. epe
epe2612
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man dec 18, 2006 21:18

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 18, 2006 21:43

epe2612 skrev:Hvordan importerer jeg kontaktpersoner til Thunderbird fra gmail.csv.


Jeg er desværre blank, da jeg ikke bruger GMail. Hvis ikke andre svarer her, så prøv at spørge ovre i Mozilladanmarks forum for Thunderbird:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron