windows 10 isofil

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

windows 10 isofil

Indlægaf john steffensen » lør okt 22, 2016 6:56

Jeg er kommet for sent ud med at hente gratis windows 10. Hvar er ny mulighederne? Jeg har en iso fil med windows 10. Kan jeg bruge denne isofil til at få Windows 10 installeret gratis? Eller forlanger systemet en produktnøgle? I givet fald: hvad gør jeg så?
Hilsner, John

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/53.0.2785.143 Safari/537.36
John Steffensen
john steffensen
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: søn jun 03, 2012 18:09

Re: windows 10 isofil

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 22, 2016 7:25

Hej John

Som du ved er tilbuddet udløbet, men der er tilsyneladende stadig en mulighed, hvis du bruger (eller siger du bruger) teknologiske hjælpemidler.

Læs mere her:
https://www.microsoft.com/da-dk/accessi ... s10upgrade
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows 10 isofil

Indlægaf john steffensen » lør okt 22, 2016 9:23

Hej. Jeg er opmærksom på denne mulighed.
Når jeg downloader, så når jeg til 99%, og kommer ikke længere.
Den computer, hvor jeg forsøger på, har windows 7, og den er sikkert ikke blevet opdateret længe.
Kan jeg slette alt, der er på den, og så starte fra "scratch"? Hvis ja, hvordan gør jeg?
Venlig hilsen
John Steffensen
john steffensen
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: søn jun 03, 2012 18:09

Re: windows 10 isofil

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 22, 2016 10:17

Hej John

Jeg ved ikke, hvorfor den går i stå. Har du plads nok på harddisken? Får du en fejlmeddelelse, eller stopper den bare?

Inden tilbuddet udløb, var det muligt at installere Windows 10 fra en DVD/USB-nøgle og så bruge produktnøglen fra Windows 7 eller 8 til at aktivere. Jeg ved ikke, om det stadig er muligt at benytte den metode, når det gælder tilbuddet i forbindelse med teknologiske hjælpemidler. Hvis du har lyst til at prøve, skal du sørge for at have din produktnøgle skrevet ned, og du skal sørge for at have backup af alle dine data.

Skulle det kikse med Windows 10, kan du så altid blot installere Windows 7 igen.

Du kan læse om installation via DVD/USB-nøgle her:
https://www.microsoft.com/da-dk/softwar ... /windows10
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows 10 isofil

Indlægaf john steffensen » lør okt 22, 2016 10:25

Hej.
Der kommer ingen fejlmeddelse eller andet. Den bliver bare stående på 99%.
Jeg har Læst eet eller andet stad, at det kan være fordi computeren downloader opgraderinger til windows 7.(Eller andre opdateringer?)
Windows fortæller mig, at jeg kan installere windows 10 på computeren, så jeg går ud fra, der er plads nok?
Men har windows ikke ophørt med opdateringer til windows 7?
Jeg har windows 8.1 på en DVD, og påtænker at installere denne udgave, hvis det svipser med windows 10.
Er det en god ide?
Venlig hilsen, og tak for hjælpen indtil nu.
John Steffensen
john steffensen
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: søn jun 03, 2012 18:09

Re: windows 10 isofil

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 22, 2016 11:18

Hej John

Hvor længe har du ladet den stå på de 99 procent? Måske den har arbejdet på at pakke filer ud eller lignende, som jo godt kan tage en del tid.

Windows 7 eller Windows 8.1 er nok smag og behag. Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve at installere Windows 10 via DVD eller USB-nøgle, som beskrevet på Microsofts side. Lykkes det ikke, kan du så installere Windows 7 eller Windows 8.1 (hvis 8.1'eren er en fuld version og ikke en OEM-version).

Men sørg endelig for at have produktnøglen til Windows 7 skrevet ned. Produktnøglen til Windows 8.1 står sikkert på hylstret til DVD'en. Og husk at have backup af alle dine data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 42 gæster

cron