Videotilslutning

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Redaktør: Klattrup

Videotilslutning

Indlægaf Charley skrevet ons jul 28, 2010 19:30

Pinnackle meddeler konsekvent "Kunne ikke hente video fra enheden", uanset om jeg prøver at anvende S-video eller Composite.

Hvad kan man gøre andet end at sætte stikkene i ?? :roll:
Charley

Re: Videotilslutning

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet ons jul 28, 2010 20:16

Du skriver ikke så meget om, hvad det er for en enhed. Har du installeret drivere til den?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet tors jul 29, 2010 10:04

Jeg har dels prøvet at lade Windows søge drivere, del forsøgt mig hos producenten, der åbenbart kun kan skrive runeskrift (kinesisk?), og da systemet overhovedet ikke reagerer på tilslutningen, så får jeg ikke noget ud af at forsøge via kontrolpanel.
Findes der en "standard" for drivere til videoafspilning?
mvh Kenneth :?:
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet tors jul 29, 2010 10:51

Du skriver stadig ikke, hvad det er for en enhed. Jeg kan kun gætte, og jeg vil gætte på, at du mangler en driver til den pågældende enhed - altså hardwaren.

Film kan være lavet i mange forskellige formater, og der skal bruges et codec for at kunne afspille et format. Hvis det var problemet, havde du nok fået en anden fejlmeddelelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet tors jul 29, 2010 10:55

"Prosonic VHS" model VCR X-61

Mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet tors jul 29, 2010 12:27

Jeg får desværre ikke noget frem ved en søgning på Google.

Er det en almindelig videomaskine, du sætter til computeren, eller er det en speciel maskine, der er beregnet til at blive sat til en computer?

Hvis førstnævnte er tilfældet, skal du sikkert have et tv-kort i computeren, hvis sidstnævnte er der sandsynligvis fulgt en cd med en driver med sammen med maskinen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet tors jul 29, 2010 12:40

Det er en ganske almindelig videooptager / afspiller, og jeg havde ingen problemer med overførsler på min gamle computer med XP.
Jeg har nu fået en Bell Packard ixtreme 5120 med Win / 64 bit. hvor der er tilslutning af S-video, Composite samt det specielle stik der anvendes af
digitale videooptagere. men det er som sagt mine gamle bånd jeg ønsker at overføre.
Jeg har også gennemsøgt via Google uden resultat, men et sidste spørgsmål:
Hvis jeg indsætter det gule Compositekabel direkte i Videoen og det tilsvarende stik på computeren, ELLER
S-videostik til S-video ind
Bør jeg så mangle noget m.h.t. selve forbindelsen ?

Mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet tors jul 29, 2010 12:55

Jeg må erkende, at jeg ikke har særlig meget tjek på hardware, så jeg ved ikke, hvad nutidens skærmkort kan. Men helt grundliggende, skal du have noget, der kan omforme det analoge signal fra videoen til et digitalt signal, og jeg vil tro, at det er der, det kikser for dig.

Måske du har haft et tv-kort i den gamle computer? Eller måske dit gamle skærmkort understøttede analoge signaler, mens det nye kun understøtter digitale signaler?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet tors jul 29, 2010 13:35

OK og tak. Jeg skal så nok prøve at finde en "omformer / converter", men troede egentlig, at det var en del af programpakken og de medfølgende kabler, og må så endnu engang konkludere, at det er en forudsætning for at handle med edb-udstyr, at man absolut ikke har begreb om, hvad man sælger! :evil:
Nå, det er edb-forhandlerne nu ikke alene om.
Jeg købte fornylig et par seler, hvorefter jeg henvendte mig i forretningen for at få et par "seleholdere", da selerne alene, absolut ikke kunne klare den relativt simple opgave, de formodedes at udføre: HOLDE BUKSERNE OPPE - men det er nok mig der endnu engang har udtrykt mig utydeligt! :D :D :D
Mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet tors jul 29, 2010 13:58

Hvis det er en video, du har købt i en edb-forretning, så burde den indeholde den nødvendige omformer. Prøv at spørge om hjælp i forretningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet ons aug 11, 2010 14:09

Så lykkedes det langt om længe at få både video og lyd overspillet. Det vist sig i den sidste ende, at Pinnacle-programmet ikke fungerer, men mit gamle "Debut-program" kunne overføre i Composite-tilslutning.

[b]Men der er for tidligt at feste![b]

Nu følges lyd og billede ikke ad - lyden er principielt rigtig, men af en mig ubekendt grund ender den med at være bagud i forhold til billederne! Jeg har prøvet at følge en overspilning, hvor lyd og billeder under overførslen er korrekt, men når jeg bagefter vil redigere, så går der ikke lang tid, før der ikke er fodslag mellem billeder og lyd.

Hvad kan man gøre ved det - ?

mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet ons aug 11, 2010 17:11

Nogle videoredigeringsprogrammer kan forskyde lyden. Prøv at tjekke, om det er muligt i Pinnacle, eller hvad du bruger til den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley skrevet søn aug 22, 2010 14:43

Jeg har nu fundet ud af, at den Packard Bell model A 5541 jeg købte, faktisk er en Packard Bell M 5120, men jeg har ikke kunnet finde specifikationerne på de 2 forskellige modeller, ligesom Packard Bell ikke har svaret.
Noget tyder dog på, at M 5120 er en "billigere oldsag" og derfor slet ikke udrustet med de faciliteter der gør videooverførsel mulig, så spørgsmålet er: Kan Du eventuel finde de produktinformationer, der giver mulighed for sammenligning af maskineriet, så jeg kan vurdere, om jeg reelt kan tillade mig at annullere handelen.

Mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen skrevet fre aug 27, 2010 12:53

Undskyld, at jeg først svarer nu. Jeg kunne ikke finde relevant information nogen steder, og ville så prøve senere. Jeg kan desværre stadig ikke finde noget. Jeg tror, det bedste vil være at høre forretningen om problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charleygaarslev skrevet søn aug 29, 2010 20:29

Tak for meldingen, og vi kan slutte i denne omgang, for jeg mistede ganske enkelt tålmodigheden med forretningen og leverede s...... retur!

Jeg vil nok slet ikke købe en ny computer, men klare mig med en af oldsagerne, der trods alt kan klare netopgaver og almindelige pc-opgaver, og så i stedet prøve en DVD/VHS-optager med fuld returret.

Det gør det naturligvis lidt mere langsommeligt, men hvis det fungerer, så skal jeg da ikke spilde 7 - 8 måneder, 8 besøg og et utal af mails og telefonsamtaler med/hos forhandler/værksted.

Men tak for hjælpen.

mvh Kenneth
Charleygaarslev

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne