Nyeste sider på Ludvigs Hjørne: sammenligning af online backup og af antivirusprogrammer.

Ludvigs Hjørne

Fokus på den gode kundeoplevelse

I servicefaget i Detailbranchen er det først og fremmest den gode service, selvfølgelig, der er vigtig. Det handler om at hjælpe kunderne så meget som muligt og yde en service der ligger ud over hvad de ville få hos konkurrenten. De butikker, som ikke yder den bedste service mærker også efterfølgende effekten af dette og mister kunder på det. Godt nok er der mange der siger at de ikke vil betale for ekstra god service, da de varer de køber er meget generiske. Men det er netop på servicen at man som servicemedarbejder kan adskille sig fra de andre. Det kan godt være at produktet er en smule dyrere, men hvis kunden får mere service end de forventede, så er de mere tilbøjelige til at købe det der alligevel.

Man kan også sige om meget unikke varer, at selvom de skiller sig ud fra andre varer, så kræver det stadig den tillægsydelse, som service er. Men jo mere unik en vare er, desto mere service forventer en kunde at få. For eksempel vil en kunde der køber en Mercedes forvente noget mere service fordi varen er dyrere end en Skoda. Der er mere efterfølgende opvartning af kunden på den dyre bil, især hvis man gerne vil have ham eller hende til at købe den samme bil igen.

Hvor du ikke kan styre dine kunders forventninger, så kan du i det mindste styre alt det der leder op til deres forventninger. Ved at simplificere processerne ved køb og samkøre den adfærd og købsmønstre, som dine kunder har, så finder du hurtigt måden at sælge til dem på gennem dine salgskanaler.

Microsoft Dynamics AX retail er detailhandlens svar på et system, som samler alle informationer om dine kunder og dine varer og produktionsprocesserne de skal igennem for at komme igennem hele supply chain. Du kan styre alle dine processer ganske enkelt og du kan få et overblik så du kan udnytte de muligheder der ligger lige for.

Det gælder om at spare så meget tid som muligt, som virksomhed, så sparer man også penge. Det er også en del af den service man i sidste ende giver kunden.