Dansk sprogpakke til KompoZer

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf boer0010 » tirs jan 06, 2009 21:57

Hej Kim

Jeg har downloadet Kompozer fra mozilladanmark.dk, og det fungerer udmærket, men jeg kan ikke pakke den danske sprogpakke ud. Både winzip og winrar påstår, at filen er beskadiget, også selvom jeg har downloadet og forsøgt flere gange med dages mellemrum.
Venlig hilsen
Børge
boer0010
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs jan 06, 2009 21:43

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 06, 2009 22:09

Sprogpakken skal ikke pakkes ud. Og hvis du har hentet KompoZer fra Mozilladanmark, er der slet ingen grund til at hente sprogpakken, den er inkluderet i installationsprogrammet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs jan 06, 2009 22:15

Hej Kim

Selv om sprogpakken ikke skal udpakkes, skal det så ikke være muligt at åbne den?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 07, 2009 1:12

Jo, den bør kunne pakkes ud med et unzipper. Og den kan den også, når jeg downloader den. Så enten er der sket en fejl i overførslen, eller også har Børge lavet en fejl. Men det betyder jo så ikke noget i dette tilfælde, eftersom sprogpakken ikke er nødvendig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons jan 07, 2009 1:24

Hej Kim

Grunden til at jeg spurgte var, at jeg heller ikke kunne åbne den. Jeg kan sagtens åbne andre xpi, zip og jar filer.
Men ikke denne.

Tilføjet senere: Den kan heller ikke installeres selv om man prøver. "Filen er ikke en korrekt installationsfil"
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 07, 2009 7:04

Der går tilsyneladende noget galt, når filen downloades fra serveren. Jeg får heller ikke lov at installere den, men jeg har dog ingen problemer med at udpakke den. Jeg bruger en kommandobaseret unzip.exe i et udpakke-script.

Jeg har prøvet at uploade en ny sprogpakke, som virker helt fint her, men når den downloades igen, så virker den ikke. Underligt.

Jeg har nu prøvet at omdøbe filen, så den ikke indeholder mellemrum, og nu virker den her. Er der en af jer, der gider prøve at teste ved at downloade og installere den nye version?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons jan 07, 2009 11:01

Hej Kim

Jeg har nu prøvet at omdøbe filen, så den ikke indeholder mellemrum, og nu virker den her. Er der en af jer, der gider prøve at teste ved at downloade og installere den nye version?


Hentet og installeret. Jeg er også i stand til at åbne filen.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 07, 2009 12:20

Tak, så blev det endnu en gang bevist, at man ikke skal bruge mellemrum i filnavne på nettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf boer0010 » ons jan 07, 2009 15:53

Hej allesamen og tak for de mange hurtige svar

Jeg har kørt med den engelsek version, men ville gerne have danske menuer, da jeg tænker på at bruge programmet til undervisning. Jeg har downloadet den nye sprogpakke, som nu er på 250 KB, mens den gamle (fra i går) kun var på 165 KB, men den kan jeg heller ikke pakke ud - jeg får stadig samme meddelelse: it does not seem to be a valid archive. Skidt med det, så jeg har bare afinstalleret den engelsek version og downloadet den danske ( KompoZer 0.7.10 dansk.exe ), men den kan jeg ikke installere - der popper bare meget hurtigt et sort "command-vindue" op, som lige så hurtigt forsvinder igen. Hvad gør jeg forkert. Min maskine har Vista business.
Mvh.
Børge
boer0010
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs jan 06, 2009 21:43

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 07, 2009 16:26

Underligt!

Prøv at downloade installationsprogramemt her:
http://kimludvigsen.dk/libris/kompozer/ ... #downloads

Læg mærke til, om der er et skjold på ikonen, når du har downloadet installationsfilen. I så fald, vend lige tilbage, inden du prøver at installere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf boer0010 » ons jan 07, 2009 21:06

Hej Kim

Jeg har lige gjort, som du beskrev, og det fungerer - tak for det!!
Mvh.
Børge
boer0010
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs jan 06, 2009 21:43

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 07, 2009 21:31

Det har sikkert været samme problem med mellemrum i filnavnet i den, der ligger hos MozillaDanmark, det retter jeg lige.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dansk sprogpakke til KompoZer

Indlægaf boer0010 » tors jan 08, 2009 22:08

Nej, det var ikke på grund af mellemrum i filnavnet, for jeg rettede filnavnet til kompozer, inden jeg førsøgte, så der må også have været en anden fejl, men hovedsagen for mig er, at det virker nu.
Mvh
Børge
boer0010
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs jan 06, 2009 21:43


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster