Hurtigere opstart - Soluto

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hurtigere opstart - Soluto

Indlægaf Berndt » tors maj 05, 2011 10:07

Jeg har som så mange andre bemærket, at PC'en efterhånden er længere om at boote. I lang tid varede det ca. 50 sek. Det blev så efterhånden ca. 1 min. og 10 sek. hvilket selvfølgelig ikke er alarmerende. Men så stødte jeg en dag på en omtale af programmet Soluto, som skulle være meget brugervenligt og logisk opbygget. Så det ville jeg da prøve.
Jeg downloadede det i går og tog det straks i brug. - 7 programmer (i alt ca. 15 sek.) er blevet fjernet fra boot-funktionen; det skulle så bringe opstarten ned til næsten de 50 sek. jeg var vant til i starten.

Men desværre er der sket det, at PC'en nu er 2 min. 11 sek. om at boote. Det er jo ikke særlig smart. Det er som om selve Soluto-programmet forøger boot-tiden med ca 1 min. og det var jo ikke meningen :roll:

Har nogen erfaring med Soluto-programmet? Er der et bedre program til at holde boot-tiden nede?

På forhånd tak for svar.
M.v.h. - Berndt
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Hurtigere opstart - Soluto

Indlægaf Gæst » tors maj 19, 2011 10:30

Til orientering: Jeg har nu selv fået løst problemet ---> Fjernet programmet igen :!:

Men jeg fik da lidt ud af at prøve Soluto. De programmer, som det ved første forsøg fjernede fra Start - og min egen manuelle frakobling af A-drevet, som jeg ikke har brug for mere, reducerede boot-tiden med ca. 25 sek, og da jeg altså nu har fået fjernet Soluto på ny, tager opstarten igen ca. 50 sek. - som tidligere.

Er der nogen som kan sige mig, om det er normalt, at et sådant hjælpeprogram skader mere end det gavner? :roll:

M.v.h.
Berndt
Gæst

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne