Centarsia

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Centarsia

Indlægaf geblizer » tors jun 15, 2006 18:22

Jeg har store problemer med Centarsia. Har et stort projekt kørende, og jeg skal lave et mosaik-billede. MEN, hver gang jeg trykker "Run Mosaic", skriver den "Cannot assign a TPicture to a TBitmap", og så går den ellers i stå med timeglasset. Forstår intet? Hvorfor gør den det?

:?
geblizer
 

Re: Centarsia

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 16, 2006 0:10

Jeg tør ikke sige, hvad der er galt. Men du kan evt. prøve følgende, så vi måske kan indkredse fejlen:

Prøv at benytte et andet baggrundsbillede, men det samme kontaktark (queue).

Prøv med det samme baggrundsbillede med med et andet kontaktark.

Du skriver, at det er et stort projekt, er det baggrundsbilledet, der er stort, og i så fald, hvor stort? Eller har du mange billeder på kontaktarket, og i så fald, hvor mange? Eller begge dele?

Hvilket billedformat har baggrundsbilledet?

Du er også velkommen til at sende dit baggrundsbillede og dit kontaktark til min mailadresse, så kan jeg prøve, om problemet også opstår her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Gæst » fre jun 16, 2006 15:16

Jeg skal bare lave et helt almindeligt mosaik-billede, men jeg kan hverken med den queue der er standard i centarsia (den der hedder 'Sample', eller med en jeg selv danner. Jeg har forsøgt med både bitmap-filer og JPEG-filer, og intet virker!
Gæst
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 16, 2006 17:02

Anonymous skrev:Jeg skal bare lave et helt almindeligt mosaik-billede, men jeg kan hverken med den queue der er standard i centarsia (den der hedder 'Sample', eller med en jeg selv danner. Jeg har forsøgt med både bitmap-filer og JPEG-filer, og intet virker!


Du har også prøvet med et andet hovedmotiv? Og er det samme fejlmeddelelse hver gang?

I så fald, tror jeg ikke, der er andet at gøre end at prøve at fjerne programmet og derefter geninstallere det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Gæst » fre jun 16, 2006 19:13

definér 'hovedmotiv'? ja, det er præcis den samme fejlmeddelelse hver gang.
Gæst
 

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 16, 2006 19:30

Anonymous skrev:definér 'hovedmotiv'? ja, det er præcis den samme fejlmeddelelse hver gang.


Det billede som mosaic'en skal laves over. Se afsnittet Åbn hovedmotivet:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... -trin.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron