TB vil igen ikke starte

Skriv et svar

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBkode er slået TIL
[img] er slået TIL
[flash] er slået FRA
[url] er slået TIL
Smilies er slået TIL
Emnegennemgang
   

Udvidet visning Emnegennemgang: TB vil igen ikke starte

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 22:00

Jeg kan ikke sige andet, end at du har reddet min nattesøvn!

Jeg genstartede og jeg kom på den gl. version, hvis det er den, der hedder "Version 60.0, first offered to channel users on August 6, 2018" - jeg synes bare, du plejer at omtale den, som den gamle? Eller har jeg misforstået dig?

Indtil videre tusind tak endnu engang. Er der mere jeg bør gøre for ikke at få nogen nye versioner uden at have bedt om det. I det lange løb går dette ikke.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:45

Åh, ja, så er det nok Kaspersky, der har været på færde.

Hvis du har haft Thunderbird åben, siden du fik meddelelsen om genstart af computeren, så prøv lige at genstarte Thunderbird. Hvis du stadig har den gamle version, så genstart lige computeren for at være helt sikker på, at den nye version ikke er installeret. Hvis den nye er installeret, er du desværre nødt til at starte forfra med at nedgradere - hvis du ikke vil nøjes med det almindelige tema, indtil næste version af Thunderbird udsendes. Så vidt jeg kan forstå, er det jo kun temaet, der driller i version 60, så brug af standardtemaet burde jo løse problemet.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:42

TB_5.png
Nu har jeg også drøbt denne fra Kaspersky, der også kan være synederen. Hvad gør man ikke for at få TB igen 8)

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:38

Ja, det var i Ninite, jeg mente. Måske Ninite har nået at opdatere, inden du fik slået Thunderbird fra? :cry:


Jamen jeg gjorde det jo med det samme! Og Ninite kører kun, når jeg beder den om dt.

Nu har jeg slettet Ninite helt, for jeg orker ikke mere af dette.

Er planen at jeg starter forfra?

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:33

Ja, det var i Ninite, jeg mente. Måske Ninite har nået at opdatere, inden du fik slået Thunderbird fra? Ud fra den tidligere meddelelse om genstart vil jeg tro, at du allerede har fået installeret en nyere version af Thunderbird. :cry:

Jeg kan for øvrigt se, at du har Firefox på listen i Ninite, det vil måske være en god ide også at lave en undtagelse for Firefox. Når programmer har en indbygget opdateringsfunktion, er det normalt en fordel at bruge den i stedet for at benytte tredjepartsprogrammer til opdateringerne.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:24

TB_4.png
TB_3.png
Har du ikke fået indført en undtagelse for Thunderbird?


Jo du mener i Ninite ikke? Jeg har lige kørt Ninite for en sikkerheds skyld. TB er disabled.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 21:18

Har du ikke fået indført en undtagelse for Thunderbird? Det er i vist ikke Thunderbird, der selv har opdateret, for den indbyggede opdateringsfunktion plejer ikke at bede om en genstart af computeren.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 21:00

TB_2.png
TB.png
TB.png (4.87 KiB) Vist 4753 gange


Åh nej - for pokker da...

Jeg få nu vedhæftede. Hvad gør jeg?

I menuen har jeg mulighed for at vælge thunderbird.exe Vil det hjælpe. Jeg skal absolut ikke have nogen som helst nye versioner

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Regmos » tirs aug 21, 2018 19:48

Velbekomme.

iCal kan stort set bruges overalt, selv Outlook (kan heller ikke lide det) accepterer det.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 19:35

Waugh!!! Det vil jeg se på. Mange tak for tip.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Regmos » tirs aug 21, 2018 19:31

...Uden det har jeg ikke mine opgaver og kalender, som jeg er dybt afhængig at at kunne stole på...


Har du overvejet at eksportere en kopi af din kalender.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/exporting-and-sharing-a-calendar#w_exporting-a-calendar-under-thunderbird-and-lightning

Hvis du vælger at eksporter til formatet iCal, findes der adskillige programmer der kan læse den, hvis alt andet går galt. F.eks dette:

https://portableapps.com/apps/office/sunbird_portable

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 19:18

Ja den tandlæge, den tandlæge. Hun er ellers mægtig sød!

Jeg lover Amager halshug og jorden rundt på et sekund, at jeg ikke opdaterer noget som helst, før alt er på plads igen - om jeg så skal vente seks mdr. For dette gider jeg ikke mere. Men denne gang kunne jeg da næsten klare mig selv.

Tak til dig, der bar!

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 17:00

Problemet denne gang har været en opdatering via Ninite, og en efterfølgende "neddatering" til forrige version, som har lavet rod i versionerne Thunderbird/Lightning. Når Thunderbird opdaterer sig selv, skulle Lightning gerne blive opdateret til den rette version, og alt skulle gerne virke. I værste fald har du Jørgens fix, hvis der alligevel skulle opstå problemer (men det burde der altså ikke - hvis bare du lader være med at gå til tandlæge).

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Stegemüller » tirs aug 21, 2018 16:36

Jeg forstår ikke helt det med Jørgens fix - mener du nu, eller når Thunderbird selv opdaterer til version 60.1? Jørgens fix er til, når du går tilbage til en ældre version, så det skulle ikke være nødvendigt, når du har fået Thunderbird og Lightning til at virke igen i denne omgang.


Øh nu eller når TB selv opdaterer selv opdaterer, oplever jeg det samme. Jeg opdaterede, og alt var fint bortset fra Lightning med alle min opgaver og hele min kalender. Giver dette klarhed? Jørgens fix bevirker, at jeg få mine kalender og opgaverne fra kalenderen igen, også nå jeg har en kørende TB med både theme Nuvola og udvidelse Lightning. Uden det har jeg ikke mine opgaver og kalender, som jeg er dybt afhængig at at kunne stole på. Derfor er jeg nødt til at bruge Jørgens fix. Jeg har fx noget virkelig vigtig medicin, som jeg har tastet ind i kalenderen, så den bipper, når jeg skal tage det. Nu bliver jeg lidt bekymret over om TB kombineret med Lightning er stabile nok til en sådan opgave? Jeg håber virkelig, dette er et forbigående problem, da jeg elsker TB og hader fx Outlook.

Hvis ovenstående er uklart, må du endelig spørge.

Re: TB vil igen ikke starte

Indlæg af Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 15:56

Jeg forstår ikke helt det med Jørgens fix - mener du nu, eller når Thunderbird selv opdaterer til version 60.1? Jørgens fix er til, når du går tilbage til en ældre version, så det skulle ikke være nødvendigt, når du har fået Thunderbird og Lightning til at virke igen i denne omgang.

Top

cron