Mail problem i Windows 10

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mail problem i Windows 10

Indlægaf Munchped » tirs feb 07, 2017 11:52

Hej igen,

Jeg har en maskine med Windows 10. Jeg brugte tidligere Thunderbird, men som det fremgår af en tidligere tråd, drillede den en del, og jeg afinstallerede den derfor og installerede programmet "Mail" fra Windows Store.

Problemet er at jeg ikke kan få det til at virke som standardprogram. Hvis jeg fra Stifinder prøver at højreklikke på en fil for at sende den til en postmodtager, får jeg en meddelelse om at der ikke er noget postprogram installeret, og den siger at jeg enten skal installere et program eller evt. gå ind i kontrolpanelet og vælge et standardprogram hvis jeg allerede har et postprogram installeret. Det gør jeg så. "Mail" står allerede anført som standardprogram, og det hjælper ikke at jeg prøver på at angive det igen. Heller ikke efter genstart.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak.

Munchped

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.98 Safari/537.36 Vivaldi/1.6.689.40
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Mail problem i Windows 10

Indlægaf Regmos » tirs feb 07, 2017 14:29

Munchped skrev:...og installerede programmet "Mail" fra Windows Store...ikke kan få det til at virke som standardprogram...får jeg en meddelelse om at der ikke er noget postprogram installeret...]

Det er fordi "Mail fra Windows Store" er en ubrugelig lille ting, der kun kan håndtere den såkaldte "MailTo" protokol (de mail links du finder på hjemmesider).

Den teknik dur ikke, hvis du vil højreklikke og sende en fil fra din computer, eller bruge "Send som mail" funktionen i dine installerede programmer.
Det kræver at du installerer et selvstændigt mailprogram, som f.eks. Thunderbird, eller et alternativ, hvis du ikke kan få det til at fungere.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Mail problem i Windows 10

Indlægaf Munchped » tirs feb 07, 2017 15:42

Hej,

Tak for svar. Kan du så ikke anbefale et gratis mailprogram? Thunderbird virkede bare meget dårligt.

Mvh

munchped
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Mail problem i Windows 10

Indlægaf Regmos » tirs feb 07, 2017 16:40

Jeg er meget glad for Thunderbird, men skulle jeg skifte, ville jeg nok afprøve eM Client.

http://www.emclient.com/?lang=en

https://www.youtube.com/watch?v=HkRdlTI7tyc

Gratis udgaven understøtter kun 2 forskellige konti, så skal du bruge flere, skal du enten købe, eller finde et andet alternativ.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster

cron