Sende mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Sende mails

Indlægaf Gæst » ons okt 02, 2024 16:47

Det er ver 128.3 (32bit)
Gæst

Indlægaf Gæst » ons okt 02, 2024 18:38

Hej Jørgen

Ved ikke om det betyder noget, men synes udgivelsesoplysninger for opdatering nævner POP2 et par gange, men ikke IMAP.
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons okt 02, 2024 19:58

https://www.thunderbird.net/en-US/thund ... easenotes/

fixed OAuth2 authentication method was not available when adding SMTP server

Jeg regnede med,at den ville give dig mulighed for at vælge "OAuth2".

En midlertidig mulighed kunne være at nedgradere til version 128.2.1 og sætte Thunderbird til ikke at opdatere sig selv, hvis du kan finde en indstilling, der giver den mulighed.
Hvis du vil prøve det, er her et link til et par installationsfiler (32-bit): https://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird ... /win32/da/ (Du kan selv vælge den, du foretrækker).

En anden mulighed kunne være at slette nogle gemte indstillinger og gemte adgangskoder til Outlook-kontoen i Thunderbird. Men jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » tors okt 03, 2024 7:23

Hej Jørgen,

Det bliver nok for teknisk for mig. Håber Thunderbird bliver vidende om, at "fixed OAuth2 authentication method was not available when adding SMTP server" problemet og det bliver rettet. Hvis du evt. kan komme på andre muligheder hører jeg gerne og evt hvem i området omkring Frederiksberg, der kan fixe det her. Indtil da må jeg lave mailkladder i Thunderbird og sende via Outlook webmail. Vil gerne beholde Thunderbird. Selv efter en 1 time i tlf gd kunne Outlook ikke ordne det og sendte mig til Outlook support som sendte mig retur alm. online support. Catch 22
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre okt 04, 2024 10:29

Hjælper det, hvis du bruger følgende indstillinger?
Servernavn: outlook.com
Port: 587
Godkendelsesmetode: OAuth2
Forbindelsessikkerhed: STARTTLS
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » fre okt 04, 2024 13:55

Altså denne server?

Det er jo den som outlook selv vælger at bruge og som jeg ikke kan ændre godkendelsesmetode på - til OAuth2. Muligheden er ikke tilstede.
Detaljer for den valgte server:
Beskrivelse: Outlook.com (Microsoft)
Servernavn: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Brugernavn:
Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode
Forbindelsessikkerhed: STARTTLS

Jeg har jo valgt selv om jeg har sat den til Servernavn: smtp.office365.com Port: 587 som standard, men hvor smtp-mail.outlook.com automatisk overtager.
Gæst

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne