Fælles indbakke i outlook

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fælles indbakke i outlook

Indlægaf hpf » ons sep 07, 2016 18:54

Har netop fået office 365 pakken. I outlook kan jeg ikke finde ud hvordan jeg får vist flere konti´s indbakke i en fælles indbakke?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23

Re: Fælles indbakke i outlook

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 07, 2016 19:11

Det er ikke umiddelbart muligt. I modsætning til fx Thunderbird, understøtter Outlook ikke en fælles indbakke.

Der er dog en løsning. Du kan bruge det, vi i Thunderbird kalder en virtuel mappe - jeg ved ikke, hvad den hedder i Outlook. Det er en mappe, der kan vise mails efter en automatisk søgning på tværs af flere forskellige mapper - i dette tilfælde de forskellige kontis indbakker. Hvis du ikke er bange for lidt nørderi, kan du finde en vejledning på engelsk her:
http://www.slipstick.com/how-to-outlook ... ied-inbox/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fælles indbakke i outlook

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 07, 2016 19:18

Der er flere alternative muligheder:

Du kan samle dine konti ved hjælp af en tjeneste som fx Gmail, der kan hente mails fra dine forskellige konti og præsentere dem samlet. Selvom du bruger Gmail, kan du stadig modtage og sende fra de enkelte konti - dvs. når du besvarer en mail, sendes den automatisk med den rette afsenderadresse.

Du kan bruge filtre til at samle alle indkomne mails i den samme mappe. Ulempen er, at når du svarer på en mail, vil den blive sendt fra den konto, der indeholder samlemappen. Jeg ved ikke, om det er muligt at omgå dette ved at oprette flere identiteter i Outlook.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fælles indbakke i outlook

Indlægaf hpf » tors sep 08, 2016 8:41

Tak for svarene, den første løsning ser godt nok noget "langhåret " ud, det vover jeg ikke.
Det er egentlig underligt at muligheden for fælles indbakke ikke findes i pc udgaven af Outlook, i android appen findes umiddelbart "focuseret indbakke" der samler alle indbakker.
Jeg prøver at se nærmere på at samle i gmail.

Med venlig hilsen
Hans Peter Folkmar
hpf
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 18, 2015 10:23

Re: Fælles indbakke i outlook

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 08, 2016 9:11

Det er ikke kun Android, der tilgodeses, der findes også en fælles indbakke i Mac-udgaven, men af en eller anden grund vil Microsoft åbenbart ikke tilbyde muligheden for brugere af deres eget styresystem.

Jeg ved ikke, hvor meget styr du har på Gmail, men du skal ind i indstillingerne => "Konti og import". Her skal du oprette de ønskede mailadresser under "Send e-mail som", så det er muligt at benytte dine nuværende adresser som afsender i mailene. Og du skal tilføje dine mailkonto i "Tjek e-mails fra andre konti:" så Gmail kan hente mails fra dem. Og endelig skal du så opsætte Gmail som den eneste konto i din Outlook.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron