Ny installeret thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ny installeret thunderbird

Indlægaf jm3 » søn nov 30, 2025 13:26

Hej

Jeg har installeret ny thunderbird (vers. 145,0) på ny bærbar og desværre er der et par småting, der ikke kan lade sig gøre.

Vedlagt billeder af menulinje fra thunderbird på gamle bærbar og så derefter den nye. Jeg ville gerne have den gamle menulinje igen. Kan ikke få den nye trukket over så den for disse tilføjelser inkl det mindre søgefelt og større bjælke.

Den har givet mapper engelsk tekst (indbakke udtaget) og den vil ikke rette til dansk, når jeg prøver under indstillinger. På tilføjet mailkonto (gmail) er mapper på dansk. Strange……………..

Vil helle ikke ændre fast tekstfarve – hverken til alm skriv under generelt i indstillinger eller på signaturfelt under kontoindstillinger.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/142.0.0.0 Safari/537.36
Vedhæftede filer
menu bjælke asus.JPG
jm3

Re: Ny installeret thunderbird

Indlægaf jm3 » søn nov 30, 2025 13:27

Tilføjelse billede
Vedhæftede filer
menubjælke samsungtop.png
jm3

Indlægaf jm3 » søn nov 30, 2025 13:29

Bjælke i venstre side
Vedhæftede filer
men samsung venstre.png
men samsung venstre.png (7.01 KiB) Vist 315 gange
jm3

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn nov 30, 2025 15:32

Du burde kunne tilpasse værktøjslinjen ved at højreklikke på den, og vælge Tilpas. Træk knapper op på den ønskede placering på værktøjslinje. Klik på knappen "Gem", når du er færdig. Forskellige vinduer giver mulighed for forskellige knapper. Knappen "Fleksibelt mellemrum" skulle give dig muligheder for at tilpasse placeringen af knapperne.

Bemærk også, at "Tæthed" og "Skriftstørrelse" i Thunderbird-menuen har indflydelse på brugerfladens udseende.

Værktøjslinjen Områder (den længst til venstre i Thunderbird-vinduet kan vises/skjules via menuen Vis -> Værktøjslinjer -> Værktøjslinjen Områder.

Den generelle skriftfarve vælges under Indstillinger -> Redigering -> HTML-stil. Fjern fluebenet ud for "Brug læserens standardfarver" og vælg herefter skriftfarve.
Hvis du vil ændre skriftfarven for en enkelt mail, gøres det i Formateringslinjen, som normalt vises, når du skriver en HTML-mail. Vises formateringslinjen ikke, så vælg menuen Vis -> Værktøjslinjer -> Formateringslinje i vinduet "Skriv".
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » søn nov 30, 2025 17:13

Hej Jørgen,

Tusind tusind tak for hjælpen. Havde glemt hvordan menulinje skulle laves.

Godt klar over værktøjslinjen områder kunne skjules. Ville egentlig bare fjerne den.

Og tekst farve under redigering - gisp - overset herfra og måske ikke lige til , at flueben skal fjernes. Tak

Nogle bud ændring af mappenavne til dansk?
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man dec 01, 2025 10:50

Jeg har set, at der har været et problem med mappenavne i version 144. Jeg ved ikke, om det er den fejl, du oplever.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » man dec 01, 2025 14:39

Hej Jørgen,

Jeps -
Version 145,0 har givet mapper engelsk tekst (indbakke samt undermapper og på tilføjet mailkonto i gamil - udtaget) og den vil ikke rette til dansk, når jeg prøver under indstillinger.
Gæst

Indlægaf Gæst » ons dec 10, 2025 16:35

Thunderbird giver ikke længere automatisk besked om nye mails, når man er online på bærbar, før man trykker på app ikon.

Kan se og høre der kommer nye mails via telefon. Det er sket efter windows 11 nyeste opdatering. Til gengæld er mappenavne nu ændret til dansk på ny updated version 146.0
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 11, 2025 17:28

Fejlen kan ligge to steder: I Thunderbird eller i Windows. Der er en hjælpeartikel på Mozilla Support, men desværre kun på engelsk:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/ne ... in11:tb146

I Thunderbird på dansk:
Menuknap => Indstillinger => Generelt => brug søgefeltet til at søge på Nye medd så får du vist de relevante indstillinger.

Jeg bruger ikke Windows, så jeg tør ikke sige, hvad de relevante menupunkter hedder på dansk, men du kan måske selv gætte dem ud fra de engelske i ovennævnte artikel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre dec 12, 2025 10:10

Tak
Jeg prøvede flere ting, men måske var/er løsningen, at windows efter opdatering kan have ændret indstilling i "mailto" outlook under standardapp.

Ved ikke hvad den var sat op til fra start, da jeg er ny bruger af windows 11. Jeg har ændret til "mailto" thunderbird url og har da fået mail morgen som før, så håber som sagt, det var/er løsningen
Gæst

Indlægaf Gæst » lør dec 13, 2025 11:31

Desværre kommer der stadig ikke mails som håbet, trods Thunderbird er sat som standard mail. Ved ikke om den karambolerer med outlook som er standard mail på min Thunderbird. Måske jeg skulle slette outlook og geninstallere den igen. Irriterende
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 13, 2025 15:03

Jeg misforstod dig tidligere. Jeg troede, det var en advarselslyd ved ny mail, som du manglede. Er problemet i stedet, at Thunderbird ikke kører i baggrunden og derfor ikke henter mails, før du manuelt starter programmet?

I så fald skal du bare sætte Thunderbird til at starte sammen med computeren, og du skal så lade være med at lukke programmet, men i stedet minimere det, når du er færdig med at læse mails. En vejledning hos Microsoft: https://support.microsoft.com/da-dk/win ... 34c844e473
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn dec 14, 2025 18:26

Hej Kim

Jeg tror jeg efterhånden har prøvet alt - dine råd, nettet og AI, afinstalleret outloook, kørt Thunderbird i fejlsøgningtilstand, lagt TB som genvej under start, i slået anti virus fra. Inte virker - kan se i jobliste at den kører når jeg starter TB, men ikke inden. Det er bare øv.
Gæst

Indlægaf Gæst » søn dec 14, 2025 20:31

Kom pludselig på den ide, at da jeg kører i strømbesparende tilstand grundet (blåt lys) på skærm og har natfunktion på, om det har en betydning. Og ganske rigtigt har microsft i winwows 11 ikke givet udefrakommende (ikke egne apps eller programmer) lov til at køre i baggrunden under strømbesparnde. Pudsigt nok kan outllok app godt indstilles. Pinligt. Jeg har derfor sat TB til at tjekke mails hvert minut under konto serverindstillinger.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 14, 2025 20:42

Fantastisk, at du fandt årsagen, den er absolut ikke indlysende. Ak, det er svært at gardere sig mod Microsofts indfald. Jeg håber, din løsning er nok til at få det til at virke fremover.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne