Mailprogrammer m.m.

Skriv et svar

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBkode er slået TIL
[img] er slået TIL
[flash] er slået FRA
[url] er slået TIL
Smilies er slået TIL
Emnegennemgang
   

Udvidet visning Emnegennemgang: Mailprogrammer m.m.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » søn sep 11, 2022 3:10

Hej Lisbeth

Jeg tror, at alle routere i vore dage sender WiFi, så jeg vil tro, at problemet ligger i at få PC'en til at modtage signalet. Du kan allerførst prøve den helt unørdede løsning: Flyt adapteren til et anden USB-stik på computeren. Vent og se, om der kommer forbindelse. Virker det stadig ikke, så prøv et andet stik igen.

Der findes flere forskellige standarder for USB, og mange computere har stik med forskellige standarder. Måske adapteren kræver en anden standard end det stik, den sidder i.

Gør det ingen forskel, så prøv at tjekke denne hjælpeside hos Microsoft:
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/l%C3%B8s-problemer-med-wi-fi-forbindelse-i-windows-9424a1f7-6a3b-65a6-4d78-7f07eee84d2c#WindowsVersion=Windows_10
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere med de enkelte punkter, fordi jeg ikke selv har en Windows.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » lør sep 10, 2022 22:00

Hej igen
Jeg købte så en WiFi-adapter og installerede driveren til den.
Tog netkablet ud af min pc og satte så adapteren i en usb port.
Forhandleren oplyste, at jeg blot skulle vente 10-15 sekunder, så ville jeg få forbindelse til internettet.
Det fik jeg ikke!
Jeg kan se under "Indstillinger" - "Status for netværk" at der står, at min forbindelse til internettet går via et ethernet.
Jeg kan ikke se på bagsiden af min router om, det er en router, der også kan sende WiFi-signal. Der står blot en masse
tal og bogstaver, som jeg ikke aner, hvad betyder.
Har du en ide til, hvorfor jeg ikke får forbindelse med adapteren?

Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors sep 08, 2022 12:30

Ja, så kommer den til at fungere som en bærbar.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » tors sep 08, 2022 11:50

Hej igen Kim
Jeg bliver lige i den samme skurre - og håber du stadig har tålmodighed til at hjælpe mig.
Som tidligere skrevet, så vil jeg skifte udbyder.
Mit spørgsmål denne gang er følgende:
Jeg har en stationær pc uden netkort. Kan jeg modtage et trådløst signal fra en router, hvis jeg sætter en usb Wi Fi-adapter i et usb-stik på pcén?

Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons sep 07, 2022 18:35

Dine apps påvirkes ikke. Så vidt jeg ved, vil dine kontakter heller ikke blive påvirket, men jeg er ikke 100 procent sikker.

Men dine mails påvirkes. Hvis du ikke fortsætter med at betale TDC for at beholde mailadressen, vil alle dine gamle mails forsvinde, når dit abonnement ophører - medmindre du først får dem gemt, fx ved hjælp af Thunderbird.

Miste data

Indlæg af Gæst » ons sep 07, 2022 17:20

Hej Kim

Vi har lige korresponderet om mailprogrammet Thunderbird i de sidste par dage.
Som jeg skrev til dig tidligere, så vil jeg opsige mit abonnement hos YouSee, hvor jeg bl.a. også har en YouSee webmail tilknyttet.
Jeg har et nyt spørgsmål til dig:
Jeg har nu købt et mobilabonnement hos en anden teleudbyder, men er i tvivl om mine data på min mobil.
Jeg tænker på alle mine apps (hvor flere er betalingsapps) samt på alle mine kontaktmobilnumre.
Mister jeg dem, når jeg får et nyt simkort fra den nye udbyder?
Hvis det sidste er tilfældet, kan jeg jo nå at fortryde det, så kan du forklare mig om det er tilfældet.

Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » tirs sep 06, 2022 14:58

Hej Kim
Jeg kigger på det igen.
Jeg slettede programmet ,men nu henter jeg det igen.
Tillader mig at vende tilbage.
Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » lør sep 03, 2022 10:04

Hvis du er i tvivl: Du kan bare ignorere Thunderbirds appel om et bidrag.

Du skal ikke opsætte kontoen i Thunderbird. I stedet skal du klikke på Annuller (hvis du kan det) eller bare lukke fanebladet eller vinduet med opsætning af en konto.

Du skal lukke Thunderbird, når programmet er blevet installeret, og du skal så starte TDC's opsætningsprogram. Så vidt jeg husker, er TDC's program meget brugervenligt, så det skulle være lige ud ad landevejen at bruge det til at opsætte kontoen i Thunderbird. Det eneste vigtige er, at du får valgt IMAP, hvis du skal vælge mellem IMAP og POP/POP3.

Går du alligevel i stå, så send gerne skærmbilleder til min mailadresse - jeg kan ikke huske programmet, så billeder vil hjælpe gevaldigt.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » lør sep 03, 2022 9:46

Hej Kim
Nej - jeg lukkede alle andre programmer som Thunderbird anbefalede under installationen.
Jeg sender dig lige mine to skærmdump, der forhåbentlig kan hjælpe med en opklaring.
Jeg turde ganske enkelt ikke fortsætte installationen, da jeg ikke aner noget som helt og hvilken port etc.
Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre sep 02, 2022 21:34

Hej Lisbeth

Var det da du brugte TDC's program, du fik en advarsel?

Du kan uploade skærmbilleder her, men du er også velkommen til at sende dem til mig på [email protected]

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » fre sep 02, 2022 19:13

Hej igen

Jeg har dags dato (2.9.22) prøvet at installere Thunderbird, men jeg måtte afbryde installationen, da jeg fik en meddelelse om at POP3 ikke var sikker.
Jeg valgte "IMAP" under feltet protokol, som du skrev jeg skulle, men jeg fik som skrevet en advarsel.
Jeg har taget to skærmdump af mit installationsforsøg. Kan jeg sende dem til dig som vedhæftede jpg-filer. Det kan måske forklare, hvad der ikke virker.
Jeg vil også lige indskyde, at jeg ikke synes programmet er så let at installere som du skriver i vores korrespondence.

Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre aug 12, 2022 17:46

Hej Lisbeth

Opsætningsprogrammet et til at opsætte din TDC-mailadresse, så du kan bruge den i Thunderbird, mens du stadig har TDC som internetudbyder. Hvis du skifter væk fra TDC's mailadresse, kan kontoen slettes i Thunderbird, og du kan oprette en ny konto med din nye mailadresse.

Der er desuden den fordel ved at bruge Thunderbird med TDC-kontoen, at du kan få overført alle dine gamle mails til en ny mailadresse. Det kan jeg hjælpe dig med, når du kommer så langt - det skal gøres, inden du mister mailadressen hos TDC.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » fre aug 12, 2022 16:05

Hej Kim

Tusind tak for al din hjælp.
Men hvis jeg lige må spørge igen. Hvorfor skal jeg hente TDC´s opsætningsprogram. Jeg troede, at jeg ville slippe helt fri af TDC!

Mvh
Lisbeth

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors aug 11, 2022 17:33

Hej Lisbeth

Fint, så bruger du IMAP - ellers ville du ikke kunne tilgå din mail to forskellige steder.

Du skal først hente og installere Thunderbird:
https://www.thunderbird.net/da/
Under installationen vil du blive spurgt om at oprette en mailkonto, det skal du sige nej til. Du ender så med at få åbnet et "tomt" program, altså uden en mailkonto.

Du skal nu hente TDCs opsætningsprogram:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/ops ... pport-tool
Start programmet, og så skulle resten vist gå af sig selv. Hvis du undervejs får mulighed for at vælge mellem POP (eller POP3) og IMAP, så skal du endelig sørge for at vælge IMAP.

Bliver du i tvivl om noget undervejs, så vent med at fortsætte og vend tilbage.

Har du beslutte dig for, om du vil fortsætte med din gamle mailadresse, selvom det koster penge?
Hvis du ikke vil fortsætte med den, men i stedet skifte til en gratis adresse, så skal du have gemt alle dine gamle mails, inden dit abonnement hos TDC stoppes. Det kan du vende tilbage med - men gør det i god tid.

Re: Mailprogrammer m.m.

Indlæg af Gæst » tors aug 11, 2022 16:47

Hej igen, igen

Måske kan det hjælpe med at finde ud af IMAP eller POP.
Jeg kan nemlig også åbne min yousee-mail på min Android mobil.

Mvh
Lisbeth

Top