Problemer med Firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med Firefox

Indlægaf bospc » lør jun 10, 2006 11:14

Jer har fået to problemer med Firefox. For det første er det ikke muligt at scrolle, og for det andet går pc én kold når jeg downloade en pdf fil. Begger ting virker fint i IE. Hvad går der galt.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Re: Problemer med Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 10, 2006 12:12

bospc skrev:Jer har fået to problemer med Firefox. For det første er det ikke muligt at scrolle, og for det andet går pc én kold når jeg downloade en pdf fil. Begger ting virker fint i IE. Hvad går der galt.


Jeg har ikke hørt om lige netop de to problemer før. Hvis du har installeret udvidelser, kan det være sådan en, der generer. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand, læs hvordan du gør her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html

Er problemerne der så stadig?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Problemer med Firefox

Indlægaf bospc » søn jun 11, 2006 10:58

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Jer har fået to problemer med Firefox. For det første er det ikke muligt at scrolle, og for det andet går pc én kold når jeg downloade en pdf fil. Begger ting virker fint i IE. Hvad går der galt.


Jeg har ikke hørt om lige netop de to problemer før. Hvis du har installeret udvidelser, kan det være sådan en, der generer. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand, læs hvordan du gør her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html

Er problemerne der så stadig?

Tak for det gode råd, men der er stadig problemer
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 11, 2006 11:24

Det vil måske hjælpe med en bedre beskrvielse af problemerne, hvad mener du fx med at pc'en går kold ved pdf-filer? Går pc'en helt i stå, eller er det kun Firefox? Og hvad sker der på skærmen? Forsøger pdf-filen at åbne sig i Firefox eller i Adobes program, eller bliver den downloadet som en almindelig fil?

En løsning her kunne måske være at geninstallere Adobes program.

Hvordan prøver du at scrolle? Med rullebjælken, med musens rullehjul eller med tastaturet? Og er det på alle sider, eller blot på enkelte sider? Hvis det kun er på enkelte sider, må du meget gerne komme med en adresse, så kan jeg prøve at se, om det er siden, der er noget galt med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf bospc » søn jun 11, 2006 12:06

Kim Ludvigsen skrev:Det vil måske hjælpe med en bedre beskrvielse af problemerne, hvad mener du fx med at pc'en går kold ved pdf-filer? Går pc'en helt i stå, eller er det kun Firefox? Og hvad sker der på skærmen? Forsøger pdf-filen at åbne sig i Firefox eller i Adobes program, eller bliver den downloadet som en almindelig fil?

En løsning her kunne måske være at geninstallere Adobes program.

Hvordan prøver du at scrolle? Med rullebjælken, med musens rullehjul eller med tastaturet? Og er det på alle sider, eller blot på enkelte sider? Hvis det kun er på enkelte sider, må du meget gerne komme med en adresse, så kan jeg prøve at se, om det er siden, der er noget galt med.

Jeg prøver at scrolle med musen, og det er på alle sider. Ved pdf-filer går maskinen simphelthen død, så jeg er nødt til at starte igen på den hårde måde.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 11, 2006 12:21

bospc skrev:Jeg prøver at scrolle med musen, og det er på alle sider. Ved pdf-filer går maskinen simphelthen død, så jeg er nødt til at starte igen på den hårde måde.


Jeg bruger selv en gammeldags mus uden rullehjul, så jeg ved ikke, om følgende indstilling kan have noget at gøre med dit problem. Klik på menupunktet Funktioner => Indstillinger => Avanceret => prøv at lege lidt med indstillingerne for autoscrolling og blød scrolling.

Med hensyn til pdf-filerne, så lyder det som om, der er problemer med pluginnet til Adobes program. En geninstallering af Adobe Reader bør kunne løse problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf bospc » søn jun 11, 2006 14:23

Kim Ludvigsen skrev:
bospc skrev:Jeg prøver at scrolle med musen, og det er på alle sider. Ved pdf-filer går maskinen simphelthen død, så jeg er nødt til at starte igen på den hårde måde.


Jeg bruger selv en gammeldags mus uden rullehjul, så jeg ved ikke, om følgende indstilling kan have noget at gøre med dit problem. Klik på menupunktet Funktioner => Indstillinger => Avanceret => prøv at lege lidt med indstillingerne for autoscrolling og blød scrolling.

Med hensyn til pdf-filerne, så lyder det som om, der er problemer med pluginnet til Adobes program. En geninstallering af Adobe Reader bør kunne løse problemet.

Tak for det Kim. Det vil jeg så prøve.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf SPIRI » søn jun 11, 2006 20:28

Er det en "avanceret" mus du har?

Altså en mus med en masse genvejsknapper osv.?
Jeg havde selv problemer med at nogle af knapperne på min mus ikke virkede i Firefox. Det hjalp med en opdatering af softwaren.

Dog burde scroll-hjulet virke under alle omstændigheder, men det er da et forsøg værd. Hvilken mus bruger du?
SPIRI
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 16:37
Geografisk sted: Vejle Ø

Re: Problemer med Firefox

Indlægaf Allan Vebel » man jun 12, 2006 0:25

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har ikke hørt om lige netop de to problemer før. Hvis du har installeret udvidelser, kan det være sådan en, der generer. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand, læs hvordan du gør her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... emode.html

Er problemerne der så stadig?


Jeg har ikke de problemer med Firefox ver. 1.5
--
Allan Vebel
http://html-faq.dk
Brugeravatar
Allan Vebel
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:07
Geografisk sted: Fåborg

Indlægaf bospc » man jun 12, 2006 10:19

SPIRI skrev:Er det en "avanceret" mus du har?

Altså en mus med en masse genvejsknapper osv.?
Jeg havde selv problemer med at nogle af knapperne på min mus ikke virkede i Firefox. Det hjalp med en opdatering af softwaren.

Dog burde scroll-hjulet virke under alle omstændigheder, men det er da et forsøg værd. Hvilken mus bruger du?

Jeg bruger en ganske almindelig mus.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
bospc
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:16
Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Gæst » ons sep 05, 2007 16:55

Kære forum

Jeg har opgå problemer med firefox. Min computer går meget ofte (næsten altid) kold, når jeg prøver at tilføje filer til en mail. Dette er underordnet om det er den ene eller anden @-adresse, jeg anvender. Ligeledes er der ingen smerter ved anvendelse af IE. Nogen der kan hjælpe mig på pædagogisk vist. Ikke ikke større kundskab til IT-verdenen.
På forhånd tak,
Karen
Gæst
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 05, 2007 17:35

Anonymous skrev:Jeg har opgå problemer med firefox. Min computer går meget ofte (næsten altid) kold, når jeg prøver at tilføje filer til en mail.


Jeg kan regne ud, at du bruger webmail - hvilken bruger du?

Der burde ikke være problemer med Firefox, men der kan være fejl i koden på den pågældende webmail-tjeneste.

Jeg har ikke den store erfaring med webmail, og hvis ingen andre her kan hjælpe, kan du sikkert få hjælp i MozillaDanmarks forum til Firefox:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=1

Men prøv lige først at fortælle, hvilken webmail du bruger, og beskriv også gerne fejlen, og hvad du gør. Får du fx en fejlmeddelelse? Skal Firefox genstartes, før den atter virker? osv.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Simba » søn okt 14, 2007 2:36

Jeg har fået problemer med Firefox, når jeg går åbner visse hjemmesider.
Pludselig bruger den 100% cpu. Når jeg skifter over til Internet Explorer 7 har jeg ingen problemer med min cpu-forbrug. :(
mvh
Simba
Simba
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn okt 14, 2007 2:27
Geografisk sted: København

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 14, 2007 7:54

Simba skrev:Jeg har fået problemer med Firefox, når jeg går åbner visse hjemmesider.
Pludselig bruger den 100% cpu. Når jeg skifter over til Internet Explorer 7 har jeg ingen problemer med min cpu-forbrug. :(


Hvis du fortæller adressen til et par af siderne, kan vi andre tjekke, om vi også oplever problemet, og vi kan prøve at se, om der er noget på siden som udløser det.

P.S. Du skulle have klikket på knappen "Nyt emne" i stedet for "Skriv indlæg", så havde dit spørgsmål fået sin egen tråd. Når du skriver i en gammel tråd, risikerer du, at dit spørgsmål bliver overset.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Simba » søn okt 14, 2007 8:54

Kim Ludvigsen skrev:
Simba skrev:Jeg har fået problemer med Firefox, når jeg går åbner visse hjemmesider.
Pludselig bruger den 100% cpu. Når jeg skifter over til Internet Explorer 7 har jeg ingen problemer med min cpu-forbrug. :(


Hvis du fortæller adressen til et par af siderne, kan vi andre tjekke, om vi også oplever problemet, og vi kan prøve at se, om der er noget på siden som udløser det.

P.S. Du skulle have klikket på knappen "Nyt emne" i stedet for "Skriv indlæg", så havde dit spørgsmål fået sin egen tråd. Når du skriver i en gammel tråd, risikerer du, at dit spørgsmål bliver overset.


Tak for svar.
Ja, jeg er ny her i dette forum og jeg skal nok huske at oprette en ny tråd.
Når jeg bruger Firefox og åbner f.eks. Mingler.dk er det helt galt med mit cpu-forbrug. Og det er vedvarende, at den bruger 100% cpu - ikke kun lige i begyndelsen, hvor man åbner Sitet.

Kan man konfigurere Firefox til at forbruge mindre cpu? Har hørt rygter om, at det kan være noget java den ikke kan lide. Eller også er det selve Mingler-sitet der er noget galt med.
mvh
Simba
Simba
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn okt 14, 2007 2:27
Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron