Dubletter i Picasa

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Dubletter i Picasa

Indlægaf Woody5 » lør aug 29, 2009 12:21

Jeg bruger Picasa3 og har prøvet funktionen : Værktøjer - eksperimenterende - vis dubletfiler. Jeg vil godt vide hvordan man egentlig skal bruge den, men i HJÆLP kan jeg ikke finde noget og heller ikke i bogen fra forlaget Libris. Jeg kan ikke finde glosen for "Ordren" vis dubletfiler. Det er ikke doublet eller copies of files, men hvad så på engelsk? Der er en funktion der hedder "Vis på disk" men ikke nogen der viser hvor dubletterne findes. Er det ikke lidt tosset?
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe en der er på herrens mark?

Stenfiskeren
Woody5

Re: Dubletter i Picasa

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør aug 29, 2009 13:23

Hej Stenfiskeren

På engelsk hedder funktionen "Show Duplicate Files". Hvordan den virker? Jeg vil tro den viser dig de billeder, du har i mere end et eksemplar.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 29, 2009 13:50

Og hvis du højreklikker på et af billederne, kan du i menuen finde ud af hvor de ligger på din maskine ved at trykke her :wink:

Skærmbillede-2.png
Skærmbillede-2.png (222.33 KiB) Vist 2896 gange
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Woody5 » søn aug 30, 2009 14:00

Tak for jeres svar. Ja det er rigtigt at den viser dubletter og at jeg kan finde dem på disk som vist, men jeg ville nu gerne at den vist f.eks. to dubletter ved siden af hinanden og så evt. med muligheden Vis i picasa, det ville jo gøre det nemmere for mig at finde dem.
Jeg vil derfor gerne se i HJÆLP om der er en anvisning, og det kan jeg nok nu hvo I sendet en "oversættelse" tak for den.
Jeg ved godt at det er mig der er lidt gakket, men jeg har omkring 300 dubletter og jeg frygter at hvis jeg deleter et, så forsvinder det måske alle steder?????
Hilsen og Tak fra Stenfiskeren
Woody5

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne