Ikke kontakt til en remote-server

Skriv et svar

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBkode er slået TIL
[img] er slået TIL
[flash] er slået FRA
[url] er slået TIL
Smilies er slået TIL
Emnegennemgang
   

Udvidet visning Emnegennemgang: Ikke kontakt til en remote-server

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors jan 28, 2016 16:30

Ak, så simpelt. Det havde været meget nemmere at løse problemet, hvis Dreamweaver havde afleveret en ordentlig fejlmeddelelse. Programmet burde have fortalt, at der blev benyttet et forkert brugernavn eller adgangskode.

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » tors jan 28, 2016 16:08

Hej Kim

Tro det eller ej. Jeg tog chancen og ændrede mit nuværende password i Site Setup til mit gamle password. Sagde "Save" og holdt vejret.
Og miraklet skete. Jeg kom ind på remoteserveren!
Og så tusind tak for din hjælpsomhed gennem alle disse prøvelser.

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons jan 27, 2016 18:46

Hej Mette

Så bliver det rigtigt svært. Jeg vil tro, at firewallen også har blokeret, eftersom Dreamweaver ikke havde tilladelse før, men det er så ikke den, der driller nu (husk at slå den til igen). Du skal nok have support fra Adobe eller andre brugere, tjek her:
https://helpx.adobe.com/dk/support.html ... reamweaver
Der er links til både direkte support og forum nederst til højre. Forummet er på engelsk.

Du må meget gerne melde tilbage, når du har en løsning, så andre med samme problem kan finde en løsning her. Held og lykke!

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » ons jan 27, 2016 18:44

Hej Kim

Jeg prøvede at slå firewallen fra, men det hjalp ikke noget. Jeg fik ikke fat på remoten.
Jeg har kun TDC´s sikkerhedsprogram installeret. Jeg har dog noget, som hedder "Windows Defender", men jeg ved ikke om det også er et sikkerhedsprogram.
På min laptop med Win7 står der port 21 og det gør der også på min pc med Win10, men jeg mener at have læst, at det er standardporten!

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » ons jan 27, 2016 18:38

Hej Kim
Jeg slog firewallen fra, men desværre kunne jeg ikke få fat på remoteserveren.
Jeg har ikke andre sikkerhedsprogrammer end TDC´s sikkerhedspakke. Jeg har dog noget der hedder "Windows Defender", som jeg ikke ved om er en sikkerhedspakke!
Jeg har en port der hedder 21, men såvidt jeg har kunnet læse mig til, så skulle det være standard-porten for den slags overførsler. Og det er også den port, som er nævnt på min bærbare pc.

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons jan 27, 2016 17:58

Det ser rigtigt nok ud på skærmbilledet, men der kan måske være indstillinger, fx med porte, der skal ændres. Eller måske Dreamweaver benytter en anden exe-fil til at sende og hente data. Den nemmeste måde at tjekke, om problemet ligger i firewallen, er at prøve at slå den fra midlertidigt for at se, om du så kan komme i kontakt med serveren. Vejledning: http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... -on-or-off

Hvis problemet også er der, når firewallen er slået fra, må problemet ligge et andet sted. Virker det derimod, når firewallen er slået fra, må vi på jagt efter den/de indstillinger, der driller.

Lige et ekstra spørgsmål: Har du andre sikkerhedsprogrammer installeret? Og i så fald, hvilke?

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » ons jan 27, 2016 17:47

Hej Kim

Jeg tror, jeg har misforstået dig med hensyn til listen. Jeg troede, at jeg ville få listen frem på skærmen og at jeg kunne klikke fra de nævnte punkter.
Nå, men jeg fandt langt om længe Dreamweavers programfil (C:\Program Files(x86)Adobe\AdobeDreamweaver CS5.5.\Dreamweaver.exe) se herunder. Og kunne så
sætte flueben i "Tillad-boksen."
Men, men og ak ak, det hjalp ikke på mit problem. Jeg kan stadig ikke få forbindelse med remoteserveren! Som jeg skrev tidligere, så har det ikke været nødvendigt at lave den slags indstillinger på min laptop med Win7. Her kommer jeg uden problemer ind på remotesiden - også selv om min TDC-sikkerhedspakke med firewallen er den samme som jeg har på min pc med Win10.

Billede

Venlig hilsen
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs jan 26, 2016 19:12

Hej Mette

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med, at du ikke har kunnet finde listen med punkter fra 1 til 13. Når du ved, at den går fra 1 til 13, så må du da have fundet den. Jeg har ikke fortalt, hvor mange punkter den indeholder. Men ok, her er den igen:
https://support.apple.com/da-dk/HT201751

Du har sådan set fulgt punkterne, som du skal. Dit problem er at finde frem til, hvor Dreamweavers programfil er installeret. Jeg har ingen anelse om, hvor programfiler gemmes i Windows 10, og Google er ikke til meget hjælp med en præcis adresse. Det er sandsynligvis noget i stil med:
c:\Program Files\Adobe\Adobe Dreamweaver CS5
Når du har klikket på knappen Gennemse, skal du klikke dig frem til den mappe eller en lignende, hvor du finder filen Dreamweaver.exe. Den skal du så vælge, så den tilføjes som undtagelse i firewallen.

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » tirs jan 26, 2016 18:16

Hej Kim

Jeg klikkede på Win 10-ikonet i venstre side af skærmen. Herefter klikkede jeg på "Alle apps", men ikke et eneste sted på den lange liste, der kom frem, stod der Dreamweaver.
Så åbnede jeg TDC-sikkerhedspakken og gik herefter ind på pakkens Firewall-indstillinger ("Indstillinger for Windows Firewall") og her klikkede jeg på: "Tillad, at en app eller en funktion passerer gennem Windows Firewall." Her fik jeg ligeledes en meget lang liste, stadig uden at Dreamweaver stod på den. Så klikkede jeg på: "Tillad en anden app..." og klikkede herefter på: "Gennemse...", fik så endnu en lang liste med benævnelser, som jeg ikke aner, hvad dækker over, men vigtigst af alt - heller ikke her kunne jeg finde Dreamweaver!
Og jeg har i øvrigt heller ikke kunnet finde den liste, du omtaler tidligere, den med punkter fra 1 til 13.

Ja, det er s,gu træls, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre.

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » søn jan 24, 2016 18:30

Vejledningen indeholder punkter til Windows 10. Men det er måske lidt forvirrende, fordi punkt 9 og 10 muligvis ikke skal bruges.

Gå ind i indstillingerne til firewallen. Du har været derinde tidligere.
Punkt 8: Klik på "Tillad en anden app".
Du skulle nu få vist en oversigt over installerede programmer, og her skal du så blot markere Dreamweaver og klikke på knappen Tilføj (punkt 11).

Hvis du ikke kan finde Dreamweaver på oversigten, bliver det lidt mere nørdet, så skal du også bruge punkt 9 + 10: Efter at have klikket på Tillad en anden app, skal du klikke på knappen Gennemse og så finde frem til Dreamweavers programfil, markere den og så klikke på Åbn for at tilføje den på listen over programmer (apps), fortsæt så med punkt 11.

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » søn jan 24, 2016 17:28

Hej Kim

Jeg prøver at få det til at virke. Det er åbenbart en anden procedure i Win 10 end i Win 7.
Jeg vender tilbage med en "rapport" om forsøget :)

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » lør jan 23, 2016 10:45

Hej Mette

Du kan tilføje Dreamweaver ved at følge Apples vejledning fra punkt 8, når du er inde på oversigten over tilladte apps:
https://support.apple.com/da-dk/HT201751

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Gæst » lør jan 23, 2016 10:35

Hej Kim og Karl Erik
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Når jeg går ind på TDC,s sikkerhedspakke fra FSecure og klikker på " Indstillinger for Windows Firewall" og herefter på "Tillad et andet program", så får jeg en lang liste over
mange af Adobes programmer, som jeg har installeret på pc,en men ikke Adobe Dreamweaver! Er der en mulighed for at tilføje dette program alligevel?
Jeg tør ikke rode for meget med sådanne indstillinger, før jeg har hørt om en af jer har et trick :)

Mvh
Mette

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Karl Erik » fre jan 22, 2016 19:16

TDC bruger F-Secure, og det er Windows indbyggede firewall der så bruges.

Re: Ikke kontakt til en remote-server

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre jan 22, 2016 11:52

Hej Mette

Sjovt, at de ikke nævner en firewall i meddelelsen - det er efter min mening nok den mest indlysende fejl.

Vend tilbage, når du har kæmpet med firewallen. Hvis det lykkedes er det rart for andre med et lignende problem at vide, at det lykkedes at rette det. Og ellers må vi jo prøve at finde andre løsninger.

Top