windows update

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

windows update

Indlægaf Bent og Joan Juul » lør jul 02, 2016 16:14

God dag til Ludvigs hjørne!

Jeg hedder Joan og har tidligere søgt hjælp i dette fine program og har også fået det. Nu er jeg på min mands bærbare pc i et forsøg på at hjælpe ham. Han har ikke haft sin computer ret længe og er ikke særlig god til at anvende den. Han har indtil for et par dage siden haft "Windows Update" på automatisk opdatering og på den måde fået lagt Windows 10 ind i programmet "Windows update".
Jeg fik imidlertid stoppet for videre installering af Windows 10 ved at klikke på: "Skjul opdateringer". Så den ligger altså bare der men er IKKE installeret. Nu har jeg så hentet det program, der hedder: "GWX Control Panel", og det ser ud som, det forhindrer, at Windows 10 kommer til at fungere.

Men problemet, som jeg vil bede om hjælp til, er, at opdateringen ikke virker mere!
Der står ALDRIG ud for: "Seneste søgning for opdateringer" og ligeledes står der: ALDRIG ud for: "Opdateringer blev installeret". Hvordan kan jeg bringe det i orden, så Windows update bliver "normal" igen?

P.S. jeg har forsøgt at oprette min mand som bruger i Ludvigs hjælpeprogram, men når jeg vil registrere hans data og skriver hans mail adresse, svarer programmet, at den allerede kendes, og jeg kan ikke ændre den mail adresse. Hvordan skal jeg så oprette ham som bruger?
I håb om svar sender jeg de venligstev hilsener
Joan / meretejo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.103 Safari/537.36
Bent og Joan Juul
 

Re: windows update

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jul 02, 2016 17:10

Jeg vil anbefale, at du bruger 'Never 10' i stedet for. Det er meget enklere. https://www.grc.com/never10.htm
Det er muligt, at datoerne kommer tilbage ud for "Seneste søgning for opdateringer" og "Opdateringer blev installeret" næste gang du får installeret opdateringer.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: windows update

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 02, 2016 17:18

Med hensyn til oprettelse her i forummet, så kan det tyde på, at I tidligere har oprettet en bruger med den adresse. Du kan prøve at bede om at få nulstillet adgangskoden ved at skrive mailadressen på denne side:
ucp.php?mode=sendpassword
og så klikke på Udfør, så skulle der gerne komme en mails til ham, hvor der er mulighed for at nulstille adgangskoden og vælge en ny. Jeg vil tro, at brugernavnet også fremgår af mailen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows update

Indlægaf Gæst » lør jul 02, 2016 22:21

Jørgen Rasmussen skrev:Jeg vil anbefale, at du bruger 'Never 10' i stedet for. Det er meget enklere. https://www.grc.com/never10.htm
Det er muligt, at datoerne kommer tilbage ud for "Seneste søgning for opdateringer" og "Opdateringer blev installeret" næste gang du får installeret opdateringer.


Tak for svar og råd til Jørgen Rasmussen!
Allerførst vil jeg fortælle, at jeg satte computeren (Bærbar med Windows 7) til at opdatere, og den søgte og søgte i mere end 3/4 time, imens vi spiste, og da jeg vendte tilbage, lå der 15 vigtige opdateringer og 10 valgfri og ventede. Det ene ALDRIG var væk, og efter at have undersøgt grundigt hvad de enkelte opdateringer hed, valgte jeg at installere dem alle. Derefter var det andet ALDRIG også væk, og "Windows Update" lignede sig selv igen. I GWX Control Panelet står der: "No traces of Windows 10 app, Windows upgrade, or Windows 10 installation found. You appear to be safe". Så det ser jo fint ud. Lukker jeg i midler tid for programmet og åbner det igen, vises dog stadig en meddelelse om, at Windows 10 ikke blev installeret, men da jeg har valgt at skjule opdateringer, sker der formentlig ikke noget ved det, håber min mand og jeg. Jeg har forsøgt at hente "Never 10", men det er ikke lykkedes at få den downloadet endnu. Men jeg vil ikke opgive det, når du siger, at det er meget enklere. Men indtil videre takker jeg for dit svar.
Mvh
Joan
--------------------------------------------------------
Gæst
 

Re: windows update

Indlægaf Joan og Bent » lør jul 02, 2016 22:33

Kim Ludvigsen skrev:Med hensyn til oprettelse her i forummet, så kan det tyde på, at I tidligere har oprettet en bruger med den adresse. Du kan prøve at bede om at få nulstillet adgangskoden ved at skrive mailadressen på denne side:
ucp.php?mode=sendpassword
og så klikke på Udfør, så skulle der gerne komme en mails til ham, hvor der er mulighed for at nulstille adgangskoden og vælge en ny. Jeg vil tro, at brugernavnet også fremgår af mailen.

--------------------------------------------------------------------------

Hej Kim!

Tak for dit svar. Helt ærligt husker ingen af os, at min mand har været inde i "Ludvigs Hjørne" og søge om råd. Men nu vil vi følge din anvisning nøjagtigt. Så håber vi, at han selv kan lære at logge sig ind i "Ludvigs Hjælpeforum" efter råd.

Vi takker begge for dit svar og sender
venlige hilsener
Bent og Joan
Joan og Bent
 

Re: windows update

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jul 02, 2016 23:11

Never 10 er kun på 83k!!
Selv med en meget langsom internetforbindelse vil den blive hentet på et par sekunder.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: windows update

Indlægaf Gæst » søn jul 03, 2016 0:00

Jørgen Rasmussen skrev:Never 10 er kun på 83k!!
Selv med en meget langsom internetforbindelse vil den blive hentet på et par sekunder.


Hej igen Jørgen!
Tak også for denne kommentar til min meddelelse om, at jeg ikke har fået hentet Never 10.
Nu har jeg imidlertid været inde på hjemmesiden og downloadet programmet. Når jeg åbner det vises en enkelt ramme, hvor der blandet meget andet står:
"WINDOWS 10 OS UPGRADE IS DISABLED on this system". Jeg må tilstå, at jeg så ikke ved, hvad jeg mere skal foretage mig, for der er jo også fire andre rammer i programmets hjemmeside, men jeg får altså kun denne ene, som jeg har nævnt ovenfor.
Men nu må jeg sige God Nat, for jeg er så hamrende træt, så jeg må kigge herind igen i morgen, efter jeg har sovet.
Mvh
Joan
Gæst
 

Re: windows update

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn jul 03, 2016 10:32

Som jeg skrev, er Never 10 meget enkel. Når du ser teksten "WINDOWS 10 OS UPGRADE IS DISABLED on this system", skulle din Windows-version være beskyttet mod at blive opdateret til Windows 10.
Programmet har ikke installeret noget på din computer. Det har ændret nogle indstillinger, der allerede findes i din Windows, som forhindrer din Windows i at opgraderer sig selv til version 10.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: windows update

Indlægaf Gæst » søn jul 03, 2016 14:08

Jørgen Rasmussen skrev:Som jeg skrev, er Never 10 meget enkel. Når du ser teksten "WINDOWS 10 OS UPGRADE IS DISABLED on this system", skulle din Windows-version være beskyttet mod at blive opdateret til Windows 10.
Programmet har ikke installeret noget på din computer. Det har ændret nogle indstillinger, der allerede findes i din Windows, som forhindrer din Windows i at opgraderer sig selv til version 10.
[quote="Jørgen Rasmussen"]
_________________________________________________

Hej igen og tak for forklaringen i dit sidste svar.

Må jeg spørge dig, om det betyder, at når man klikker på DOWNLOAD NOW får man kun den ene af de 4 "rammer, der vises i web sitet, der passer til computerens kondision i henhold til hvordan man har indstillet funktionerne i Windows Update? Der har jeg f. eks. i INDSTILLINGER valgt: Skjul opdateringer. Men det behøver jeg måske ikke, når jeg har downloadet "Never 10".

Undskyld, at jg spørger så meget, men jeg finder det kolossalt. Jeg vil meget gerne donere et beløb til Ludvigs Hjørne, hvor gør jeg det?

Mvh
Joan
Gæst
 

Re: windows update

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 03, 2016 14:25

Hej Joan

Jeg vil overlade det til Jørgen at svare med hensyn til programmet, da jeg ikke kender det (bruger ikke Windows). Med hensyn til donationer, så skal du ikke tænke på den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows update

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn jul 03, 2016 15:16

Man klikker på Never 10 vises en af de 4 skærmbilleder.
Det første vises, hvis du kører programmet på en computer, der ikke kører Windows 7 eller 8.1
Det andet skærmbillede vises, hvis Windows kører med en ældre version af Windows Update. Knappen Install Update henter og installerer den manglende opdatering.
Det tredje skærmbillede vises, hvis Windows er indstillet så Windows 10 kan installeres.
Det fjerde skærmbillede vises, hvis Windows er indstillet så Windows 10 ikke kan installeres.

Ingen af skærmbillederne har noget med dine indstillinger af Windows Update at gøre.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: windows update

Indlægaf Gæst » søn jul 03, 2016 16:21

Jørgen Rasmussen skrev:Hej Jørgen!
Igen tak for din forklaring. Den kan jeg for så vidt godt forstå.
Men hvordan "opdager" programmet "NEVER 10", hvilket af de 4 skærmbilleder, der lige passer til den computer, det downloades på
Jeg havde i forvejen installeret GWX Panelet, kan det være det, der får systemet til at hente det fjerde skærmbillede?
Jeg vil så gerne kunne fatte det

Mvh
Joan
Gæst
 

Re: windows update

Indlægaf Regmos » søn jul 03, 2016 17:43

...Jeg vil så gerne kunne fatte det...


Det kan godt blive lidt langhåret, men jeg kan prøve at gøre et forsøg.
Windows har en såkaldt Registreringsdatabase, hvor stort set alle oplysninger om dine indstillinger, Windows egne indstillinger, installerede programmers indstillinger, ja faktisk alt gemmes.
Hver gang du foretager dig et eller andet, kigger Windows i registreringsdatabasen, for at finde ud af hvordan den skal reagere på din handling.

...Men hvordan "opdager" programmet "NEVER 10", hvilket af de 4 skærmbilleder, der lige passer...


NEVER 10 indeholder alle 4 muligheder, og når du starter det, kigger det dybt ned i registreringsdatabasen, hvor der findes en officiel Microsoft "Gennemtving opgradering til Windows 10" indstilling.

Afhængigt af hvordan denne indstilling er sat, vælger NEVER 10 et "billede", som viser den aktuelle tilstand, og giver dig mulighed at ændre denne.

Hvis du ser "WINDOWS 10 OS UPGRADE IS DISABLED (deaktiveret) on this system" har GWX Control Panel sikkert gjort som du har bedt om, og du behøver ikke at foretag dig mere.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: windows update

Indlægaf Gæst » søn jul 03, 2016 19:21

Regmos skrev:
...Jeg vil så gerne kunne fatte det...


Det kan godt blive lidt langhåret, men jeg kan prøve at gøre et forsøg.
Windows har en såkaldt Registreringsdatabase, hvor stort set alle oplysninger om dine indstillinger, Windows egne indstillinger, installerede programmers indstillinger, ja faktisk alt gemmes.
Hver gang du foretager dig et eller andet, kigger Windows i registreringsdatabasen, for at finde ud af hvordan den skal reagere på din handling.

...Men hvordan "opdager" programmet "NEVER 10", hvilket af de 4 skærmbilleder, der lige passer...


NEVER 10 indeholder alle 4 muligheder, og når du starter det, kigger det dybt ned i registreringsdatabasen, hvor der findes en officiel Microsoft "Gennemtving opgradering til Windows 10" indstilling.

Afhængigt af hvordan denne indstilling er sat, vælger NEVER 10 et "billede", som viser den aktuelle tilstand, og giver dig mulighed at ændre denne.

Hvis du ser "WINDOWS 10 OS UPGRADE IS DISABLED (deaktiveret) on this system" har GWX Control Panel sikkert gjort som du har bedt om, og du behøver ikke at foretag dig mere.

----------------------------------------
Tak for dit svar, som jeg synes er en rigtig god forklaring. Registreringsdatabasen kender jeg godt, det er den, der er adgang til via KØR og regedit. Jeg har faktisk været der engang i HEY KEY LOCAL MACHINE og lavet en ændring, som jeg fik en nøjagtig anvisning på hvordan skulle gøres. Det var efter at jeg havde sendt en kopi af en hijack this for at finde en malware, som jeg også fik bugt med. Jeg ved godt, at det man skal gøres med meget nøjagtigt og med stor akkuratesse.

Nu siger jeg tak for svar på alle min spørgsmål.
Mvh
Joan
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron