Forkert visning i Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » tirs feb 14, 2017 14:08

Hej Kim

Dette her er faktisk ikke særlig vigtigt - bare et lille irritationsmoment - i mit kære Thunderbird:

TB viser hele tiden, at jeg har en (ekstra) ulæst mail ved at indbakke fx er farvet fed og der står Indbakke (2). Når jeg så kigger ind i indbakken, er der kun en eneste e-mail, og den er ulæst. Det burde jo give mig: Indbakke (1).

Kan jeg slippe for dette? Eller tager jeg bare fejl af et eller andet?

Bedste hilsner

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 14, 2017 15:47

Hej Hanne

Det lyder som en rigtig gammel fejl (+10 år), som jeg troede var rettet for længst - så det er ikke utænkeligt, at der er andet på spil. I gamle dage kunne problemet opstå, når man slettede meddelelser via filtre i nyhedsgrupper. Jeg husker ikke, om det også kunne gælde for mails og flytning af mails.

Så vidt jeg husker, var løsningen dengang at ændre filtret, så det først markerer meddelelsen som læst, inden meddelelsen slettes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » tirs feb 14, 2017 15:56

Hej Kim

Mange tak for dit svar!

Så er jeg da ikke helt tosset, og det er jo altid glædeligt :x . Problemet er opstået inden for den seneste uges tid eller to.

Jeg forstår ikke helt din "work around". Hvilke handlinger er det, jeg skal foretage for at slippe uden om dette?

Bedste hilsner
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 14, 2017 16:17

Det er som sagt ikke sikkert, at det er den gamle fejl, men hvis du har et filter, der sletter mails, så prøv at ændre filtret fra:
Hvis KRITERIUM
Handling: Slet mail

til:
Hvis KRITERIUM
Handling: Markér mail som læst
Handling: Slet mail.

Bemærk, at dette vil ikke rette den nuværende fejltælling. I nyhedsgrupperne skulle man vist slette den fil, der holder styr på, hvilke meddelelser der er læst. Bruger du POP eller IMAP til mails? Hvis du bruger IMAP, så prøv lige at logge ind på webmail for at se, om du har samme fejltælling der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » tirs feb 14, 2017 17:00

Hej Kim

Jeg forstår intet! Jeg har prøvet at vedhæfte billeder, men det gik vist ikke engang godt. Jeg har prøvet at være på YouSee for at kigge deres mail, men det bliver jeg ikke klogere af. Der står ikke noget relevant.

Jeg kan ikke uden videre finde indbakker, der står til "slet".

Når jeg prøver "Upload af vedhæftede filer" kommer jeg bare ud i et loop, hvor man ikke kan uploade noget som helst. Jeg gør jo åbenbart et et (eller flere) ting eller flere ting forkert, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. 1-2-3- vejledning ønskes.

Bedste hilsner en frustreret bruger 8)
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 14, 2017 17:11

Du kan finde en vejledning til upload af billeder på MozillaDanmark, det fungerer på samme måde her i forummet:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede

Det er ikke indbakker, der måske står til slet, det er filtre. Hvis du fx har et filter, der sletter mails fra [email protected], så skal du ind og rette i filtret, så det først markerer mailen som læst og så bagefter sletter den.

Du svarede ikke på, om du bruger IMAP eller POP.

Det, du skulle tjekke på webmail, var, om du der kan se en eller to mails i indbakken, og om der også der står et forkert antal. Dette har dog kun betydning, hvis du bruger IMAP. Hvis du bruger POP er der ingen grund til at tjekke,hvordan det ser ud på webmail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » ons feb 15, 2017 0:55

Hej Kim

Nye friske kræfter - jeg så mig lidt sur på det i går.

1. YouSee har en eller anden fejl, der bevirker, at man ikke kan komme på webmailen og se, hvordan der ser ud der.

2. Jeg bruger IMAP.

Nu har jeg været alle min filtre igennem, og dem, der stod til slet, har jeg ændret til først at markere som læst og dernæst sætte til slet. Det er jo uhyggeligt logisk! Jeg vedlægger et par billeder, så du kan se, om jeg har gjort det rigtigt.

Bedste hilsner

KimLudvigsen_1.png
KimLudvigsen_2.png
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 15, 2017 2:53

Hej Hanne

Ja, der var lige netop sådan, jeg mente med filtrene.

Jeg er lidt på herrens mark med hensyn til at få tallet for ulæste meddelelser til at være rigtigt. Havde det været POP, er der en fil, man kan slette, som så måske kunne rette op på det. Men når det er IMAP, bør det være det samme som på serveren. Jeg tror, du må leve med det forkerte tal, indtil du kan komme ind på Yousee's webmail. Medmindre Jørgen læser med og har nogle ideer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » ons feb 15, 2017 6:49

Hej Kim

Mange tak for svar fra de sene nattetimer.

Det var dejligt med en bekræftelse på, at jeg har gjort det med filtrene korrekt.

Jeg prøver lige at tage fat i YouSee sidst på eftermiddagen og så kommer jeg med en tilbagemelding her. På billedet ser det bare ud som om, det er en fejl, der vil vare i længere tid....

Det er jo ikke et "rigtigt problem", og selvfølgelig kan jeg leve med altid at skulle trække en fra de fede tal... 8)
YouSee.png
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Stegemüller » ons feb 15, 2017 7:18

Hej igen Kim

Det er mig, der ikke er for kvik!

Grunden til at jeg ikke kunne komme på webmail på YouSee er, at jeg jo har min egen udbyder - Meebox -og da jeg loggede ind på webmailen der, var der ganske rigtigt en mail, der stod som ulæst. Jeg slettede den og bingo: Problemet er løst.

Du skal have mange tak for at være "troubleshooter".

Hav en god dag.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 524
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Forkert visning i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 15, 2017 7:30

Hej Hanne

Rart at vide, at den gamle fejl ikke var dukket op igen. Du fik så lidt ekstra arbejde ud af det med filtrene, men det skader ikke noget, så du kan roligt lade dem være, som de er.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron