Små billeder/ikoner i Firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Regmos » søn jul 03, 2016 6:54

Hej Kim m.fl.

Dette problem er opstået, i min installerede Firefox, inden for de sidste par dage.

Sådan ser det ud i andre browsere inkl. Portable Firefox

Billede

Sådan ser det ud i min normale installerede Firefox

Billede

Jeg har prøvet at fjerne alle midlertidige filer, startet i fejlsikret tilstand og af-/geninstalleret uden at det hjalp.

Det eneste der hjælper, er at oprette en ekstra profil, men jeg vil meget nødigt nulstille Firefox, så hvis nogen der kender en finte, er den meget velkommen. Jeg mener at have læst noget, om en fil der kan slettes, så der automatisk oprettes en ny (tror det var Jørgen), men jeg kan ikke huske/finde det.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 03, 2016 8:04

Hej Regmos

Har du også prøvet at slette cookies? Vi har en support-side om problemer med billeder, men så vidt jeg kan bedømme er der kun to forslag, der gælder for dit problem: Sletning af cache og cookies:
https://support.mozilla.org/da/kb/ret-p ... liver-vist
Artiklen nævner også tilladelser, men du får jo vist nogle af billederne, så det kan vel ikke være et problem med tilladelser.

MIME-typen kan måske være et problem - det ser ud som om, det alle er png-filer, i så fald er det filen mimeTypes.rdf der skal slettes. Dette vil nulstille alle dine valgte handlinger for forskellige filtyper, så start med at flytte den væk fra profilmappen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn jul 03, 2016 10:16

Hej Regmos

Kontroller lige denne Firefox-indstilling: Indstillinger -> Indhold -> Avanceret. Er der flueben ud for 'Tillad sider at vælge deres egne skrifttyper i stedet for mine valg'?

Kontroller også om præferencen gfx.downloadable_fonts.enabled er sat til true i about:config
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 474
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Regmos » søn jul 03, 2016 11:06

Hej begge.

...Har du også prøvet at slette cookies?...

Ja, alt hvad der kan slettes, inkl. cookies, er slettet.

...er det filen mimeTypes.rdf der skal slettes...

Slettet og gendannet automatisk, desværre ude nogen effekt.

...Er der flueben ud for 'Tillad sider at vælge deres egne skrifttyper i stedet for mine valg'?...

Ja, der er flueben.

...om præferencen gfx.downloadable_fonts.enabled er sat til true...

Den står til true.

Det er længe siden jeg har ændret noget i about:config, og det eneste der eller er sket, er opdateringer til Classic Theme Restorer og ZoomPage, men det burde fejlsikret tilstand vel tage sig af.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 03, 2016 12:21

Hej Regmos

På Yousees side er problemet, at du ikke får indlæst webfonten http://yousee.dk/css/fonts/YouSee-iconfont.eot
Prøv at se den valgte løsning i denne tråd i Mozillas forum, måske det kan hjælpe med at løse problemet:
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1054061
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Regmos » søn jul 03, 2016 13:25

Fik den Billede

Det viste sig at HitmanPro.Alert var synderen. Mange tak for at bringe mig ind på "skrifttype sporet", det havde jeg aldrig selv fundet på. Havde ellers prøvet at deaktivere beskyttelsen for Firefox, men "Risikobegrænsning" er åbenbart ikke programspecifikt.

Billede

Billede

Tilbage står så spørgsmålene om hvorfor det pludselig begyndte, og hvorfor det kun var et problem i min eksisterende FF profil, og ikke andre steder/browsere, men det er vist en opgave for Wilders.

Endnu en gang tak for assistancen Billede
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Små billeder/ikoner i Firefox

Indlægaf Regmos » man jul 25, 2016 13:19

Har lige lært noget nyt, så en lille opfølgning.

Usikre skrifttyper er faktisk en Windows 10 funktion. HitmanPro.Alert tilbyder bare en mulighed for slå den til/fra.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3053676

https://technet.microsoft.com/en-us/itpro/windows/keep-secure/block-untrusted-fonts-in-enterprise
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster