Thunderbird mappestruktur borte

Skriv et svar

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBkode er slået TIL
[img] er slået TIL
[flash] er slået FRA
[url] er slået TIL
Smilies er slået TIL
Emnegennemgang
   

Udvidet visning Emnegennemgang: Thunderbird mappestruktur borte

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » man maj 15, 2023 16:06

Hej Pensionist

Løb du sur i det, eller lykkedes det dig at få mappestrukturen tilbage ved at vælge en anden profil?

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons maj 10, 2023 21:56

OK, prøv det med profilerne, som jeg skrev i mit forrige indlæg.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Pensionist1933 » ons maj 10, 2023 21:52

Hej Kim og Jørgen.

Der er alene flueben ud for ALLE.

Tb version nr. er: 102.10.1 (64 bit)
Der er en knap der siger: Opdater til ver. 102.110 Nyheder
Er i øjeblikket på opdateringskanalen release

Hilsen, Pensionist 1933.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons maj 10, 2023 18:49

Hej Pensionist

Som Jørgen skrev, så vend lige tilbage med versionnummeret på din Thunderbird.

Prøv også lige nedenstående til at tjekke, om du har flere profiler - det giver dig også mulighed for at skifte til en anden profil:
Klik på menuknappen => Hjælp => Mere teknisk information
Rul ned til Profiler, der er det nederste punkt under Programinfo => klik på linket about:profiles
Du får nu åbnet en oversigt over dine profiler.

Her kan du se, om du har flere end en enkelt profil.

Den aktuelle profil har kun én knap, den hedder Omdøb. Hvis du har andre profiler, har de flere knapper, ikke mindst knappen Start profil. I så fald, prøv at klik på knappen Start profil - det vil åbne et nyt vindue med den pågældende profil. Hvis vi er heldige, vil det åbnede vindue have din gamle opsætning.
Hvis vi er så heldige, så klik på knappen Angiv som standardprofil under den pågældende profil, så vil Thunderbird fremover bruge den. Luk alle Thunderbird-vinduer og start så Thunderbird igen.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Jørgen Rasmussen » ons maj 10, 2023 14:16

Jeg har testet lidt. Menuen Begivenheder og opgaver vises kun, når man har aktiveret standardkalenderen eller oprettet en ny kalender.
Jeg tror, at du har fået oprettet en ny profil. I den blev du bedt om at oprette en ny konto, og det gjorde du. Hvis din gamle profil er ok, skulle det være muligt at skifte tilbage til den.
Men tjek først, hvilken version af Thunderbird, du bruger.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Jørgen Rasmussen » ons maj 10, 2023 13:49

Måske er der gået noget galt under den seneste opdatering. Da kalenderen er en del af Thunderbird, burde den være tilgængelig i Thunderbird.
Kontrollér hvilken version du bruger, og om det er 32-bit- eller 64-bit-versionen:
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på Hjælp, og klik så på Om Thunderbird.

Under menuen Vis -> Mapper, skal der kun være flueben ud for Alle.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons maj 10, 2023 12:25

Jeg har modtaget skærmbilledet.

Prøv lige at klikke på pilen nedad ud for kontonavnet, og tjek, om Alle er valgt.

Ligger alle dine mails, som før lå i særskilte mapper, nu i mappen Indbakke?

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs maj 09, 2023 21:35

Jeg ved ikke, om Jørgen har styr på, hvordan din Thunderbird ser ud, men jeg vil mægtig gerne se et skærmbillede - det kan måske hjælpe mig (os) med at forstå, hvad der går galt.

Har du mulighed for at tage et skærmbillede? Hvis der er private oplysninger på billedet, skal du selvfølgelig ikke uploade det her, men du kan i stedet sende det til mig på [email protected], jeg kan så videresende det til Jørgen.

Beskriv gerne samtidig, hvor på billedet du plejer at have mappestrukturen.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Pensionist1933 » tirs maj 09, 2023 21:24

Hej Jørgen.

Jeg har gjort helt som beskrevet i seneste vejledning, men der skete intet.
Herefter slog jeg fejlsøgningstilstand fra lukke Tb og genstartede Tb - intet skete.
Jeg kan læse 5.139 mails i datoorden men de tilhørende mapper som er slået til fremkommer ikke.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tirs maj 09, 2023 19:20

Når du har flere problemer med brugerfladen, kan det skyldes en udvidelse, der ikke er kompatibel med den version af Thunderbird, du har installeret. Du kan starte Thunderbird i fejlsøgnings-tilstand, og se, om det får mappestrukturen og kalenderen tilbage.
Klik på menuknappen i Thunderbird, klik på Hjælp, og klik så på Fejlsøgnings-tilstand. Klik på Genstart. Klik på Fortsæt i fejlsøgnings-tilstand.
Hvis problemerne forsvinder i fejlsøgnings-tilstand, har du installeret en udvidelse i Thunderbird, der er skyld i problemerne. Du kan undersøge, om der er en opdatering til udvidelsen. Ellers må du deaktivere udvidelsen, der er skyld i problemet.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Pensionist1933 » tirs maj 09, 2023 14:56

Hej igen.
Filen: session.json.backup findes ikke i oversigten. Thunderbird slukket og øvrige filer er slettet. Tb åbnet igen. Ingen forskel fra tidligere - min gamle mappe oversigt stadig borte - det samme gælder min gamle Lighting kalender med alle data.
Kan du hjælpe mig videre?
Hilsen Pensionist 1933

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Jørgen Rasmussen » man maj 08, 2023 10:54

Jeg regnede med, at sletning af de to filer, ville løse dit problem.
Gentag sletningen af de to filer. Slet også filerne session.json.backup og xulstore.json denne gang.
Husk at Thunderbird skal være afsluttet, når du sletter filerne.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Pensionist1933 » søn maj 07, 2023 19:48

Hej Jørgen.

Det hjalp! Nu har jeg alle mine mails fra indbakke på skærmen i datoorden. :D
Men jeg mangler min mappeoversigt til venstre, hvor jeg har adskillige mapper med forskellige navne og formål.
Er det muligt at genetablere dette?
Men foreløbig tak for hjælpen.
Pensionist 1933

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn maj 07, 2023 17:45

Hej pensionist 1933

Hvis Kims forslag ikke løser problemet, så prøv følgende:
Klik på menuknappen og kontrollér, at der er flueben ud for Vis => Layout => Mapperude.
Hvis mapperuden vises, men er tom, kan det skyldes, at en eller flere filer er beskadigede. Du kan slette de beskadigede filer. Thunderbird vil oprette filerne igen med standardindhold.

Klik på menuknappen, klik på Hjælp, og klik så på Mere teknisk information.
Det åbner siden Teknisk information. Klik på knappen Åbn mappe ud for Profilmappe i afsnittet Programinfo.
Afslut Thunderbird.
Slet filerne session.json og foldertree.json i mappen, du lige åbnede.
Start Thunderbird.

Re: Thunderbird mappestruktur borte

Indlæg af Kim Ludvigsen » søn maj 07, 2023 17:11

Så gættede jeg forkert - du har ikke fået oprettet en ny profil.

Prøv lige følgende:
Klik på menuknappen => Vis => Mapper
Er Alle valgt? Ellers prøv at vælge Alle.

Hvis det ikke gør nogen forskel, skal vi nok have Jørgen på banen.

Top