Denne app

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Denne app

Indlægaf eaaj » søn jan 11, 2026 10:12

Når jeg vil lukke min pc. Win 11, får jeg denne besked hvergang. Denne app forhindrer pc i at lukke. Jeg kan ikke se hvad det er. Den er nok kommet i forbindelse med en opdatering.
Hvordan slipper jeg af med den?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/143.0.0.0 Safari/537.36
Vedhæftede filer
Scan.jpg
eaaj

Re: Denne app

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 11, 2026 16:20

Sker der noget, hvis du klikker på beskeden? Hvis de har lavet det lidt smart, de kære Windows-folk, så skulle det gerne åbne det program, som forhindrer lukningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » søn jan 11, 2026 17:05

Der sker ikke en hatfuld når jeg klikker på den. Jeg har forsøgt at se om jeg kunne finde den men kan ikke finde den. Den er der hver eneste gang jeg vil lukke pc.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 11, 2026 21:18

Jeg bruger ikke Windows, så jeg kan ikke genkende ikonen på dit skærmdump. Jeg går ud fra, at det er ikonen til det drillende program. En billedsøgning på Google hjalp desværre heller ikke, enten er ikonen for utydelig eller også er den for almindelig.

Umiddelbart vil jeg tro, at det er et program, du selv har startet og brugt, hvor der ikke er blevet gemt data, inden du forsøger at lukke computeren - baggrundsprogrammer, som er en del af styresystemet, burde ikke blokere på den måde. Måske du kan genkende ikonen fra dine egne programmer?

Prøv evt. at lukke computeren lige efter en opstart, altså inden du selv starter programmer, for at se, om meddelelsen så også dukker op. I så fald vil det være et program, som startes sammen med computeren, der driller. Det kan indsnævre søgningen efter det skyldige program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne