prtSc ender ikke i skærmbilleder

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf stncph » lør mar 18, 2017 9:33

Når jeg bruger Windows+PrtSc tasterne lander billede ikke i skærmbillede i mappen skærmbilleder som den gjorde tidligere, og jeg kan ikke finde det andre steder.
kan jeg ændre?

vh Stn

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0
stncph
 

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 18, 2017 9:44

Kan du se, om billedet bliver taget? Alt efter dine indstillinger, vil skærmen blive nedtonet, når billedet tages.

Tages der et billede, hvis du bruger PrtSc uden Windows-tasten? I så fald vil billedet blive opbevaret i udklipsholderen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf stncph » søn mar 19, 2017 10:36

Ja, skærmen nedtones når win+PrtSc taster bruges, og det landede i skærmbilleder, men nu er det ikke i den mappe, og jeg kan ikke finde det.

PrtSc tast alene sender et billede til mit Onedrive, det gør Ctrl+PrtSc og Alt+PrtSc også.

vh Stn
stncph
 

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 19, 2017 11:12

Ok, så bliver billedet taget, så er det kun placeringen der er noget galt med.

Jeg ved ikke, om det kan være et sprogproblem, fordi Windows benytter forskellige virtuelle mappenavne alt efter sprog. Jeg kan se, at i den engelske udgave, placeres billederne i mappen c:\users\BRUGERNAVN\pictures\screenshots. Prøv at se, om du kan finde den mappe ved at klikke dig gennem Drev C (det drev, hvor du Windows er placeret).

Alternativt kan du prøve at bruge søgefunktionen i Windows til at søge efter filer med det navn, skærmbilleder normalt får i din Windows (skærmbillede?), og søg også efter filer med navnet Screenshot, som er navnet de får i en engelsk Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf Gæst » søn mar 19, 2017 12:16

Når jeg søger som du skriver ender jeg i samme mappe ved begge søge metoder også når jeg søger på dansk og eng, den hvor alle shots endte tidligere.

Vh Stn
Gæst
 

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 19, 2017 12:55

Øv, jeg har desværre ikke andre forslag. Jeg har ikke selv adgang til en computer med Windows 10, så jeg kan ikke selv prøve mig frem.

Hvis du ikke finder en løsning, kan du evt. installere et program til at tage skærmbilleder, så kan du sikkert vælge destinationsmappen, og du vil også få flere valg. Billededitoren Irfanview indeholder fx en funktion til at tage skærmbilleder, programmet er gratis.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf stncph » søn mar 19, 2017 15:34

Tak for din tid, jeg prøver mig frem.

vh Stn
stncph
 

Re: prtSc ender ikke i skærmbilleder

Indlægaf Karl Erik » søn mar 19, 2017 18:03

Windows 10 har et klippeværktøj, der meget enkelt hedder "Klippeværktøj". Det kan tage fuld skærm, vindue, udsnit eller frihåndsklip af skærmen, og du kan gemme det hvor du vil eller kopiere til f.eks. en mail.

Det hjælpe ikke dig, men i min Windows 10 ender Print Screen i Billeder\Skærmbilleder
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster