Åbning af en .kmz-fil

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Gæst » fre jul 29, 2016 7:39

Hej
Jeg har fået en mail med en vedhæftet .kmz fil. Jeg er klar over, at det er en filtype som Google Earth bruger, men jeg vil høre om man skal downloade Google Earth for at kunne åbne filen? (Jeg har ikke selv Google Earth!) Men kan den åbnes uden problemer, hvis man har Google Earth?
På forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Kirsten

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
Gæst
 

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 29, 2016 9:08

Hej Kirsten

Hvad vil du bruge filen til uden Google Earth? Den indeholder koordinater og lignende data, som vil være fuldstændig uforståelige, hvis du ikke har et program som Google Earth til at vise dem. Hvis du vil se de rå data, kan filen muligvis åbnes i en teksteditor, men du skal virkelig være nørdet og ekspert for at få noget ud af indholdet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Gæst » fre jul 29, 2016 10:33

Hej Kim
Tak for svar.
Skal jeg forstå det således, at hvis jeg henter Google Earth til min pc, så kan jeg se filen (som er et spor (track) i terrænet)?
Mvh
Kirsten
Gæst
 

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 29, 2016 12:03

Hej Kirsten

Det kommer an på, hvad vedkommende har lavet til dig, men ja, det kan fx være en rute eller steder af interesse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Gæst » søn jul 31, 2016 20:31

Hej igen

Nu har jeg hentet Google Earth til min pc, og den fungerer udmærket. Men den føromtalte kmz-fil, som jeg modtog forleden, kan jeg ikke åbne!
Jeg har selvfølgelig spurgt min veninde (som har gemt den på sin egen pc) om den kan åbnes på hendes - og det kan den uden videre.
Altså - så kan jeg ikke forstå, hvorfor den ikke kan på min pc.

Mvh
Kirsten
Gæst
 

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 31, 2016 21:10

Hej Kirsten

Hvordan prøver du at åbne KMZ-filen? Ved at dobbeltklikke på den eller inde fra Google Earth via menuen Filer/FIle?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Åbning af en .kmz-fil

Indlægaf Gæst » man aug 01, 2016 15:46

Hej igen

Jeg har hidtil blot dobbelt-klikket på filen, men nu hvor du spørger, så prøvede jeg at åbne den via "Åbn" (file) i Google Earth - og så kunne jeg åbne den.
Så tak for det gode råd.
Jeg har et andet spørgsmål, men det opretter jeg i en særskilt tråd.

Mvh
Kirsten
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster