fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » lør jan 07, 2017 0:40

Hej
Jeg kan ikke finde ud af at åbne den side på min pc, hvor jeg kan fjerne midlertidige filer, fjerne cookies og ophæve blokering af et script (som hele tiden dukker op på en bestemt side på min hjemmeside.)
Såvidt jeg har forstået på Microsofts side (https://support.microsoft.com/da-dk/kb/308260) er det her man kan løse disse ting.
Men jeg ved desværre ikke, hvordan jeg får adgang til disse muligheder.
Jeg har Win 10, men min browser hedder ikke Internet Explorer, men Microsoft Edge og hvis jeg åbner den, kan jeg ikke finde noget sted, hvor jeg kan starte Internet Explorer, som der står i nævnte vejledning fra Microsoft.
Håber jeg har forklaret mig nogenlunde forståeligt :)

Venlig hilsen
Bent T.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Gæst
 

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 07, 2017 1:36

Hej Bent

Klik på Søg på internettet og i Windows i søgefeltet nederst på skærmen, og skriv så Internetindstillinger.
Øverst i søgeresultatet skulle du gerne kunne finde Klik på Internet indstillinger, Kontrolpanel. Klik på det.
Du får nu åbnet en indstillingsside med forskellige internetindstillinger.

Jeg er ikke helt sikker med hensyn til dine script-problemer.
Du finder Deaktiver fejlfinding i scripter på fanebladet Avanceret - der er to forekomster, som du skal fjerne fluebenet ud for.
Men så vidt jeg ed, er disse ikke til blokering af scripter, men til at vise, når der er fejl i et script. Vend tilbage, hvis du stadig har problemer, efter at have fjernet fluebenene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » lør jan 07, 2017 14:32

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg fulgte din vejledning og i Kontrolpanel fik jeg slettet Midlertidige filer m.m.
Herefter klikkede jeg på Avanceret i samme panel og fik fjernet fluebenene i de to felter:
”Deaktiver script-fejlfinding (anden)” og ”Deaktiver script-fejlfinding (Internet Explorer.)”
Så åbnede jeg siden, som jeg skrev til dig om og her er problemet stadig det samme,
men hver gang dukker der en dialogboks op (som jeg ikke fik oplyst tidligere – beklager)
hvori der står ”Kørsel af scripts og ActiveX-objekter på denne webside er blevet begrænset i Internet Explorer.” Og i samme dialogboks er der så et felt, hvor der står ” Tillad blokeret indhold.” Og når jeg så klikker på feltet, ja så virker scriptet pludselig!
Håber det kan hjælpe dig med en opklaring af problemet.

Mvh
Bent
Gæst
 

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 07, 2017 15:25

Er du sikker på, at du besøger den pågældende side med Windows Edge? Der står Internet Explorer i dialogboksen, og Windows Edge understøtter vist ikke ActiveX. Uanset hvilken browser, det er, så blokeres der af sikkerhedshensyn.

Har du et et eksempel på en side, som udløser fejlen? I så fald, må du gerne kopiere adressen fra adressefeltet ind i dit svar; måske vi kan se, hvad det er på siden, som udløser dialogboksen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » lør jan 07, 2017 17:50

Hej igen

Jeg tror ikke, jeg forstår dit spørgsmål.
Min standardbrowser er Firefox og det er herfra jeg åbner den pågældende side.
Når jeg har åbnet siden klikker jeg på den lille globus der hedder "Preview in Internet Explorer (F12)
og så kommer siden frem med den omtalte dialogbogs - og når jeg så klikker på tillad osv, så virker scriptet, som det i øvrigt altid gjorde før jeg opgraderede
min pc fra Win 8.1 til Win 10 !
Jeg ved heller ikke hvad ActiveX er for noget, så jeg er noget handicappet, men herunder kommer adressen fra adressefeltet - men jeg er stadig ikke sikker på, at det er den du mener :)

C:\Users\geo\Documents\Unnamed Site2\ger.html

Mvh
Bent
Gæst
 

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » lør jan 07, 2017 18:02

Jeg glemte at høre om, det måske kunne afhjælpe problemet, hvis jeg downloadede Internet Explorer. Kan der i øvrigt være nogen risiko ved det?
Jeg ved ikke hvorfor Microsoft Edge kom med i opgraderingen, den lå ikke på Win 8.1

Mvh
Bent
Gæst
 

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 07, 2017 18:33

Hej Bent

Vi kom nok på gale veje, fordi du omtalte Microsoft Edge, når det reelt er Internet Explorer, der bruges. Windows 10 indeholder både Microsoft Edge og Internet Explorer.

Problemet skyldes, at du åbner en lokal side med et script - den slags blokeres af sikkerhedshensyn. Du kan så vælge alligevel at afvikle scriptet, men det bør du kun gøre, hvis du har 100 procent tillid til dem, der har lavet siden/scriptet, da den slags script kan gøre stor skade på din Windows.

Du kan muligvis rette på dine internetindstillinger i Windows, så du altid tillader afvikling af lokale scripts, men det vil være en meget dårlig ide.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » søn jan 08, 2017 16:39

Hej Kim

Jeg kan ikke se, at Internet Explorer er installeret på min pc, så kan jeg blot downloade den - eller ligger den et eller andet (skjult) sted på min pc?
Når jeg holder musen henover symbolet for Explorer, så står der altså Microsoft Edge og ikke Internet Explorer - så hvor ligger IE?
Kan du forklare, hvorfor scriptet altid virkede under Win 8.1 og ikke nu under Win 10?
På forhånd tak fra en edb-amatør.

Bent
Gæst
 

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 08, 2017 17:29

Hej Bent

Internet Explorer ligger et andet sted, jeg ved ikke hvor, da jeg ikke selv har Windows 10. Men det er Internet Explorer, du får åbnet, når du prøver at åbne siden med scriptet.

Når du ikke fik advarsler i Windows 8.1, kan det skyldes, at du på et tidspunkt har tilladt kørsel af lokale scripts i Windows 8.1. Blokering af lokale scripts har været en del af Windows i rigtig mange år, vist også helt tilbage i Windows XP.

En anden forklaring kan være, at den pågældende lokale side ikke indeholdt et script, da du brugte Windows 8.1, så der ikke har været noget at blokere.

En tredje forklaring kan være, at du dengang har fået åbnet siden på internettet i stedet for lokalt. Hvis et script kører på en side på internettet, er det ikke så farligt, som hvis det kører lokalt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Karl Erik » tirs jan 10, 2017 18:28

Gæst skrev:Hej Kim

Jeg kan ikke se, at Internet Explorer er installeret på min pc, så kan jeg blot downloade den - eller ligger den et eller andet (skjult) sted på min pc?
Når jeg holder musen henover symbolet for Explorer, så står der altså Microsoft Edge og ikke Internet Explorer - så hvor ligger IE? ..................

Bent

Hvis du klikker på vinduet nede til venstre og begynder at skrive navnet, vil Internet Explorer hurtigt dukke op. Hvis du højreklikker får du nogle muligheder for f.eks. at fastgøre til start eller proceslinje.
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Re: fjerne midlertidige filer og ophæve blokering af script

Indlægaf Gæst » tirs jan 10, 2017 20:04

Hej Karl Erik

Tak for hjælpen.
Så fik jeg IE 11 fundet og sat på proceslinjen.

Venlig hilsen
Bent
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 63 gæster