Det lyder som en meget sandsynlig forklaring. Problemet er forhåbentlig løst nu. (Dum iPhone, den burde da kunne regne ud, at man ikke vil blokere sig selv)
Kim Ludvigsen skrev:Du havde så endnu en ting til at håndtere mails. Verden bliver mere og mere kompliceret, den slags problemer havde vi ikke, da vi sendte papirbreve![]()
Det lyder som en meget sandsynlig forklaring. Problemet er forhåbentlig løst nu. (Dum iPhone, den burde da kunne regne ud, at man ikke vil blokere sig selv)
Jørgen Rasmussen skrev:Hej HanneJa, den med SpamAssasin havde faktisk et tomt felt. Det havde jeg haft lidt kig på.
Der er noget galt med filtret SpamAssasinYes, som oprettes, når man vælger at at stoler på evalueringsserveren fra SpamAssasin. Jeg ved ikke, om det er det, der er skyld i dine problemer.
Det er ikke muligt at redigere i filteret. Men du kan kopiere det og redigere i kopien. Herefter kan du deaktivere det oprindelige filter.
Marker filterreglen SpamAssasinYes, klik på pilen ud for knappen "Ny" og vælg "Kopier". Du kan fjerne den nederste filterregel, som tydeligvis ikke er ok.
Det er også muligt at tilføje en ny Egenskab til filterfunktionen:
Når du redigerer filterreglen, kan du klikke i den første kolonne (Den med Emne, Fra, Meddelelsestekst osv) og vælge "Tilpas".
Du kan oprette to nye meddelelshoveder. X-Spam-Status og X-Spam-Flag.
I den nye kopierede filter kan du oprette to nye filterregler:
X-Spam-Status -> Indeholder -> Yes og X-Spam-Flag -> Indeholder -> YES
Bemærk, at "YES" og "Yes" ikke er stavet ens.
Du kan evt. rydde filterloggen, så den er nemmere at læse, hvis du skulle få brug for at kigge i den i den nærmeste fremtid.
Er det noget, jeg skal gøre i "Kopi af SpamAssassinYes"?
Bloker, filtrer og rapporter beskeder på iPhone
I appen Beskeder kan du reducere antallet af uønskede beskeder, du modtager, når du blokerer personer, filtrerer ukendte afsendere og rapporterer reklame- eller spambeskeder.
Bemærk: En kendt afsender er en person, du har tilføjet til appen Kontakter eller sendt en besked til.
28lars skrev:Jeg forstår fuldt ud din frustration over de irriterende Thunderbird-filtre. Det er som om de besluttede at holde deres egen skraldefest, på trods af alle de regler, du venligt gav dem.
Jeg ved, hvordan det er at kæmpe mod software, der ser ud til at have sin egen vilje. Jeg husker engang på et socialt netværk, hvor mine privatlivsindstillinger så ud til at lege gemmeleg med mine data. Slet ikke fedt.
Måske er der en drilsk lille digital imper, der kan lide at flytte dine e-mails bare for at gøre dit liv svært. Eller måske er der noget mere subtilt i gang dybt inde i computerkoden.
Under alle omstændigheder, giv ikke op! Bliv ved med at spore disse oprørske herskere som en digital dusørjæger. Og hvis du nogensinde finder løsningen, så sørg for at dele den med os stakkels sjæle, der er fortabt i en verden af tabte e-mails.
Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster