Driver opdatering Windows 7 Premium

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Driver opdatering Windows 7 Premium

Indlægaf Drooler » søn apr 12, 2026 13:23

Hej
Jeg holder stadig af mit Windows 7 - men opdateringer af bl.a. drivere stoppede i 2020.
Er der nogen gratis måde at opdatere specielt drivere...... andet end at betale for f.eks Avast eller CC Cleaner. Og kan de to overhovedet opdatere trods løfter....
Gode hilsner herfra

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:109.0) Gecko/20100101 Firefox/115.0
Drooler

Re: Driver opdatering Windows 7 Premium

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 12, 2026 13:57

Drivere laves normalt af producenten af hardwaren, og jeg er temmelig sikker på, at hverken Avast eller CC Cleaner laver drivere. De to programmer kan måske rydde op i en brugers drivere, men de tilbyder ikke selv en driver til hardware. Hvis producenten ikke har lavet en driver, er det meget svært at få hardwaren til at virke - i hvert fald med Windows 7.

Der er andre styresystemer, hvor fremmede har lavet drivere til hardware, det gælder ikke mindst Linux-baserede styresystemer, men det er ekstremt svært, om ikke umuligt, at finde tredejepartsløsninger til Windows 7.

Hvor har du set løfter om opdatering af drivere fra Avast og CC Cleaner?
Hvorfor skal du opdatere drivere? Er det fordi, du har nyere hardware som ikke understøttes af Windows 7? De gamle drivere til gammelt hardware burde jo stadig virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Driver opdatering Windows 7 Premium

Indlægaf Drooler » søn apr 12, 2026 14:51

Stor, stor tak for svar, Kim
Ja, disse gratis antivirus programmer bliver ved med tilbud - mod betaling.
Men fornem vejledning vedr. drivere....igen Tak!!!
Mvh
Drooler

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne