Videograbber

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Videograbber

Indlægaf bossen » søn okt 16, 2016 14:05

Jeg har købt en EzCap USB Video Grabber for at overspille vhs bånd. Efterfølgende vil jeg gerne se det færdige produkt via min Blue Ray men, den kan ikke læse disken. Kan godt se den på min computer. Hvad er der galt, håber nogen kan hjælpe mig.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.59 Safari/537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 16, 2016 14:29

Jeg tror, at du har fået gemt filmklippene i et videoformat, som fx AVI, XVID, MP4 eller lignende i stedet for at få dem gemt i Blue-Ray-format. Du skal have fat i et program, der kan brænde i Blue-Ray-formatet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » søn okt 16, 2016 14:47

Kim Ludvigsen skrev:Jeg tror, at du har fået gemt filmklippene i et videoformat, som fx AVI, XVID, MP4 eller lignende i stedet for at få dem gemt i Blue-Ray-format. Du skal have fat i et program, der kan brænde i Blue-Ray-formatet.


De er gemt i MP2
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 16, 2016 15:50

Du skal have fat i manualen til din Blue-Ray-afspiller og i den finde ud af, hvilket formater (codecs) afspilleren understøtter. Du skal så finde et konverteringsprogram, der kan konvertere til et at de understøttede formater. Bemærk, at nogle formater er såkaldte container-formater, så selvom filtypen er understøttet, så er det ikke sikkert, det bagvedliggende codec er understøttet. Det kan være noget af en jungle.

Der findes mange konverteringsprogrammer på nettet. Bemærk, at den slags programmer er kendte for at at kunne indeholde spyware og adware, så vær opmærksom på, hvad du accepterer under installationen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 16, 2016 15:59

Jeg fandt lige dette program og tilhørende guide efter en hurtig søgning:
http://www.effectmatrix.com/total-video ... lu-ray.htm

Jeg ved ikke, hvor meget programmet kan i den gratis prøveversion, og jeg har ikke tjekket, om der følger uønskede ting med i programmet (det vil i så fald være nævnt under installationen).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » man okt 17, 2016 9:22

Kim Ludvigsen skrev:Jeg fandt lige dette program og tilhørende guide efter en hurtig søgning:
http://www.effectmatrix.com/total-video ... lu-ray.htm

Jeg ved ikke, hvor meget programmet kan i den gratis prøveversion, og jeg har ikke tjekket, om der følger uønskede ting med i programmet (det vil i så fald være nævnt under installationen).


Maskinen kan både afspille Blue_Ray og alm. dvd skiver
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 17, 2016 9:55

Det er ikke skiverne som sådan, der er et problem, det er formatet på dem (de brugte codecs). Som du har erfaret, kan afspilleren jo lige netop ikke afspille de skiver, du har brændt. Manualen til afspilleren indeholder sandsynligvis oplysninger om, hvilke formater der understøttes. Du skal så bare have brændt i et af de formater.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » man okt 17, 2016 10:27

Kim Ludvigsen skrev:Det er ikke skiverne som sådan, der er et problem, det er formatet på dem (de brugte codecs). Som du har erfaret, kan afspilleren jo lige netop ikke afspille de skiver, du har brændt. Manualen til afspilleren indeholder sandsynligvis oplysninger om, hvilke formater der understøttes. Du skal så bare have brændt i et af de formater.


OK tak for det
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » tirs okt 18, 2016 13:51

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Det er ikke skiverne som sådan, der er et problem, det er formatet på dem (de brugte codecs). Som du har erfaret, kan afspilleren jo lige netop ikke afspille de skiver, du har brændt. Manualen til afspilleren indeholder sandsynligvis oplysninger om, hvilke formater der understøttes. Du skal så bare have brændt i et af de formater.


OK tak for det

Hvordan bruger man en converter
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 18, 2016 14:41

Det er et program, som skal installeres. I programmet vælger man så den fil, der skal konverteres til et andet format, og man vælger derefter det format, der skal konverteres til. Og så skal man blot starte konverteringen. Den slags programmer er normalt meget nemme at bruge.

Vær opmærksom på, at der normalt mistes lidt kvalitet, når man konverterer. Så det optimale vil altid være, at man gemmer i det rigtige format i det første program (altså det program, du bruger til at overspille med), hvis ellers det kan gemme i det pågældende format.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf lissms » tirs okt 18, 2016 15:08

Undskyld jeg "blander" mig, kan det være fordi den ikke er blevet lukket så den kan afspilles på DVD/ Blueray, har selv været ude for det og der skulle jeg bare ændre en indstilling i brænder prg. det var noget med et flueben hvor der stod noget med at skiven kunne bruges i en afspiller og ikke kun på PC, det er godt nok nogle år siden jeg prøvede det. Hilsen Svend
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » fre okt 21, 2016 10:22

lissms skrev:Undskyld jeg "blander" mig, kan det være fordi den ikke er blevet lukket så den kan afspilles på DVD/ Blueray, har selv været ude for det og der skulle jeg bare ændre en indstilling i brænder prg. det var noget med et flueben hvor der stod noget med at skiven kunne bruges i en afspiller og ikke kun på PC, det er godt nok nogle år siden jeg prøvede det. Hilsen Svend


Det har jeg også selv tænkt på men, jeg bruger den brænder der følger med programmet. Kan jeg evt. bruge en anden brænder og hvorledes
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: Videograbber

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 21, 2016 10:37

Lukningen har ikke noget at gøre med brænderprogrammet som sådan, alle brænderprogrammer kan lukke. Du skal blot sætte et flueben et eller andet sted. Muligheden vil sandsynligvis vises i forbindelse med de andre valg, du foretager, du du brænder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Videograbber

Indlægaf bossen » ons nov 02, 2016 11:38

Kim Ludvigsen skrev:Lukningen har ikke noget at gøre med brænderprogrammet som sådan, alle brænderprogrammer kan lukke. Du skal blot sætte et flueben et eller andet sted. Muligheden vil sandsynligvis vises i forbindelse med de andre valg, du foretager, du du brænder.

Prøver
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron