Brandmur - Firewall i Mint

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 23, 2010 12:41

Hej
Jeg har kigget lidt på Brandmur i Linux Mint, og indstillingerne er "kun" Aktiveret: Ja/Nej og Incoming: Deny og Outgoing: Allow
Betyder det Alt eller intet ?
Det har ingen indvirkning på Thunderbird - heldigvis, men det er også incoming
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf linux-abc.dk » ons nov 24, 2010 17:51

Så prøv med Firestarter i stedet for, der er der lidt mere "du kan skrue på" :wink:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf Jan Krag » ons nov 24, 2010 19:34

Hej
Tak for svaret, og forslaget, jeg kigger på det
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf Jan Krag » fre nov 26, 2010 16:22

Hej
Jeg har installeret og aktiveret programmet Firestarter, og det var åbenbart en god ting, for ifølge Firestarter, så er jeg næsten konstant udsat for " alvorlige angreb "
Jeg synes, at det virker som et simpelt program, i forhold til de programmer, som " de andre " bruger i Windows
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 26, 2010 16:35

Jeg kender ikke programmet, men hvis det hele tiden advarer dig om alvorlige angreb, så er det et muligt tegn på, at det er en dårligt program.

Det er helt normalt, at andre hele tiden tjekker, om der er noget, de kan angribe på din forbindelse. Det skal et program ikke advare om, det skal kun advare, hvis der virkelig er fare på færde, fx hvis noget på din computer åbner porte eller prøver at sende data ud bag din ryg.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf linux-abc.dk » fre nov 26, 2010 17:07

Jeg bruger ikke Firestarter selv, min firewall er i min router, til gengæld har jeg set firestarter anbefalet mange gange. Kan det ikke bero på en fejlkonfiguration eller ............
Nu ved jeg ikke om Jan har brugt dokumentationen at støtte sig til ved konfigurationen, ellers er der et link til den her: http://www.fs-security.com/docs.php og her er en guide til konfiguration http://forumubuntusoftware.info/viewtopic.php?f=7&t=3665&start=0
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Brandmur - Firewall i Mint

Indlægaf Jan Krag » fre nov 26, 2010 17:25

Hej
Når man starter Firestarter, så kommer der en guide, med nogle anbefalede indstillinger, og da jeg ikke kendte programmet, så har jeg brugt de anbefalede indstillinger.
Det betyder, at ikonet for Firestarter bliver rødt, og når jeg holder musen over ikonet, så står der, at Firestarter har blokkeret et alvorligt angreb.
Når jeg åbner programmet, er der en oversigt, over alvorlige angreb og almindelige angreb, så det betyder ikke, at alle angreb er alvorlige.
PS. Da jeg brugte Windows og ZoneAlarm, fik jeg nogle tilsvarende advarsler.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron