moz backup

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

moz backup

Indlægaf larsplovmann » tirs maj 09, 2017 15:55

hejsa..

har måske et lille problem.. windows på min HD er fucket up og kan ikke starte op.. jeg har pillet HDén ud og kan godt via en dokking station komme ind på disken.. Mit helt store spørgsmål er.. Hvordan får jeg mine mails ud ? jeg har kun en backup der er 14 dage gammel, og det er ikke godt..

Jeg har mailsene / thunderbird på min mac også, men kan jeg bruge en backup , lavet på mac, i en windows pc ?

eller kan jeg kopiere thunderbird mappen, og når jeg får den op at køre igen, og installeret Thunderbird, så smide alt indhold / det kopierede ind i den nyinstallerede mappe eller hvordan gør jeg lige ?

Mvh. lars

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_6) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.133 Safari/537.36
larsplovmann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors maj 12, 2016 19:33

Re: moz backup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 09, 2017 16:22

Du kan godt få mailene fra Mac'en over på en Windows-PC, og du kan også kopiere fra den problematiske harddisk.

Det nemmeste er nok at kopiere fra harddisken, da du ellers vist nok skal ind og rette i nogle filer, fordi stisystemet på en Mac er anderledes end i Windows. Læs afsnittet Sådan finder du din profil (den alternative metode) i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... f-profilen

Du skal efterfølgende gendanne profilen på tilsvarende placering på den nye harddisk - gør det inden, du installerer Thunderbird på harddisken, da det er det nemmeste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: moz backup

Indlægaf larsplovmann » tirs maj 09, 2017 18:07

Hej Kim..

jamen hvis jeg vil kopiere fra den gamle hd, for at kunne ligge ind på den nye, er det så blot hele mappen " thunderbird" der skal kopieres, eller er der andet også ?

Man ved jo aldrig om der bliver smidt filer i flere mapper :)
larsplovmann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors maj 12, 2016 19:33

Re: moz backup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 09, 2017 18:34

Det er kun mappen thunderbird - du skal blot være opmærksom på, at den er det rigtige mappe. Du har også en mappe med navnet Thunderbird i programmappen, og den indeholder kun programmet og ikke mailene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: moz backup

Indlægaf larsplovmann » ons maj 10, 2017 13:52

hej igen Kim..

hmm, kan du guide lidt til hvor filen / mappen ligger jeg skal bruge ? kan ikke finde en der virker :)
larsplovmann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors maj 12, 2016 19:33

Re: moz backup

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 10, 2017 14:00

Profilen ligger som standard på denne placering:
C:\Users\<brugernavn>\AppData\Roaming

Du skal så gendanne den på den tilsvarende placering på den nye harddisk, og som sagt helst før du installerer Thunderbird på den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: moz backup

Indlægaf larsplovmann » ons maj 10, 2017 18:27

Hej Kim

og ENDNU 1000 tak for hjælpen.. Det virkede og er nu kørende igen på ny hd :)

Mange tak for hjælpen

mvh
Lars
larsplovmann
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors maj 12, 2016 19:33


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron