Flytte adresser

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flytte adresser

Indlægaf stoney » fre sep 16, 2022 10:37

Hvordan flytter jeg mine adresser fra gmail til Thunderbird ?
Mvh. Stoney

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:104.0) Gecko/20100101 Firefox/104.0
stoney
stoney
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 14:09
Geografisk sted: jylland

Re: Flytte adresser

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 16, 2022 10:49

Vil du importere adresserne, én gang for alle - fx hvis du ikke længere vil bruge Gmail - eller vil du synkronisere, så du altid har de samme adresser begge steder?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Flytte adresser

Indlægaf stoney » fre sep 16, 2022 10:55

Kim Ludvigsen skrev:Vil du importere adresserne, én gang for alle - fx hvis du ikke længere vil bruge Gmail - eller vil du synkronisere, så du altid har de samme adresser begge steder?

Jeg vil gerne synkronisere
stoney
stoney
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 14:09
Geografisk sted: jylland

Re: Flytte adresser

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 16, 2022 11:07

Jeg håber, Jørgen Rasmussen læser med, måske han har en løsning.

Thunderbird har en hjælpeside, der foreslår to forskellige udvidelser, men de er tilsyneladende begge forældede. Hvis du har mod på det, kan du prøve dem, men at dømme efter bemærkningerne til dem, virker de ikke længere. Jeg ved ikke, om der findes andre løsninger.

De to udvidelser:
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... -contacts/
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ntactsync/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Flytte adresser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre sep 16, 2022 12:28

Hej Stoney og Kim

Jeg tror, at den seneste version af Thunderbird understøtter CardDAV. Hvis det er tilfældet, skulle du kunne abonnere på dine Gmail-kontakter i Thunderbird.
Min version af Thunderbird er endnu ikke blevet opdateret til den seneste version, så jeg ved ikke, om nedenstående virker i din version af Thunderbird.
Åbn Adressebogen i Thunderbird (Ctrl+Skift+B). Klik på knappen "Ny adressebog" på værktøjslinjen, og vælg "Tilføj CardDAV-adressebog".
Indtast din Gmail-adresse i feltet "Brugernavn". I feltet "Placering" skulle der nu stå gmail.com. Klik på knappen "Fortsæt". Du vi blive bedt om at indtaste adgangskoden til din Gmail-konto. Du vil også blive bedt om at acceptere, at Thunderbird får adgang til dine kontakter hos Google.
Når synkroniseringen er gennemført, skulle du have en ny adressebog i Thunderbird med navnet "Address Book" indeholdende kontakterne fra google.

Tilføjet senere. Det ser ud til, at min lidt ældre version af Thunderbird (91.11.0 ) også understøtter CardDAV.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Flytte adresser

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 16, 2022 13:02

Smukt, at det nu er indbygget - det er jo så nok grunden til, at udvidelserne ikke er blevet opdateret.

Jeg har Thunderbird 102.2.2, og jeg kan bekræfte, at det virker helt fint, som Jørgen beskriver det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Flytte adresser

Indlægaf Gæst » fre sep 16, 2022 13:51

Kim Ludvigsen skrev:Smukt, at det nu er indbygget - det er jo så nok grunden til, at udvidelserne ikke er blevet opdateret.

Jeg har Thunderbird 102.2.2, og jeg kan bekræfte, at det virker helt fint, som Jørgen beskriver det.


Mange tak for hjælpen
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron