problemer med Sputnik og explore 7

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: problemer med Sputnik og explore 7

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 28, 2007 15:09

chris skrev:Vinduet var "Internetindstillinger"/"Sikkerhed"/websteder du har tillid til.


Det er også noget helt andet, og det har ikke noget med cookies at gøre. Her skulle du gerne have valgt standardniveauet (medmindre du har helt specielle behov). Hvis knappen Standardniveau er til at klikke på, så klik på den og genstart IE. Ellers risikerer du enten at lukke snavs ind, eller at lukke ønskede ting ude.

Hvis ændringen af ovennævnte sikkerhedsindstilling ikke gør nogen forskel, så prøv at gå ind og ændre i dine cookie-indstillinger:
Funktioner => Internetindstillinger => Beskyttelse af personlige oplysninger. Her kan du klikke på knappen Websteder, angive tv2.dk og klikke på Tillad. Prøv så igen for at se, om det har gjort nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemer med Sputnik og explore 7

Indlægaf chris » tirs jan 30, 2007 7:53

Kim Ludvigsen skrev:
chris skrev:Vinduet var "Internetindstillinger"/"Sikkerhed"/websteder du har tillid til.


Det er også noget helt andet, og det har ikke noget med cookies at gøre. Her skulle du gerne have valgt standardniveauet (medmindre du har helt specielle behov). Hvis knappen Standardniveau er til at klikke på, så klik på den og genstart IE. Ellers risikerer du enten at lukke snavs ind, eller at lukke ønskede ting ude.

Hvis ændringen af ovennævnte sikkerhedsindstilling ikke gør nogen forskel, så prøv at gå ind og ændre i dine cookie-indstillinger:
Funktioner => Internetindstillinger => Beskyttelse af personlige oplysninger. Her kan du klikke på knappen Websteder, angive tv2.dk og klikke på Tillad. Prøv så igen for at se, om det har gjort nogen forskel.


Det viste sig at det ikke var på grund af cookies men Media Player. Media Player kan man både få frem når man er inde under Sputnik og når man ikke har Sputnik åben. Den kunne godt åbnes alm. fra PC´en.

Under Sputnik kom denne meddelelse:
Windows Media Player har fundet en ukendt fejl. Denne fejl kan opstå, når et
andet program eller operativsystem har fundet et problem, men ikke
underretter Windows Media Player om problemets art.

Sputnik Support svarede:
Du skal slette dine DRM-licenser, for at hente nye når du åbner sputnik.
Dette gøres ved at gå til mappen:

C:\Documents and Settings\All Users\DRM

Du skal huske, at for at kunne se DRM-mappen og filerne i den, skal du
indstille computeren til at vise skjulte filer og mapper samt beskyttede
operativsystemfiler. Dette gøres ved at gå i menuen
fuktioner-->mappeindstillinger. Her vælger du fanen vis og under denne skal
du lokalisere punktet "Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)" og
skjulte filer og mapper. For den førstnævnte fjerner du fluebenet i boksen
(en sikkerhedsadvarsel kommer op, og den accepterer du), og for den
sidstnævnte skal du vælge "vis skjulte filer og mapper". Nu kan du se
DRM-mappen og du skal slette alle filerne i den. Der er sikkert én du ikke
kan få lov at slette, men den er ikke vigtig. Du skal også slette en
registreringsnøgle i reg.databasen. Denne får du adgang til via start-->kør
og skrive regedit. Herinde skal du finde mappen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DRM

Slet alle værdierne i denne mappe (vinduet til højre) undtagen (standard) -
den kan ikke slettes. Nu skal du logge ind på sputnik, og prøve at se et
klip. Nu vil der komme en side som fortæller at du skal individualisere din
media player. Her klikker du på opgradér og bagefter i boksen der kommer op, skal du klikke ok. Herefter sker der ikke mere. Lad den stå I 10 sekunder, og vælg derefter det klip du vil se.

Men efter jeg havde gjort dette kom der stadig den samme fejl.

Fik så at vide at jeg skulle geninstallere Media Player. Under tilføj/fjern kan man først se Media Player når man sætter kryds i punktet foroven der hedder "Vis opdateringer". Herefter vil den fremgå af listen.

Ja efter jeg havde gjort det og efter at have sagt ja til 2 små programmer
der poppede op og skulle køres (bl.a. et codex) så var den som den var før igen, men da jeg så trykkede på Media Player knappen(inde under Sputnik) ville den opdatere til ver. 11 og efter det var gjort så virkede det.

Så nu kan jeg se live på Sputnik igen.

Tilbage har jeg så at kunne se TV2 News på fjernsynet. Normalt trykker jeg Alt-3 når jeg skal skifte fra PC til fjernsyn under Sputnik, men når jeg har TV2 news på PC sker der ikke noget når jeg trykker Alt-3 -men det vender supporten nok tilbage med.

mvh
Chris
chris
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 30, 2007 11:19

Tak for tilbagemeldingen. Og sikke da noget rod!

Det er ikke holdbart, at man har valgt en teknologi-løsning, hvor man risikerer at skulle bede brugeren at slette DRM-licenser med alt hvad det indebærer. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der var sket, hvis min mor havde fået den besked, du har fået.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron