Gendannelses punkter , Hvor er de .

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Gendannelses punkter , Hvor er de .

Indlægaf Kurt L . » tirs sep 27, 2016 18:26

Hejsa . Jeg er startet på den store oprydning . En del programmer fra DOS tiden ryger ud .
Kører XP , så længe skærm og HD. virker .
Jeg brugte AVG Tuneup , til at finde hvad der ellers var overflødigt .
Købte licens , med afsæt på dine sider . Men der står stadig - prøve - . på 29 dage .

Deskfrakmentering fik jeg stoppet .
Tune up ville / kan fjerne gendannelsens punkterne . Undtaget det sidste .
Det syntes jeg ikke om .

Hvor gemmer gendannelsen sig . Kan jeg slette alle , undtaget dem fra i år .

Hilsen Kurt L .

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:49.0) Gecko/20100101 Firefox/49.0
Kurt L .
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man aug 04, 2014 22:26
Geografisk sted: 4030 Tune

Re: Gendannelses punkter , Hvor er de .

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 27, 2016 19:36

Hej Kurt

Med hensyn til, at der stadig står prøve i AVG Tune Up Har du modtaget et licensnummer, og har du indtastet licensnummeret i AVG Tuneup?

Hvad mener du med, at du fik stoppet diskfragmentering? Jeg kender ikke AVG Tune Up, så jeg ved ikke, om programmet indeholder en funktion til defragmentering af disken, men ellers findes der en funktion til det i Windows. Det kan være en god ide at køre diskdefragmentering, da det samler filer, der ellers ligger spredt på harddisken, så de bliver hurtigere at hente.

Med hensyn til gendannelsespunkter, så kan du i Windows angive, hvor meget plads der skal afsættes til dem. Windows vil så selv slette gamle punkter når pladsen er opbrugt, og der oprettes et nyt gendannelsespunkt. Der er dog ikke nogen grund til at nedsætte pladsen eller slette gamle punkter, medmindre du er ved at løbe tør for plads på harddisken. De har ingen betydning for hastigheden (medmindre du kun har meget lidt plads).

Du kan nedsætte pladsen her:
Klik på Startknappen => højreklik på Denne computer => Egenskaber => fanebladet Systemgendannelse => brug skyderen til at angive, hvor meget plads der maksimalt må bruges.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Gendannelses punkter , Hvor er de .

Indlægaf Kurt L . » ons sep 28, 2016 10:07

Kim Ludvigsen skrev:Hej Kurt
Med hensyn til gendannelsespunkter, så kan du i Windows angive, hvor meget plads der skal afsættes til dem. Windows vil så selv slette gamle punkter når pladsen er opbrugt, og der oprettes et nyt gendannelsespunkt. Der er dog ikke nogen grund til at nedsætte pladsen eller slette gamle punkter, medmindre du er ved at løbe tør for plads på harddisken. De har ingen betydning for hastigheden (medmindre du kun har meget lidt plads).

Du kan nedsætte pladsen her:
Klik på Startknappen => højreklik på Denne computer => Egenskaber => fanebladet Systemgendannelse => brug skyderen til at angive, hvor meget plads der maksimalt må bruges.

Der er masser af plads nu . Har aldrig brugt gendannelse . Det jeg søgte , var en liste over datoer , så jeg kan fjerne mine fejltagelser , der er rettet op på .

Kurt L .
Kurt L .
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man aug 04, 2014 22:26
Geografisk sted: 4030 Tune

Re: Gendannelses punkter , Hvor er de .

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 28, 2016 10:30

Du kan lave et par nye gendannelsespunkter, så skubbes de gamle væk, og du har nye gendannelsespunkter, hvor du ved, at systemet virker.

Startknap => Alle programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Opret et gendannelsespunkt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Gendannelses punkter , Hvor er de .

Indlægaf Kurt L . » ons okt 05, 2016 10:38

Kim Ludvigsen skrev:Du kan lave et par nye gendannelsespunkter, så skubbes de gamle væk, og du har nye gendannelsespunkter, hvor du ved, at systemet virker.t .

<snip> . - Det jeg søgte , var en liste over datoer , - . . Kurt L .

Hejsa . jeg fandt det jeg søgte ved hjælp af CCleaner . Der kunne jeg se listen af datoer . Kurt L .
Kurt L .
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man aug 04, 2014 22:26
Geografisk sted: 4030 Tune


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron