Hjæææælp.. Forsvundne filer & feriebilleder

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjæææælp.. Forsvundne filer & feriebilleder

Indlægaf Betty Blue » tirs okt 09, 2007 12:07

Hej Ludvigs Hjørne,

Jeg forsøger her at få et godt råd til at genfinde forsvunde filer, og alle mine ferie billeder fra Frankrig i sommer.

Jeg har førsøgt alt, billederne er ikke umiddelbart på computeren. Det underlige er, at de mapper jeg oprettede billederne i er der, men de er tomme! I min parpairkurv ligger de heller ikke, så forhåbentligt er de der endnu, men hvordan gør jeg. Også søgt efter skjulte filer etc. Prøvet ALT i søge funktionen. Men gone gone gone - tilsyneladende. Nogle gode fif??
Venligst,
Betty Blue :(
Betty Blue

Re: Hjæææælp.. Forsvundne filer & feriebilleder

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 09, 2007 12:19

Det lyder absolut ikke rart. Har du nogen ide om, hvor lang tid der er gået, siden de forsvandt?

Du kan muligvis redde dem/nogle af dem med et program som PC Inspector File Recovery:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... ector.html

Problemet er nok især, at hvis der er gået lang tid siden billederne forsvandt, er de sandsynligvis blevet overskrevet af andre data. Og hvis du installerer PC Inspector på samme harddisk, risikerer programmet også at overskrive nogle af billederne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Hej & Tak

Indlægaf Betty Blue » tirs okt 09, 2007 12:31

Jeg har den præcise dato, det er tilbage til d. 11 august 07 da jeg siden har forsøgt at få hjælp, uden held!

Jeg har ikke lagt nyere billeder på computeren siden da, vil det gøre nogen skade så, at bruge det link du henviste til?

På forhånd tak :)
Betty Blue

Hej igen

Indlægaf Betty. » tirs okt 09, 2007 12:45

Jeg forsøgte at downloade PC inspector fra dit link. Linket virker ikke.
Vebligst,
Betty
Betty.

Re: Hej & Tak

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 09, 2007 13:23

Betty Blue skrev:Jeg har den præcise dato, det er tilbage til d. 11 august 07 da jeg siden har forsøgt at få hjælp, uden held!

Jeg er bange for, at chancen for at finde billederne er så godt som ikke eksisterende. Hvis du sletter noget på computeren, opstår der ny ledig plads på harddisken. Den ledige plads overskrives med nye data, når du opretter nye filer (ikke kun billeder, men alle filer). Alene det, at du bruger Windows, betyder, at den ledige plads overskrives helt eller delvist.

Når man får slettet filer, er det derfor vigtigt, at man straks holder op med at bruge computeren, undtagen for at redde de slettede filer. Og man bør have et redningsprogram installeret, før problemet opstår. Så det vil under alle omstændigheder være en god ide at installere PC Inspector File Recovery, så det ligger klar, hvis der en anden gang skulle opstå problemer.

Du kan selvfølgelig stadig prøve at se, om du kan redde bare nogle af billederne med programmet, men lad være med at sætte håbet for højt.

PC Inspectors hjemmeside havde udskiftet downloadlinket. Jeg har nu opdateret linket, så det atter virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tirs okt 09, 2007 15:18

Hej
Her er der en anden mulighed, for at redde de slettede filer:
http://www.recuva.com/
Held og lykke
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne