Problemer med at oprette emailkonto

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med at oprette emailkonto

Indlægaf Petit » man okt 17, 2016 22:23

Hej Kim Ludvigsen.

Jeg har et problem med at oprette en ny mailkonto i Thunderbird. Oplysningerne er skrevet korrekt ind men Thundeerbird fortæller at der er fejl enten i brugernavnet eller password.

Mail firmaet (gmx.com) har i forbindelse med mailens etablering send denne standard meddelelse:

Please bear in mind: The POP3/IMAP/SMTP transmission protocols required by email programs have been deactivated for your safety – please reactivate if you wish to use them.

Hvor kan jeg evt. reaktivere Thunderbird ? Jeg kan heller ikke oprette mailadressen på min smartphone. Her er det ikke Thunderbird, men den "indbyggede" i Android styresystem.

Håber du / I kan hjælpe mig videre.
På forhånd. Tak!
hilsen Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:49.0) Gecko/20100101 Firefox/49.0
Petit
 

Re: Problemer med at oprette emailkonto

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 17, 2016 22:37

Hej Peter

Det er hos gmx.com, at de nødvendige protokoller er blevet deaktiveret, så det er også der, du skal aktivere dem. Du skal logge ind på deres webmail, kontrolpanel eller hvad du nu har adgang til på deres hjemmeside og der aktivere.

Jeg vil for øvrigt anbefale dig at benytte IMAP-protokollen, når nu du kan vælge mellem den og POP3. Du kan læse om forskellene her: https://support.mozilla.org/da/kb/pop3-eller-imap
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron