Sundbird import

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sundbird import

Indlægaf munchen » man jan 07, 2008 13:56

Hej

Har downloaded og installeret Sundbird. Ville så se hvilke filer jeg kan importerer fra, og om evt. Outlook PST filer er muligt.
Har Outlook version XP/2002.

Men når jeg vælger Filer > Import eller CTRL+I sker der ingenting.

Er der evt. nogen der kendet til noget af disse problemer og vil dele dem ?

Hav en god dag.
munchen

Re: Sundbird import

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 07, 2008 14:10

munchen skrev:Har downloaded og installeret Sundbird. Ville så se hvilke filer jeg kan importerer fra, og om evt. Outlook PST filer er muligt.

Det er ikke muligt at importere direkte fra Outlook. En mulig løsning er at eksportere kalenderen i Outlook til ics-formatet (hvis det er muligt i 2002'eren). Og derefter importere kalenderen i Sunbird.

Men så støder du ind i det næste problem. Jeg har lavet en fejl i oversættelsen, så importfunktionen virker ikke i den danske udgave. Du burde kunne abonnere på kalenderen (isc-filen), og ellers er der den lidt besværlige omvej at installere den engelske udgave af Sunbird, importere kalenderen, og derefter installere den danske udgave igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf munchen » man jan 07, 2008 16:19

Kim Ludvigsen skrev:
munchen skrev:Har downloaded og installeret Sundbird. Ville så se hvilke filer jeg kan importerer fra, og om evt. Outlook PST filer er muligt.

Det er ikke muligt at importere direkte fra Outlook. En mulig løsning er at eksportere kalenderen i Outlook til ics-formatet (hvis det er muligt i 2002'eren). Og derefter importere kalenderen i Sunbird.

Men så støder du ind i det næste problem. Jeg har lavet en fejl i oversættelsen, så importfunktionen virker ikke i den danske udgave. Du burde kunne abonnere på kalenderen (isc-filen), og ellers er der den lidt besværlige omvej at installere den engelske udgave af Sunbird, importere kalenderen, og derefter installere den danske udgave igen.

Tak for svaret og hjælpen.
Det vil jeg prøve.

Har i mellemtiden fundet ud af, at jeg ikke umiddelbart kan exportere i andet postformat end PST-filer, og dog alligevel - for der kan faktisk exporteres til fil i Kommaseparerede værdier (Windows)" CSV, hvis det evt. kan bruges ? Der er også mulighed for tabulatorsepareret fil.

Hav en god dag.
munchen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 07, 2008 18:42

munchen skrev:Har i mellemtiden fundet ud af, at jeg ikke umiddelbart kan exportere i andet postformat end PST-filer, og dog alligevel - for der kan faktisk exporteres til fil i Kommaseparerede værdier (Windows)" CSV, hvis det evt. kan bruges ? Der er også mulighed for tabulatorsepareret fil.

Det hjælper desværre ikke i dette tilfælde. Den nyeste udgave af Outlook skulle kunne arbejde med ics-filer, så måske det kan lade sig gøre at eksportere i ics-formatet fra den - hvis ellers du kan få nogen med den nye Outlook til at prøve at hjælpe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne