Faneblade i Thunderbird 3 ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Faneblade i Thunderbird 3 ?

Indlægaf oleras » tors jan 21, 2010 18:35

Hej

Jeg er ved at opgradere husets (5) computere fra Thunderbird 2 til den nye version 3 som jo nu er kommet i en DK version.

Men, nogle af nyhederne i v. 3 er jo faneblade :( Og den facilitet vil jeg meget gerne være fri for... Bla. fordi den fylder unødigt på skærmen, og et par af computerne er netbooks med 10" skærm, og der drejer det sig jo om at få så meget plads som overhoved muligt...

Kort og godt: er det muligt at deaktivere fanebladsfunktionen ?, og hvis, så hvordan ?

Jeg har selvfølgelig gennemgået "vis" og "tilpas" osv. osv. men uden at finde en mulighed for at fjerne faneblade.

På forhånd tak for info !

/Ole
oleras

Re: Faneblade i Thunderbird 3 ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 21, 2010 18:45

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvilken indstilling der kan slå dem helt fra, men du kan få fanelinjen skjult, når der kun er en fane åben. Og det er vel lige så godt?

Funktioner => indstillinger => Avanceret => Avancerede indstillinger => lov at være forsigtig => skriv tabs i filterfeltet - du vil så få vist indstillingerne til fanebladene. Hvis du dobbeltklikker på mail.tabs.autoHide skjules linjen, når kun et faneblad er åbent. Du kan evt. prøve at lege med de andre tabs-indstillinger. Hvis en af dem slår linjen helt fra, må du gerne lige melde tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » tors jan 21, 2010 20:18

Man kan vel også bare trykke "F11" og få fuldskærm når det kniber med pladsen - formoder at funktionen også virker i windows
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 21, 2010 20:43

I Thunderbird? Firefox har sådan en funktion, men så vidt jeg kan se, findes den ikke i Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » tors jan 21, 2010 21:10

Sorry, du har fuldstændigt ret - det var mig der var for hurtig - tænkte selfølgelig på Firefox :oops: :oops:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Gæst » tors jan 21, 2010 21:57

Hej Kim

Kim Ludvigsen skrev:Funktioner => indstillinger => Avanceret => Avancerede indstillinger => lov at være forsigtig => skriv tabs i filterfeltet - du vil så få vist indstillingerne til fanebladene. Hvis du dobbeltklikker på mail.tabs.autoHide skjules linjen

Det var lige præsis den indstilling jeg manglede !, tak for hjælpen !, nu fik jeg 1,5 cm. mere plads på skærmen :)

De andre tabs indstillinger vil jeg kigge på når jeg er færdig med opgraderingerne...

/Ole
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 21, 2010 22:17

Det vil være oplagt at indføre fuldskærmsfunktionen i Thunderbird. Dels fordi de nye faneblade ganske rigtigt tager lidt mere plads, og dels fordi det bliver mere og mere populært med små skærme. Man kan håbe, det kommer en dag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » fre jan 22, 2010 17:46

Under Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Læsning og visning kan du indstille meddelelser til at åbne i et nyt vindue i stedet for en ny fane. På den måde kommer der aldrig mere end den ene fane som du altså har fået skjult.
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Klattrup » fre jan 22, 2010 19:05

jeg får et nyt faneblad frem hvis jeg vælger 'Hjælp > Hvad er nyt / Nye funktioner
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf oleras » lør jan 23, 2010 10:48

Hej

Jeg har faktisk et enkelt spørgsmål mere, selv om det ikke har med faneblade at gøre, og der er:

Hvordan får man Thunderbird v.3 til automatisk at starte op i "indbakken" ?

Den gamle v.2 startede altid op i indbakken, uanset hvor den var da den blev lukket ned, men den nye version starter altid op der hvor den var da den blev lukket ned. - Jeg syntes at jeg efterhånde har været alle tænkelige parametre igennem ude at finde en mulighed for at justere dette....

/Ole
oleras

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jan 23, 2010 13:26

Hej Ole

Jeg har fundet en udvidelse som vist kan klare den opgave. Udvidelsen findes også til Thunderbird 3, men skal hentes på udviklerens hjemmeside. http://sites.google.com/site/bogdanrechi/soft. Den ligger i en zip-fil.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 23, 2010 14:28

Folderpane Tools kan også:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/258

Omend der vist er et problem med den og Thunderbird 3. Jeg får i hvert en fejl, når jeg åbner indstillingsvinduet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » lør jan 23, 2010 16:52

Kim Ludvigsen skrev:Omend der vist er et problem med den og Thunderbird 3. Jeg får i hvert en fejl, når jeg åbner indstillingsvinduet.

Du er ikke alene
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jan 23, 2010 17:08

Hej Ludvigs Hjørne

Hvis nogen har brug for FolderPanes funktion til at ændre rækkefølgen af mailkonti, findes der en anden udvidelse til Thunderbird 3, der kan håndtere det.
"Manually sort folders"https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/15102
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 23, 2010 17:19

Apropos rækkefølge, så indeholder 3'eren en ofte efterlyst funktion: muligheden for at ændre rækkefølge på abonnerede nyhedsgrupper. Før skulle det gøres manuelt i rc-filen, nu kan man bare trække og slippe med musen :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne