Problem med iCloud

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problem med iCloud

Indlægaf Munchped » fre mar 31, 2017 12:33

Hej,

Jeg vil gerne høre jeres mening.

Jeg bor i København NV. Jeg har en PC og et par iPads. I forgårs opdaterede jeg til IOS 10.3. Det medfører bl.a. forskellige nye logon procedurer. Da jeg på PC'en ville logge på iCloud, kom der besked om at jeg skulle indtaste en sekscifret kode, som var blevet sendt til min iPad. Da jeg så tager iPadden frem, bliver jeg mødt med besked om at nogen i nærheden af Stubbekøbing har forsøgt at logge sig på min iCloud konto, og spørgsmål om hvorvidt jeg vil tillade det. Jeg opfordres også til at skifte adgangskode. Det gentager sig flere gange over det følgende døgn.

Jeg giver selvfølgelig ikke tilladelse til at manden i Stubbekøbing må logge sig på, og jeg skifter, som jeg er blevet opfordret til, adgangskode. Men det hjælper ikke. Jeg bliver stadigvæk advaret om nogen i Stubbekøbing.

Det hører måske med til forståelsen af det hele, at jeg har et fritidshus ved Faxe. Det er godt nok 40 km fra Stubbekøbing, men det kan måske tænkes at Apple på en eller anden måde har registreret at jeg ofte bruger iPadden der, og det hører måske også med at der i huset findes en gammel iPad 1, som jeg ikke har nænnet at skille mig af med, fordi den fortsat virker.

På forhånd tak.

munchped

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/57.0.2987.111 Safari/537.36 Vivaldi/1.8.770.50
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Problem med iCloud

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 31, 2017 13:31

Jeg har ikke styr på, hvordan iTingene virker, men står der ikke noget om, hvornår der blev forsøgt login fra Stubbekøbing? Måske det er et gammelt forsøg, fra da du sidst var i fritidshuset? Det er i hvert fald ikke, fordi Apple husker, at du har været i det område. Så det er sandsynligvis enten et gammelt forsøg fra dig selv, eller et nyt forsøg fra det område.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Problem med iCloud

Indlægaf Munchped » fre mar 31, 2017 13:49

Hej igen,

Nej, der står ikke noget om hvornår. Og under alle omstændigheder undrer det mig at det samme sker, når jeg har skiftet adgangskode.

Mvh

Munchped
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Problem med iCloud

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 31, 2017 14:27

Har du været logget ind på PC'en? Måske det er internetforbindelsen på den, der vises som Stubbekøbing. Hvis advarslen kommer hver gang i forbindelse med, at du prøver at logge ind på PC'en, så kunne det tyde på, at det er tilfældet.

Du kan i så fald give tilladelse - under forudsætning af, at du er helt sikker på, at meddelelsen om tilladelse kommer fra Apple og ikke er et forsøg på phishing.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster

cron