Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04 (løst)

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04 (løst)

Indlægaf hymbg23 » tirs maj 04, 2010 17:33

Hej alle!

Jeg har et problem med den nye Ubuntu 10.04 er, at jeg ikke på skrivebordet kan se min usb-stik. Den er heller ikke tilstede i Ubuntus filsystemet. Ja, så har har prøvet at " lege" lidt med det. Jeg har blandt andet gået i system-administration-opstartsdisket. Jeg lukker det ned igen, da jeg ikke skal lave en opstartsdiskette Men nu er usb-stik på skrivebordet, men også i filsystem. Det noget jeg ikke helt forstår her. Normalt vil jeg have det således, at når jeg satte usb-stik, blev den vist både på skrivebordet og i filsystemet.
Jeg håber I kan hjælpe mig og på forhånd tak.

/hymbg23
Senest rettet af hymbg23 søn maj 09, 2010 17:08, rettet i alt 1 gang.
hymbg23
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 17:00

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf linux-abc.dk » ons maj 05, 2010 22:08

Jeg har prøvet på UE 2.6, som er bygget på Ubuntu 10.04 og der har jeg ingen problemer med at den finder en USB-stick og mounter den. Er du sikker på at du ikke har nogen opdateringer der ikke er installeret ? Prøv at se efter i "System > Administration > Opdateringshåndtering".
Det skal så siges at der godt i nogle tilfælde kan gå op til et lille minut før den automounter en USB-ting.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf hymbg23 » lør maj 08, 2010 17:10

Hej ABC

Mange tak for dit svar. Jeg har opdateret alt som jeg kan i Ubuntu 10.04. Men det har ikke hjulpet. Men jeg er også ved at hælde til, at det måske er et problem med for lidt ram, for hvis jeg i OpenOffice skal gemmer et dokument, ja, så det lang tid inden den finder ud at den skal gemme den i dokument.Jeg har 512 ram. Men som sagt ved jeg ikke. Jeg tænker nu måske at går tilbage til 9.10 Ubuntu, da der ikke var de problemer.

Hilsen
/hymbg23
hymbg23
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 17:00

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf linux-abc.dk » lør maj 08, 2010 22:14

512 ram er ikke meget men burde ikke være problemet da Ubuntu skriver at 10.04 skal kunne installeres på 256 som minimum - hvis altså ikke grafikkortet bruger nogle af rammene.
Du er tilsyneladende heller ikke ene om problemet med USB, se for eksempel her men............ det er risikoen man løber når man installerer mens udgivelsen er helt frisk. Ikke alt hard-ware opfører sig ens og er man uheldig får man problemer, men de bliver som regel løst i løbet af kort tid. Hvis der er problemer, og er man ikke villig til selv at deltage i løsningen, så bør man vente en månedstid efter udgivelsen og så se om ikke der er fundet en løsning på de problemer man har haft før man prøver at installere igen :wink: - og strengt taget er 9.10 jo ikke nogen dårlig dist. at bruge i ventetiden. :)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf hymbg23 » søn maj 09, 2010 9:54

Hej ABC

Mange tak for dit svar. Jeg blev meget glad for, at du henviste til andre med samme problem. Så nu ved jeg, at det ikke er bare er mig, der har problemet. Jeg må tro, at der komme en opdatering.

hilsen

/hymbg23
hymbg23
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 17:00

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf hymbg23 » søn maj 09, 2010 15:52

Kære ABC igen!

Jeg har fået løst min problem. Jeg var inde på de site, der havde de samme problemer, og som du henviste til. Jeg fandt ud af at jeg skulle i Bios deaktive min floppy- disk. I min computer har jeg aldig haft en en floppy-disk, men den var aktiv i Bios. Jeg deaktivere den, og så var der ingen problemer. Så jeg skylder dig en stor tak, og det er hermed givet.

hilsen

/hymbg23
hymbg23
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 17:00

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf linux-abc.dk » søn maj 09, 2010 16:32

Var så lidt - kun glad jeg kunne hjælpe :D (Kim eller hymbg23 bør nok tilføje [Løst] efter overskriften på tråden i første indlæg - det er jo ikke os andre forundt 8) )
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Mit usb -stik kan ikke ses på ubuntu 10.04

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 09, 2010 19:45

linux-abc.dk skrev:Var så lidt - kun glad jeg kunne hjælpe :D (Kim eller hymbg23 bør nok tilføje [Løst] efter overskriften på tråden i første indlæg - det er jo ikke os andre forundt 8) )


Jeg ved godt, at der er flere fora, der benytter den metode, men vi har aldrig brugt den her. Jeg kan også forestille mig, at det ville skabe unødig rss-trafik, omend jeg ikke er sikker på dette.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron