Nye godkendelsesmetoder Outlook

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Nye godkendelsesmetoder Outlook

Indlægaf jm3 » man jul 22, 2024 17:34

Hej Kim/Jørgen,

Ifbm. Outlooks nye godkendelsesmetoder pr. 16.09..2024 er her et link jeg modtog fra Microsoft vedr. Thunderbird.

https://support.microsoft.com/da-dk/off ... 986499a90d

Jeg forsøgte, at ændre til OAuth2 under server sikkerhed som beskrevet. Det ville Thunderbird ikke acceptere og svarede som det fremgår af vedhæftede fil.

Løsnning ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/126.0.0.0 Safari/537.36 Edg/126.0.0.0
Vedhæftede filer
thunderbird.JPG
jm3

Re: Nye godkendelsesmetoder Outlook

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 22, 2024 17:52

Hvad har du valgt ud for Forbindelsessikkerhed?

Modtagelse og afsendelse af meddelelser er to forskellige ting. Har du skiftet til OAuth2 for både modtagelse og afsendelse af meddelelser?
Og i så fald, får du fejlmeddelelsen, både når du modtager og sender mails?

Har du gemt meddelelser lokalt, eller har du dem alle liggende som IMAP, så de både ligger på din computer og på Microsofts server?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jul 22, 2024 19:00

Skærmbillederne i artiklen, du linker til, er ikke særligt tydelige, så det er svært at se, hvilke mailservere der bruges.
Jeg har også en Outlook-konto. Men den IMAP-server jeg bruger, ser ikke ud til at være den samme som den, du bruger.
Jeg tjekkede lige, hvilke mailservere jeg skal bruge, og så, at Microsoft havde ændret den udgående server for min konto. Det sker engang imellem, at de ændrer på kontoindstillingerne. Det er ikke sikkert, at du skal bruge de samme indstillinger, som jeg skal. Du kan finde de rigtige indstillinger ved at logge ind på din Outlook-konto med din browser. https://outlook.live.com/
Klik derefter på Indstillinger (Tandhjul) oppe til højre på websiden. Klik på "Mail". Klik på "Videresendelse og IMAP". Rul ned til bunden af vinduet. Klik på linket "Vis POP-, IMAP- og SMTP-indstillinger".
Det skulle åbne en side med de indstillinger, du skal bruge i Thunderbird.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » man jul 22, 2024 19:12

Hej Kim,
Jeg har ændret begge og brugt SSL/TLS. Og ja, jeg for fejlmeddelelser for begge.

Er ikke sikker på hvad du mener med - Har du gemt meddelelser lokalt, eller har du dem alle liggende som IMAP, så de både ligger på din computer og på Microsofts server?

BH

Hej Jørgen,

Det er et link direkte fra Microsoft, så det er ikke mine opsætninger og de utydelige billeder er altså fra Microsoft linket.Prøver lige de andre ting du skrev og vender tilbage
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 22, 2024 19:22

Jeg er sikker på, at Jørgens løsning nok skal virke, eftersom han selv har en Outlook-konto (og eftersom han har styr på tingene).

Mit spørgsmål om du har gemt meddelelser lokalt, eller om de alle ligger på serveren, var for at høre, om vi kan bruge Microsofts alternative løsning, hvis det ikke lykkes med ændring af opsætningen. Alternativt foreslår de at slette kontoen i Thunderbird og derfter oprette kontoen igen, så skulle den blive opsat korrekt. Men det skulle ikke blive nødvendigt, hvis du følger Jørgens anvisning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man jul 22, 2024 19:37

Hej igen,

Sådan står der i outlook under synkroniser mail: Authentication Method OAuth2/Modern Auth. Modern Auth mangler i Thunderbird, hvis det overhovedet har betydning.

IMAP server: outlook.office365.com

SMTP server name: smtp-mail.outlook.com

Der er et punktum i IMAP server navn, men - bindestreg i thunderbird
og - bindestreg i outlooks vers, men ikke i Thunderbird
Ved ikke om det har betydning

BH
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jul 22, 2024 19:49

Når jeg ser på skærmbilledet af fejlmeddelelsen, ser det ud til, at du bruger en anden mailserver i Thunderbird end den, der står på siden du har åbnet med linket.
Det ser ud til, at du skal bruge de samme kontoindstillinger, som jeg bruger.

Indgående server:
Servernavn: outlook.office365.com
Port: 993
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: OAuth2

Udgående server:
Servernavn: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Forbindelsessikkerhed: STARTTLS
Godkendelsesmetode: OAuth2
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » man jul 22, 2024 20:14

Er ændret og testet - tusind tak for hjælpen. Super

Undskyld sproget, men fand'me godt vi har jer 2.

Tusind tak igen og forsat go' aften og dag i morgen .................... :D
BH
Gæst

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne