Fil disorganiser program?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fil disorganiser program?

Indlægaf Cowboy » tirs jan 10, 2017 12:48

Det kan godt være at jeg er lidt uden for nummer her, men jeg håber at der er en der kan hjælpe mig.
Alle mine musikfiler er ordnet alfabetisk. Det er ikke noget problem når jeg afspiller dem via min computer. Det program jeg bruger kan vælge tilfældigt.
Mit problem består i at jeg nu vil have dem over på en extern hd så jeg kan spille dem via fjernsynet. Det program der afspiller dem der, tager dem fra en ende af hvilket gør det en anelse ensformigt.
Findes der et gratis program der kan rode mine musik filer sammen i tilfældig orden? og hvis der gør, hvor finder jeg det?

På forhånd tak fro hjælpen.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393
Cowboy
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør sep 29, 2007 11:37

Re: Fil disorganiser program?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 10, 2017 13:39

Det virker som en meget uhensigtsmæssig afspiller. Måske funktionen til at blande numrene er skjult, så du ikke har fundet den? Ellers lever den afspiller da godt nok i fortiden.

Har du prøvet, om der findes alternative programmer til dit TV? Hvis TV'et benytter Android, kan du måske finde et alternativt i Google Play. Problemet er jo, at hvis du får ændret på rækkefølgen, fx ved at få omdøbt filerne, så vil du nok hurtigt blive træt af den nye rækkefølge. Og det er jo lidt besværligt, hvis du skal omkring computeren, hver gang du vil ændre rækkefølge.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fil disorganiser program?

Indlægaf Cowboy » ons jan 11, 2017 16:02

Hej Kim.
Tak for svaret. Jeg ved ikke hvor uhensigtsmæssig afspilleren er, men det er et, for mig irriterende problem.
Det var ikke mig selv der satte systemet op, men jeg skal da prøve at tage det op med ham der er ansvarlig.
Jeg tænkte nu ikke så meget på at omdøbe filerne. Situationen opstod her til Jul hvor jeg havde overført min julesange til den hard disk der er tilknyttet fjernsynet. Jeg har flere kunstnere der synger den samme sang, og det kan ærlig talt blive lidt træls at høre f.eks. "White Christmas" flere på hinanden følgende gange. Det duer heller ikke at sorterer dem efter kunstner, så er det jo bare den samme kunstner man hører.
Luksus problem? Sikkert :wink:
Men jeg tænkte at der måske fandtes sådan et smart disorganiser program.
Cowboy
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør sep 29, 2007 11:37

Re: Fil disorganiser program?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 11, 2017 16:44

Jeg vil tro, at afspilleren bruger filnavnet til rækkefølgen, det er derfor, jeg snakker om at omdøbe. Alternativt kan den måske benytte tags i musikfilerne, og så er det dem, du skal have ændret på. Du kan ikke bare "disorganisere" filerne på anden vis, for det vil afspilleren alligevel ikke kunne forstå. Og som sagt ved omdøbning, bliver du sikkert hurtigt træt af den nye rækkefølge - omend du nok kunne slippe for "White Christmas" igen og igen :D

Ham, der har sat det op, ved måske, om der er en skjult metode til at blande i afspilleren. Jeg har da et par gange kæmpet for at finde den funktion i et par afspillere på min computer, funktionen var der, men bare ikke der, hvor jeg forventede at finde den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fil disorganiser program?

Indlægaf Regmos » ons jan 11, 2017 17:53

En hurtig idé.

Måske kan dit fjernsyn læse en playliste.

http://www.tomsguide.com/faq/id-2363631/set-playlist-vlc.html

Det er små tekstfiler, der kan oprettes på flere forskellige måder, i flere forskellige formater. Prøv at google "Create playlist file".
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Fil disorganiser program?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 11, 2017 18:38

God idé, Regmos!

Cowboy, ved du hvad afspilleren hedder? Så kan vi måske prøve at søge på nettet efter, hvad programmet kan og ikke kan. Du kan evt. også fortælle os, hvad det er for et fjernsyn, du har. Hvis der ikke er en løsning til afspilleren, kan vi måske finde en anden afspiller, der kan bruges på TV'et.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron