Firefox/Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox/Thunderbird

Indlægaf ersten » man jun 12, 2006 16:08

Jeg har for nogle uger siden prøvet g-mail, men har villet ophøre med det efter nogle dage. Det er vist også gået i orden. Problemet nu er at jeg ikke har fået genetableret forbindelsen fra Firefox til Thunderbird. Hvis jeg på FF f.eks. åbner en webside, hvor der står en e-mailadresse, som jeg klikker på, ja så kommer jeg ind på g-mail siden. Og det var jo ikke meningen. Bruger normalt ikke IE, men her er der ingen problem med at komme til min TB - mailbox.
Håber ikke det er for indviklet. Men vil som sagt gerne igen kunne gå fra FF og direkte til TB.
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49

Re: Firefox/Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 12, 2006 16:13

Det er dit styresystem, der ikke kan finde ud af det. Hvis du bruger Windows:

Klik på startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv programadgang og -standarder => Brugerdefineret => sæt mærke ud for de programmer, du vil have åbnet links i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf ersten » man jun 12, 2006 17:19

OK, men når jeg så forsøger at angive TB som standard, er det ligesom om det hele går istå, når ca. halvdelen af alle prikkerne er nået
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » man jun 12, 2006 20:06

Hej Erik
Prøv at starte med, nøjes med, at sætte de 2 prikker, ud for Firefox - som standard browser, og Thunderbird som standard email-program. Lad de andre prikker være som de er.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf SPIRI » man jun 12, 2006 20:19

Hvis du har Google Toolbar til Firefox installeret kan det også være at du skal ændre nogle indstillinger i den:

Billede

Hvis der er krydset af i at Gmail skal bruges skal denne markering fjernes.
SPIRI
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 16:37
Geografisk sted: Vejle Ø

Indlægaf ersten » man jun 12, 2006 22:16

Det er lykkedes. "Fejlen" lå netop i Google-toolbar og efter at have genindstalleret standarder sænker der sig en fred og ro hos mig. Mange tak for hjælpen.
Erik J
ersten
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: man jun 12, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron