install. af java

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

install. af java

Indlægaf hama » man maj 21, 2007 19:30

Hej Kim
jeg ville installere fotoalbummet, men jeg havde ikke java install, og brugte det link du henviste til, men jeg kan ikke downloade, jeg får denne melding, ???
Kan du hjælpe ??7
Hilsen Hanne

We encountered an issue while trying to automatically install Java software onto your machine.

If you encounter an error, check the top of the browser (see image above) for a yellow bar that reads "This site might require the following ActiveX control: J2SE Runtime Environment 6 Update 1 from 'Sun Microsystems, Inc.'. Click here to install..." Click the yellow bar and choose "Install ActiveX Control..." to allow installation to proceed.
hama

Re: install. af java

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 21, 2007 19:40

Du skal klikke på den gule info-linje, der er blevet åbnet øverst på siden. En menu åbnes, og der skal du så vælge Install ActiveX Control.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » man maj 21, 2007 20:29

hej Kim, når jeg trykker på linket så kommer jeg frem til siden hvor der er en kop til venstre og et orange felt hvor der står download, jeg trykker på dette og så er det jeg får fejlen
Hilsen
Hanne
hama

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 21, 2007 21:14

hama skrev:når jeg trykker på linket så kommer jeg frem til siden hvor der er en kop til venstre og et orange felt hvor der står download, jeg trykker på dette og så er det jeg får fejlen

Det er jeg med på. Når du har klikket på knappen, så prøv at se, om ikke du har fået en gul linje oven over hjemmesiden. Det er den, du skal klikke på og vælge Install ActiveX Control.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » man maj 21, 2007 22:13

nej, der kommer en box om jeg vil installere og når jeg accep. kommer der beskeden "denne installations pakke kunne ikke åbnes, kontroler om pakken findes -------- o.sv
Hilsen
Hanne
hama

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 21, 2007 23:41

hama skrev:nej, der kommer en box om jeg vil installere og når jeg accep. kommer der beskeden "denne installations pakke kunne ikke åbnes, kontroler om pakken findes -------- o.sv

Det er en anden fejlmeddelelse, end den du først nævnte. Jeg ved desværre ikke, hvorfor du får denne fejlmeddelelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 22, 2007 10:41

Jeg ved ikke, om det vil hjælpe, men du kan da prøve. I stedet for at installere gennem browseren, kan du downloade installationsfilen manuelt og så installere:
http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Klik på linket "Windows XP/Vista/2000/2003 Offline"
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » tirs maj 22, 2007 15:54

Hej, Kim får samme besked, først det billede hvor den skriver at install. pakken ikke kunne installeres når jeg så trykker ok, så kommer den første meddelelse som jeg tog et klip af og sendte dig.
Hilsen
Hanne
hama

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 23, 2007 1:22

Jeg ved desværre ikke, hvad der går galt, og jeg har desværre ikke flere løsningsforslag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne