Printer skifter ip adr.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Printer skifter ip adr.

Indlægaf hpf » tors aug 11, 2016 11:16

Win 10 med HP photosmart premium.

Af en eller anden grund skriver den af og til at printeren er off line,når jeg så ser efter på printerens display har den en anden ip adr end tidligere. Går ind i enheder og printere og forsøger at finde ny printer, det kan den ikke så jeg må indtaste den ny adr manuelt hvorefter den kører. Jeg har tildelt printeren en fast adr inde i routeren. men det virker åbenbart ikke
Det var det ene problem,som følge af dette fremkommer der hver gang jeg skal udskrive en hel række printermulighder Kopi 1 kopi 2 osv . I kontrolpanelet er der kun een mulighed nemlig den jeg sidst har brugt, så hvor kan jeg slette alle disse kopier?

Med venlig hilsen
hpf

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 11, 2016 16:03

Hvis du ikke har problemer med engelsk, så prøv at se denne vejledning fra HP om, hvordan problemer med trådløs forbindelse rettes:
http://support.hp.com/us-en/document/c02790693

Det er desværre noget nørdet - også selvom man forstår engelsk. Vejledningen er oversat til en række forskellige sprog, men desværre ikke dansk. Hvis svensk er bedre end engelsk:
http://support.hp.com/se-sv/document/c02902490/
Du kan prøve andre sprog via et sprogvalg nederst på siden.

Med hensyn til kopierne, som du gerne vil slette, hvor ser du dem henne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf hpf » tors aug 11, 2016 19:53

Copy of sna.jpg
Hvis jeg f.ex vil udskrive fra word og trykker på "skift printer " kommer der en lang række frem med printer navn, efterfulgt af kopi 1, kopi 2 osv
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 11, 2016 20:28

For lige at være sikker på, at vi ikke snakker forbi hinanden: Er det i inde i "Enheder og printere" i kontrolpanelet, at du kun kan se én printer?

Kan du se de mange printere, hvis du prøver at udskrive fra andre programmer end Word?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf hpf » fre aug 12, 2016 10:38

Ja til begge spørgsmål.
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 12, 2016 15:38

Så er jeg på bar bund med hensyn til de mange printere. Printerne, man kan vælge mellem i de forskellige programmer (fx Word), skulle meget gerne svare til de installerede printere, som man kan se i "Enheder og printere" i kontrolpanelet.

Fik du løst problemet med den trådløse forbindelse ved hjælp af den engelske support-artikel?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Printer skifter ip adr.

Indlægaf hpf » fre aug 12, 2016 16:39

Ja , se det ved jeg ikke , jeg har været igennem vejledningen, så nu får vi se, fejlen er jo periodisk, men jeg håber den er væk. Jeg stødte undervejs på" Hp scan og printdoktor", som jeg hentede, desværre viste den faktisk endnu flere kopier alle med forskellige ip adr. Når jeg valgte den med den ip adr som jeg kan læse på printerens skærm, fortalte "doktoren " at jeg ikke havde det fulde program til printeren, hentede så det foreslåede( 140 mb), Samme resultat.
Jeg er tæt på at fjerne alt der hedder noget med HP fra pc'en og starte helt forfra.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Han Peter Folkmar
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster