PayPal ssælger indbetale ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Charley » tors jan 19, 2017 10:37

Jeg hoppede langt om længe på at oprette en PayPal konto, og modtager overførseelsadvisering på 20.000 hvor salgsprisn er 15.000.
Herefter følgende meddelelse:
"The transfer has just been completed and you would have received confirmation from PayPal.. so i want you to send me the address where the pick up would be made and i made an additional payment 5,000.00 DKK for the shipping agent pick up fee and i am sure you noticed that, according to PayPal's policy you'll have to send the extra amount to the shipping company headquarters through Western Union and then send the Western Union transfer information to PayPal for verification, so that the total amount of 20,000.00 DKK can be released into your PayPal account and the transaction can be finalized... Here is the info you need to send the fee to the shipping agent through western union"

Og nu synes jeg hverken det er let, gennmesigtigt og måske lidt suspekt.

Har I nogen erfaringer med PayPal ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 19, 2017 11:23

Det lyder meget suspekt, hvorfor i al verden blande Western Union ind i det - Western Union benyttes for øvrigt ofte af svindlere.

Jeg ved ikke, hvad det er for noget, du skulle overføre penge for, men det har vel ikke noget med Paypal som sådan at gøre. Lige så lidt som Danmarks Nationalbank blander sig i, hvor meget du betaler i kontanter til slagteren for medisterpølsen. Paypal i sig selv er blot en betalingstjeneste, og den er normalt rimelig sikker at bruge - i modsætning til fx Western Union.

Det, du skal passe på, er derfor ikke Paypal som sådan, men hvem og hvad du betaler penge til og for hvad.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Charley » tors jan 19, 2017 12:41

Tak fir besvarelsen, så jeg må nok se i øjnene, at endnu en svindler forsøger noget, som jeg ikke kan genneskue, så jeg annullerer handelsen :mrgreen:
mvh Charley
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 19, 2017 13:04

Kan du fortælle lidt om, hvad de forsøgte? Så kan andre måske finde denne tråd, hvis de udsættes for det samme - og dermed kan de så også finde ud af, at de skal passe på.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Charley » tors jan 19, 2017 16:29

Jeg accepterer en salgspris på kr. 15000,- for et instrument afhentet på min adresse.
Køber ønsker at anvende PayPal, i stedet for min normale bank, og selv om min tillid til amerikanske bankmellemled / gebyrmellemled i forvejen er 0 0, ender jeg denne gang med alligeve at oprette en PayPal konto.
Herefter modtages notification om at der er indsat 20.000 på kontoen, hvoraf jeg via Western UNION -[b][i] [b][i]Jfr. skrivelsen "The transfer has just been completed and you would have received confirmation from PayPal.. so i want you to send me the address where the pick up would be made and i made an additional payment 5,000.00 DKK for the shipping agent pick up fee and i am sure you noticed that, according to PayPal's policy you'll have to send the extra amount to the shipping company headquarters through Western Union and then send the Western Union transfer information to PayPal for verification, so that the total amount of 20,000.00 DKK can be released into your PayPal account and the transaction can be finalized... Here is the info you need to send the fee to the shipping agent through western union...[/i][/b]

Name: ARDAN BRADLEY
Country: UKRAINE
Postal Code : 91000

You can make payment at a local post office or Western Union outlet or online http://www.westernunion.com and click send money then follow instruction to send it.......I will advice you to check your inbox or spam/junk folder for the PayPal confirmation email in one of these folders. Keep me update"[/i][/b]
og så er det jeg står af.
Hvorfor i alverden skal andet en PayPal nu rodes ind i øvelsen, og hvad rager købers transportomkostning overhovedet mig????
Hvad "fidusen" går ud på, kan jeg ikke gennemskue, men jeg skal ikke på nogen måde involveres i mærkværdige og totalt uforståelige transaktioner, med andre en PayPal, ligesom jeg lukker det pjat igen.
Køber meddeler mig herefter, at " that this transaction cannot be canceled or reversed as it is still on hold" , hvortil jeg kun kan og har svaret, at det er købers problem, for jeg foretager mig ikke mere.
mvh Charley
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 19, 2017 16:47

Tak! Det er 100 procent sikkert svindel.

Det minder om det gamle nummer med betaling med en check, hvor checken så er på et for stort beløb ved en "fejl", og man skal så overføre det for meget betalte til afsenderen via Western Union. Problemet er, at der ikke er dækning for checken, så man mister det, man overfører. Man kan se at pengene er gået ind på ens bankkonto, men de trækkes ud igen efter nogle dage, fordi der ikke er dækning på checken. Nummeret sker typisk ved at udlændinge vil købe noget, som er til salg i Danmark. De er normalt ikke interesseret i selve varen, de scorer blot det beløb, som man overfører til dem.

Paypal har absolut ikke nogen regel om at bruge Western Union - det vil svare til, at Danske Bank skulle forlange, at du for at kunne overføre penge til en anden med konto i Danske Bank også lige skulle indsætte et beløb i en fremmed bank. Hvorfor i alverden skulle Paypal forlange, at man bruger en konkurent?

Western Union bruges af svindlere, fordi det er muligt at overføre penge uden, at man kan spore modtageren. Som du kan se på betalingsoplysningerne, vil det være fuldstændig umuligt at spore personen efterfølgende.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: PayPal ssælger indbetale ?

Indlægaf stoney » tors jan 19, 2017 21:15

Kim Ludvigsen skrev:Tak! Det er 100 procent sikkert svindel.

Det minder om det gamle nummer med betaling med en check, hvor checken så er på et for stort beløb ved en "fejl", og man skal så overføre det for meget betalte til afsenderen via Western Union. Problemet er, at der ikke er dækning for checken, så man mister det, man overfører. Man kan se at pengene er gået ind på ens bankkonto, men de trækkes ud igen efter nogle dage, fordi der ikke er dækning på checken. Nummeret sker typisk ved at udlændinge vil købe noget, som er til salg i Danmark. De er normalt ikke interesseret i selve varen, de scorer blot det beløb, som man overfører til dem.

Paypal har absolut ikke nogen regel om at bruge Western Union - det vil svare til, at Danske Bank skulle forlange, at du for at kunne overføre penge til en anden med konto i Danske Bank også lige skulle indsætte et beløb i en fremmed bank. Hvorfor i alverden skulle Paypal forlange, at man bruger en konkurent?

Western Union bruges af svindlere, fordi det er muligt at overføre penge uden, at man kan spore modtageren. Som du kan se på betalingsoplysningerne, vil det være fuldstændig umuligt at spore personen efterfølgende.

Jeg prøvede det samme sidste år.da jeg ville sælge en sofa.
Jeg kontaktede Pay Pal som bad mig videresende alt kommunikation til dem,de ville gå videre med sagen.
Når jeg handler i udenlandske netbutikker handler jeg jeg kun med butikken,hvis jeg kan betale via Pay pal.
stoney
stoney
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 14:09
Geografisk sted: jylland


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron