Kan ikke oprette flere email konti!

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Bambi » tors aug 06, 2009 14:25

Hej

Jeg har indtil nu brugt Outlook 2007, og vil gerne gå over til Thunderbird. Men jeg synes det volder problemer.
Jeg kan ikke overfører mine konti fra Outlook til Thunderbird, jeg får inden valg.
Derfor skal jeg oprette dem manuelt, her er det problemerne opstår. :-(
Meddelelser overfører jeg også manuelt.

Jeg har 5 email konti via TDC (pop3). Jeg har oprettet den ene konto, og det gik også godt men....
Når jeg skal oprette den næste siger systemet, at jeg har en konto i forvejen med samme brugernavn og password, og skal rette det ene af det.
Det er også rigtig da mma har kun et brugernavn og password til alle 5.
Jeg vil gerne oprette de sidste 4, så jeg kan vælge når jeg sender mails, hvilken afsender det skal være.

Hvem kan hjælpe mig???

Hilsen Bambi
Bambi
 

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 06, 2009 14:38

Det med at overføre fra Outlook til Thunderbird har jeg ikke tjek på. Hvis ikke andre svarer her, så prøv i MozillaDanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

Perblemet med din TDC-konto skyldes, at du kun har én konto. De andre mailadresser er blot aliasser for den samme konto.

Løsningen her er at oprette den ene konto og så benytte filtre til at få sorteret mailene ud i forskellige mapper. Jeg har skrevet en guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... maildeling
Den er ganske vist skrevet til Thundebird 1.5, men de fleste ting skulle vist være det samme i Thunderbird 2. Tjek øverst på siden med hensyn til oprettelse af mapper til at sortere mailene ud i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Bambi » tors aug 06, 2009 14:44

Hej

Tusind tak, det vil jeg lige kigge på. Håber også det kan afhjælpe med hvilken mail man skal bruge som afsender :)
Bambi
 

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Jan Krag » tors aug 06, 2009 14:59

Hej
Hvis jeg husker rigtigt, så kan man ikke overføre fra Outlook til Thunderbird, men fra Outlook Express til Thunderbird.
Derfor skal man, Importere til Outlook Express fra Outlook, og fra Outlook Express til Thunderbird
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 06, 2009 15:39

Bambi skrev:Tusind tak, det vil jeg lige kigge på. Håber også det kan afhjælpe med hvilken mail man skal bruge som afsender :)


Til det opretter man forskellige identiteter. Når man skriver en ny mail, skal man så blot vælge fra en rullemenu (i fra-feltet). Svarer man på en mail, vil Thunderbird automatisk benytte den rigtige afsender.

Sådan opretter du en ekstra identitet:
Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => markèr kontonavnet i oversigten til venstre => Klik på knappen Rediger identiteter => klik på knappen Tilføj, og udfyld med de ønskede oplysninger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Bambi » tors aug 06, 2009 15:42

Hej igen

Har prøvet at installere outlook express men kan ikke da jeg har windows 64 bit.
Jeg har gjort det med sortere mapper men jeg skal have en mulighed for at kunne vælge mellem de 5 mail adresser som jeg har.
Jeg har kun mulighed for at vælge overordnede mail adresse.
Hvordan kan jeg gøre det muligt? Hvis jeg ikke kan vælge er jeg desværre nødt til at gå tilbage til Outlook, øv :?
Bambi
 

Re: Kan ikke oprette flere email konti!

Indlægaf Bambi » tors aug 06, 2009 16:02

Hej

Sorry, havde lige overset dit svar vedr. identiteter. Nu har jeg prøvet og det VIRKER :D
Tusind tak for hjælpen
Bambi
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster