ulovligt ? :D

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

ulovligt ? :D

Indlægaf BraKe » tors maj 10, 2007 19:46

er free download manager ulovligt?
BraKe

Re: ulovligt ? :D

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 10, 2007 21:12

BraKe skrev:er free download manager ulovligt?

Som sidst, du spurgte: Nej. Free Download Manager er et helt lovligt program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf BraKe » tors maj 17, 2007 17:24

jamen er det ikke det samme som limewire og bearshare kazaa og dem.. vis det er det burde det da være ulovligt?. men free download manager er det ikk et program hvor jeg kan søge evt. efter cascada (en techno artist) og så kommer der nogle sange om med hedne jeg kan downloade?
BraKe

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 17, 2007 17:58

BraKe skrev:jamen er det ikke det samme som limewire og bearshare kazaa og dem..

Nej det er ikke det samme. Free Download Manager henter filer fra fx hjemmesider, programmet deler ikke filer med andre internetbrugere.

BraKe skrev: vis det er det burde det da være ulovligt?.

Nej, Limewire, Bearshare og lignende programmer er ikke ulovlige, det kan dog være ulovligt at dele filer ved hjælp af programmerne - det afhænger af, hvilke filer der er tale om. På samme måde som det ikke er ulovligt at eje et brækjern, mens det er ulovligt, hvis du bruger det til at bryde ind i et hus.

BraKe skrev:men free download manager er det ikk et program hvor jeg kan søge evt. efter cascada (en techno artist) og så kommer der nogle sange om med hedne jeg kan downloade?

Nej, Free Download Manager henter filer, når du klikker på et almindeligt downloadlink på en hjemmeside - du skal altså selv have fundet filen i forvejen. Du kan også indtaste en adresse til en fil manuelt, men der skal du også selv have fundet filen i forvejen.

Free Download Manager gør ikke andet, end når du downloader filer via fx Internet Explorer eller Firefox - forskellen er, at programmet giver dig bedre overblik over de hentede filer, og det kan gøre downloadingen hurtigere ved at opdele filerne. Eller langsommere, hvis du fx skal bruge din båndbredde til noget andet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf BraKe » fre maj 18, 2007 11:18

Okay.. Tak for hjælpen!

Men kender du nogle programmer hvor at jeg kan søge efter en sang og downloade den, men det ikke er ulovligt?.

Lige en ting til :D .

Hvor gør du det der hvr der står BraKe skrev?

Mvh. Mathias Jensen
BraKe

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 18, 2007 12:32

BraKe skrev:Men kender du nogle programmer hvor at jeg kan søge efter en sang og downloade den, men det ikke er ulovligt?.

Det behøver du ikke et specielt program til. Du kan bare besøge iTunes, TDCs butik eller en af de mange andre musikbutikker på nettet. Det koster selvfølgelig penge, men det er jo netop det, der normalt er forskellen mellem den ulovlige og den lovlige musik.

Du kan også downloade gratis musik fra forskellige hjemmesider ganske lovligt, men så er det normalt ikke kendte kunstnere. Tjek fx http://mp3.com.

BraKe skrev:Hvor gør du det der hvr der står BraKe skrev?

Hvis du klikker på knappen Citer øverst i dette indlæg, får du indsat teksten i indlægget i et nyt indlæg. Læg mærke til, at allerførst står der
quote="Kim Ludvigsen" i firkantede rammer (jeg kan ikke bringe rammerne her, da det så vil vises forkert), og allersidst står der /Quote - også i firkantede rammer.

Hvis du så deler den citerede tekst op, som jeg har gjort det her, skal du blot kopiere quote="Kim Ludvigsen" ind før det næste citat og /quote ind efter citatet. Du kan prøve dig frem ved at klikke på Vis prøve-knappen, så kan du se, om du har gjort det rigtigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre maj 18, 2007 18:42

Kim Ludvigsen skrev:Hvis du klikker på knappen Citer øverst i dette indlæg, får du indsat teksten i indlægget i et nyt indlæg. Læg mærke til, at allerførst står der
quote="Kim Ludvigsen" i firkantede rammer (jeg kan ikke bringe rammerne her, da det så vil vises forkert), og allersidst står der /Quote - også i firkantede rammer.

Hvis du så deler den citerede tekst op, som jeg har gjort det her, skal du blot kopiere quote="Kim Ludvigsen" ind før det næste citat og /quote ind efter citatet. Du kan prøve dig frem ved at klikke på Vis prøve-knappen, så kan du se, om du har gjort det rigtigt.

Har fundet ud af det. Tak for hjælpen :) .

Men din hjemmeside der hedder http://Ludvigs-hjørne.dk, er det en hjemmeside du har betalt for, eller en du selv har lavet gratis?

Mvh. Mathias Jensen aKa HoriizonT
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 18, 2007 19:25

Anonymous skrev:din hjemmeside der hedder http://Ludvigs-hjørne.dk, er det en hjemmeside du har betalt for, eller en du selv har lavet gratis?

Jeg har betalt for domænet, altså selve navnet. Layoutet og teksterne har jeg selv lavet, og det hele ligger på en computer, som jeg selv har stående.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » fre maj 18, 2007 21:29

Hej Kim
Må jeg være nysgerrig, hvor meget backup, har du af alt det her ?
Og forhåbentligt ikke på samme computer.
Det er meget, og mange timer.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 18, 2007 21:42

Jan Krag skrev:Må jeg være nysgerrig, hvor meget backup, har du af alt det her ?

Normalt er jeg ikke ret god til at få lavet backup, hvilket jeg et par gange har betalt dyrt for. Men mit arbejde, såvel for andre som for hjørnet er ganske godt sikret. Hjørnet ligger på to froskellige harddiske på min arbejdscomputer og på to forskellige harddiske på webserveren. Og så har jeg lavet kopier som ligger på to andre computere som står to forskellige steder hos familiemedlemmer.

Den største fare for hjørnet er nok, at jeg falder om med et hjerteslag, og ingen i familien kan finde ud af at lade serveren stå tændt.

Forummet er dog en anden sag. Jeg skal have taget mig sammen og finde ud af, hvordan jeg får lavet backup af databasen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf BraKe » lør maj 19, 2007 17:15

Kim Ludvigsen skrev:
Den største fare for hjørnet er nok, at jeg falder om med et hjerteslag, og ingen i familien kan finde ud af at lade serveren stå tændt.

Har du sygdom :( ?

HoriizonT
BraKe

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 19, 2007 17:21

BraKe skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Den største fare for hjørnet er nok, at jeg falder om med et hjerteslag, og ingen i familien kan finde ud af at lade serveren stå tændt.

Har du sygdom :( ?

Det var nu ikke fordi, jeg regner med at forlade denne verden inden for overskuelig tid, det var mere ment som, at det i hvert fald ikke er manglende backup, der lukker hjørnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne