Microsoft ® License Manager DLL

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Microsoft ® License Manager DLL

Indlægaf LBC » fre jul 17, 2009 11:57

Hej!

Jeg prøver lige dit forum, idet jeg har pløjet igennem Internettet for hjælp uden resultat. Jeg har telefonisk kontaktet Microsoft Danmark og de melder hus forbi. Kort fortalt! Jeg skal have adgang til webcamera vi Internettet på et domæne ejet af mig. Hvis jeg bruge en computer med Windows XP og Internet Explorer får jeg muligheden for at installere et Active X nemlig Microsoft ® License Manager DLL og så kører det. I Windows Vista får jeg ikke tilbudet om installation af Active X filen og så kan jeg ikke komme ind på serveren/kameraerene. Jeg henvendte mig derfor telefonisk til Microsoft Support fordi jeg følte at det var en Vista problem og efter at have brugt en hel dag på at snakke med diverse supportere på dansk, svensk, norsk og til sidst engelsk var jeg ikke nået længere end da jeg staretede - ingen kunne oplyse hvor jeg kunne hente denne fil og evt. efterinstallere den på Vista. Håber du kan hjælpe mig?

På forhånd tak og god weekend!
Med venlig hilsen
Lars Bjarne Christensen,
[email protected]
LBC

Geografisk sted: Nr. Søby

Re: Microsoft ® License Manager DLL

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 17, 2009 12:52

Jeg må erkende, at jeg ikke har ret meget forstand på ActiveX, men så vidt jeg ved, så er det serveren, der skal tilbyde ActiveX'et.

Når du ikke får det tilbudt i Vista, så vil jeg tro, at det skyldes Vistas forbedrede sikkerhed - eller forbedret sikkerhed i Internet Explorer. Bruger du samme version af Internet Explorer på begge computere?

Nu ved jeg ikke, om det er et personligt webcam, men hvis andre også skal have adgang til det, så vil det måske være en god ide at benytte en anden teknologi end ActiveX, da der er mange, der ikke kan bruge ActiveX.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf LBC » fre jul 17, 2009 13:39

Hej igen og tak for din interesse!

Jeg synes jeg har prøvet næsten alt og jeg kan ikke forstå hvorfor IE 8.0 ikke kommer med tilbudet om activeX af ovennævnte fil. Jeg har brugt IE 8.0 ved alle forsøg samt Firefox, jeg har tillige brugt IE 7pro og det er med samme resultat ved brug af en computer med Vista. Når jeg gør det samme fra en computer med Windows XP og samme browsere er der ingen problemer, den komme med det samme (første gang) og tilbyder activeX Microsoft License Manager DLL.
Jeg har en Qnap server med 4 kamera tilsluttet. Jeg har et domæne der hedder: www.lbc-webcams.dk og har ingen problemer ved anvendelse af computer med XP. Jeg har haft afinstalleret Bullguard antivirus og firewall, minimeret sikkerheden til det laveste i IE, kørt IE som administrator og lige lidt hjælper det. Noget jeg dog undrer mig over at jeg ikke kan ændre kompaglitetstilstanden i IE - muligheden er nedtonet......
Tak for forsøget og god weekend!
LBC

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 17, 2009 17:33

Kan du få det til at virke i Firefox i XP? I så fald er der enten ikke tale om ActiveX, eller også har du installeret et specielt ActiveX-plug in til Firefox (og det kan ikke anbefales).

Jeg kan se, at din side kræver login. Men ok, det havde nok ikke gjort den store forskel, om jeg kunne tjekke siden, jeg har alligevel ikke særlig meget forstand på ActiveX.

Du må have installeret et eller andet specielt på webserveren for at få webcam'et til at virke. Måske du skal have fat i producenten af dette for at få løst problemet? Hvis det er et generelt problem på Vista, må de have hørt om det fra andre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf LBC » fre jul 17, 2009 20:55

Kim Ludvigsen skrev:Kan du få det til at virke i Firefox i XP? I så fald er der enten ikke tale om ActiveX, eller også har du installeret et specielt ActiveX-plug in til Firefox (og det kan ikke anbefales).

Jeg kan se, at din side kræver login. Men ok, det havde nok ikke gjort den store forskel, om jeg kunne tjekke siden, jeg har alligevel ikke særlig meget forstand på ActiveX.

Du må have installeret et eller andet specielt på webserveren for at få webcam'et til at virke. Måske du skal have fat i producenten af dette for at få løst problemet? Hvis det er et generelt problem på Vista, må de have hørt om det fra andre.

Hej Kim!

Jeg har fulgt dit råd og skrevet til support på Qnap.com, tak for din interesse og god weekend!
LBC

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne