Time Capsule, Bonjour

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Time Capsule, Bonjour

Indlægaf Pete » tors aug 26, 2010 20:35

Jeg har lige installeret Biolinux 6, baseret på nyeste Ubuntu-distribution. Til min store (kortvarige) glæde så jeg at den helt selv havde fået øje på min TimeCapsule. En Time Capsule er et Apple back-up-drive som tilgås via protokollen Bonjour. Når jeg klikker på ikonet åbnes et vindue som hedder "Windows share på TimeCapsule", og det ser ud til at der kommunikeres via samba-protokollen. Jeg kan ikke se nogle filer på disken ganske vist, og hvis jeg forsøger at kopiere en fil derover, så får jeg at vide at 'backend ikke understøtter den operation'. Men søn har en Windows-maskine og han har filer på disken, så det er ikke fordi der diskrimeneres mod Windows.

Løsningsforslag vel være meget velkomne,

Pete
Pete
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors aug 26, 2010 20:27

Re: Time Capsule, Bonjour

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 26, 2010 22:18

Hvilket filsystem er der på disken? Umiddelbart lyder det som om, du skal have installeret understøttelse af filsystemet.

Hvad er den præcise fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Time Capsule, Bonjour

Indlægaf Pete » lør dec 25, 2010 17:16

[quote="Kim Ludvigsen"]Hvilket filsystem er der på disken? Umiddelbart lyder det som om, du skal have installeret understøttelse af filsystemet.

Hvad er den præcise fejlmeddelelse?

Der er som sådan ikke nogen fejlmeddelelse. Filsystemet på en TimeCapsule er AFP 3.3 og jeg anstager at installationsprogrammet til min søns Windowsmaskine satte hans computer i stand til at snakke AFP.
Jeg har installeret Avahi og Netatalk på min Ubuntumaskine og skønt Synaptic synes glad nok for installationerne og alle deres dependencies, så har det ingen konsekvenser, hverken for Time Capsule adgangen eller adgangen til servere som snakker afp.
Et hjertesuk:
Dette fænomen opfatter jeg som generelt for Ubuntu. På papiret kan man få alt, og alt muligt installerer nemt og gnidningsfrit. Men det gør ingen forskel - det virker i reglen ikke.
Jeg programmerer i flere sprog, er ikke bange for kommandolinien og jeg færdes ofte i min Mac's "UNIX underetage", og alligevel går jeg i stå. Jeg er glad for min Linux-maskine, men er nødt til også at have min Mac, for Linux'en kan jeg kun bruge til bestemte bioinformatics-sager som den nu er specielt god til. Det er nok svagheden ved at det hele beror på frivilligt arbejde, for hvilket jeg imidlertid er meget taknemmelig.

Mvh

Pete
Pete
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors aug 26, 2010 20:27

Re: Time Capsule, Bonjour

Indlægaf linux-abc.dk » lør dec 25, 2010 21:45

Det ser ud til at det er lykkedes for andre :wink: http://fugutabetai.com/?postid=390
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron